Gå til innhold

Hvordan spise lavkarbo uten melk og egg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden rene lavkarbo-matvarer er den eneste maten kroppen min ser ut til å takle, har jeg tenkt til å teste ut 100% lavkarbo en stund. 

Problemet er at jeg ikke tåler melk eller egg. Hva i all verden kan jeg spise da? Noen som har forslag?

Spesielt til lunsj (som må tåle romtemperatur i noen timer) og frokost sliter jeg litt med å finne på noe. 

Anonymkode: d80bf...29a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ikke noen forslag, for jeg lurer på det samme selv. Jeg kan i tillegg til egg og melk ikke spise nøtter, hvit fisk, skalldyr, røykt kjøtt og matvarer som inneholder mye salt, og brekker meg av alt som inneholder kokos.

Anonymkode: 19ee5...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Siden rene lavkarbo-matvarer er den eneste maten kroppen min ser ut til å takle

men da har du jo åpenbart allerede noen matvarer du vet at du tåler. 

Hold deg til dem 

Anonymkode: f02a5...a2f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden rene lavkarbo-matvarer er den eneste maten kroppen min ser ut til å takle, har jeg tenkt til å teste ut 100% lavkarbo en stund. 

Problemet er at jeg ikke tåler melk eller egg. Hva i all verden kan jeg spise da? Noen som har forslag?

Spesielt til lunsj (som må tåle romtemperatur i noen timer) og frokost sliter jeg litt med å finne på noe. 

Anonymkode: d80bf...29a

Rent kjøtt som kylling, storfe, lam, svin, sjømat som laks, scampi/reker

Anonymkode: 19fa6...362

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å spise lavkarbo uten egg og melk da? Du kan jo spise alt av kjøtt og sjømat, som gir en god variasjon. Så kan du spise nøtter, frø, lavkarbo-brød, mye grønnsaker, litt bær. 

Hvor lavkarbo skal du være da, typ keto, eller litt rundere i kantene? 

Lavkarbo-wraps med salat, avokado, diverse grønt? https://www.tights.no/butikk/monster-lavkarbo-tortillas-6x40g-pakketilbud-30-lefser/?gclid=CjwKCAjw6p-oBhAYEiwAgg2PglbWUP_744BnpOxTZmw-HKAhqMP9LGImO-dfiwTLp2s3GF2Rvfx1IBoCe_oQAvD_BwE

Jeg lager alltid smoothie med hjemmelaget mandelmelk og frosne øko jordbær til frokost.

Hvis du googler keto brød så får du opp forslag. Dette kan du ha til lunsj, også kan du ha på f.eks avokado, tomat, agurk, litt salt/pepper. Avokado og tomat kan du skjære opp på jobben. 

Anonymkode: 0dd5e...d41

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 21.05):

Er det så vanskelig å spise lavkarbo uten egg og melk da? Du kan jo spise alt av kjøtt og sjømat, som gir en god variasjon. Så kan du spise nøtter, frø, lavkarbo-brød, mye grønnsaker, litt bær. 

Hvor lavkarbo skal du være da, typ keto, eller litt rundere i kantene? 

Lavkarbo-wraps med salat, avokado, diverse grønt? https://www.tights.no/butikk/monster-lavkarbo-tortillas-6x40g-pakketilbud-30-lefser/?gclid=CjwKCAjw6p-oBhAYEiwAgg2PglbWUP_744BnpOxTZmw-HKAhqMP9LGImO-dfiwTLp2s3GF2Rvfx1IBoCe_oQAvD_BwE

Jeg lager alltid smoothie med hjemmelaget mandelmelk og frosne øko jordbær til frokost.

Hvis du googler keto brød så får du opp forslag. Dette kan du ha til lunsj, også kan du ha på f.eks avokado, tomat, agurk, li salt/pepper. Avokado og tomat kan du skjære opp på jobben. 

Alle lavkarbobrød inneholder jo mange egg, gjør de ikke?

Anonymkode: a91a0...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle lavkarbobrød inneholder jo mange egg, gjør de ikke?

Anonymkode: a91a0...05e

Man kan bake lavkarbobrød med chiafrø/linfrø istedenfor egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...