AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Min gutt på 4 år sier han synes det er kjedelig å leke alene, at det er kjedelig at det bare er oss to. Han sier han ønsker seg søsken. Jeg føler virkelig med han og får såååå dårlig samvittighet, men jeg har ikke overskudd til å prioritere mitt kjærlighetsliv akkurat nå. Jeg har nok med jobben og det å være alenemor. Så hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Er kjæledyr en god idé? Vi bor i leilighet, så jeg synes ikke katt er en god idé akkurat. Hund er super koselig og man blir tvunget til å gå ut uansett vær, men det blir også dobbelt opp med ansvar for meg og ekstra kostnader. Tips? ❤️ Anonymkode: 13c96...026
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Så du vurderer søsken slik at han skal ha noen å leke med? Dårlig ide. Han får ikke noe utbytte av et søsken på mange år uansett. Hva med å oppsøke en lekeplass? Anonymkode: 24e78...1b9 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Et hamster kanskje? Om han klarer å behandle det ordentlig og ikke herjer med det. Er det ingen i barnehagen om han går der du kan avtale noen lekeavtaler med? Se på youtube videoer hvor de snakker til seerne mens de lærer bort å tegne? Da føler han litt at vedkommende snakker direkte til han og de tegner/maler sammen.Det kan kanskje fungere som litt selskap. Anonymkode: 743b8...48e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 Skaffe han noen venner. Finne ut om det er noen fritidsaktiviteter han kan være med på. Få han interesser idrett eller en eller annen fysisk aktivitet som dere kan drive med ute (fotball, sykling etc). Kjæledyr er ikke noe man anskaffer seg fordi en 4 åring kjeder seg. En hund er fort 10-15 års ansvar fram i tid. Og siden du har nok med jobb og å være alenemor, høres det ikke ut som valpetid og ansvar for en hund passer inn. Anonymkode: d67ca...5dc
c_buk Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 Kjæledyr er ikke en god ide, dersom motivasjonen bak det er å holde en 4-åring med selskap. Har du ikke noen naboer med jevnaldrede barn dere kan møte? 1
Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så du vurderer søsken slik at han skal ha noen å leke med? Dårlig ide. Han får ikke noe utbytte av et søsken på mange år uansett. Hva med å oppsøke en lekeplass? Anonymkode: 24e78...1b9 For der er det faktisk ingen Og jeg tuller ikke engang. De står tomme! Tiden der unger lekte sammen utenfor barnehagen er over for mange år siden. Ja faktisk 20 år siden helt nøyaktig. Omkring der ble det full barnehagedekning. Da ble barna pasifisert, og de klarer ikke lenger å leke sammen uten at voksne legger til rette for de. Og det skjer jo ikke når de jobber mandag til fredag fra tidlig om morgenen til sent om kvelden. Få barna hjem, få i de litt mat og så til sengs. De skal opp grytidlig neste dag. Det er barndommen til barna i dag. I helgene sover man ut, og spill og data er det man bedriver innendørs store deler av året i helgene. Noen få dager om sommeren trekker barna ut i nabolag, og det blir et vanvittig rabalder med grining og konflikter fordi uten at voksne er til stede 100% av tiden bryter det ut konflikter. Endret 18. september 2023 av Antiviruset 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Et hamster kanskje? Om han klarer å behandle det ordentlig og ikke herjer med det. Er det ingen i barnehagen om han går der du kan avtale noen lekeavtaler med? Se på youtube videoer hvor de snakker til seerne mens de lærer bort å tegne? Da føler han litt at vedkommende snakker direkte til han og de tegner/maler sammen.Det kan kanskje fungere som litt selskap. Anonymkode: 743b8...48e Dum idé.... Ett hamster er mer arbeid enn man tror. Itillegg er det nattdyr, og barnet på 4 vil dermed uansett ikke se dyret..... Anonymkode: 2756c...957 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 Antiviruset skrev (4 minutter siden): For der er det faktisk ingen Og jeg tuller ikke engang. De står tomme! Tiden der unger lekte sammen utenfor barnehagen er over for mange år siden. Ja faktisk 20 år siden helt nøyaktig. Omkring der ble det full barnehagedekning. Da ble barna pasifisert, og de klarer ikke lenger å leke sammen uten at voksne legger til rette for de. Og det skjer jo ikke når de jobber mandag til fredag fra tidlig om morgenen til sent om kvelden. Få barna hjem, få i de litt mat og så til sengs. De skal opp grytidlig neste dag. Det er barndommen til barna i dag. I helgene sover man ut, og spill og data er det man bedriver innendørs store deler av året i helgene. Noen få dager om sommeren trekker barna ut i nabolag, og det blir et vanvittig rabalder med grining og konflikter fordi uten at voksne er til stede 100% av tiden bryter det ut konflikter. Det er alltid unger i gata og på lekeplassen hos oss. Fra 1-5 år med foreldre og de fra 6 år og oppover er ute alene og sykler osv. Anonymkode: ab168...1d8
Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er alltid unger i gata og på lekeplassen hos oss. Fra 1-5 år med foreldre og de fra 6 år og oppover er ute alene og sykler osv. Anonymkode: ab168...1d8 Javel da lever du i et veldig spesielt bomiljø. Ta vare på det, det er verneverdig. Men når det alltid er unger der? Når de er 1-5 år med foreldrene sine ? Når er foreldrene de på jobb ? Og de over 6 år som alltid er der går ikke de på skole Kutt ut, den der går ingen på. Eller jeg kan forstå at det kanskje er noen miljøer der det faktisk kan være tilfellet. Men det skal jeg ikke nevne og det er ikke positivt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Så du vurderer søsken slik at han skal ha noen å leke med? Dårlig ide. Han får ikke noe utbytte av et søsken på mange år uansett. Hva med å oppsøke en lekeplass? Anonymkode: 24e78...1b9 Nei, jeg skrev jo at det ikke var aktuelt. Vi er på lekeplass hele tiden føler jeg. Hjelper ikke. TS Anonymkode: 13c96...026
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Skrevet 18. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Et hamster kanskje? Om han klarer å behandle det ordentlig og ikke herjer med det. Er det ingen i barnehagen om han går der du kan avtale noen lekeavtaler med? Se på youtube videoer hvor de snakker til seerne mens de lærer bort å tegne? Da føler han litt at vedkommende snakker direkte til han og de tegner/maler sammen.Det kan kanskje fungere som litt selskap. Anonymkode: 743b8...48e Ingen i barnehagen som tar kontakt eller hilser. Folk her holder seg for det meste for seg selv. Veldig trist! TS Anonymkode: 13c96...026
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #12 Skrevet 18. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Skaffe han noen venner. Finne ut om det er noen fritidsaktiviteter han kan være med på. Få han interesser idrett eller en eller annen fysisk aktivitet som dere kan drive med ute (fotball, sykling etc). Kjæledyr er ikke noe man anskaffer seg fordi en 4 åring kjeder seg. En hund er fort 10-15 års ansvar fram i tid. Og siden du har nok med jobb og å være alenemor, høres det ikke ut som valpetid og ansvar for en hund passer inn. Anonymkode: d67ca...5dc Jeg kan ikke tvinge andre barn til å bli venn med han. Han går på en fritidsaktivitet per uke. Han sier dette uansett. TS Anonymkode: 13c96...026
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #13 Skrevet 18. september 2023 1 hour ago, c_buk said: Kjæledyr er ikke en god ide, dersom motivasjonen bak det er å holde en 4-åring med selskap. Har du ikke noen naboer med jevnaldrede barn dere kan møte? Jo, vi møter de på lekeplassen utenfor, men det er det. Det er litt small talk og så går alle hjem rundt middagstider. TS Anonymkode: 13c96...026
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14 Skrevet 18. september 2023 1 hour ago, Antiviruset said: For der er det faktisk ingen Og jeg tuller ikke engang. De står tomme! Tiden der unger lekte sammen utenfor barnehagen er over for mange år siden. Ja faktisk 20 år siden helt nøyaktig. Omkring der ble det full barnehagedekning. Da ble barna pasifisert, og de klarer ikke lenger å leke sammen uten at voksne legger til rette for de. Og det skjer jo ikke når de jobber mandag til fredag fra tidlig om morgenen til sent om kvelden. Få barna hjem, få i de litt mat og så til sengs. De skal opp grytidlig neste dag. Det er barndommen til barna i dag. I helgene sover man ut, og spill og data er det man bedriver innendørs store deler av året i helgene. Noen få dager om sommeren trekker barna ut i nabolag, og det blir et vanvittig rabalder med grining og konflikter fordi uten at voksne er til stede 100% av tiden bryter det ut konflikter. Ja, jeg føler selv det er litt sånn her. TS Anonymkode: 13c96...026
Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #15 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg føler selv det er litt sånn her. TS Anonymkode: 13c96...026 Da er det ditt ansvar som forelder og ta han med på aktiviteter som han liker. Sørg i alle fall for at han ikke kjeder seg hele tiden. Leke må da skje på skole eller barnehage. Ta han med på turer og finn på hyggelige ting sammen noen ganger i uken i alle fall. Tiden der barn samles etter skole og leker er over for lenge siden. Jeg levde i en generasjon der vi knapt kom hjem og fikk kastet skolesekken fra oss, så var vi i gang med forskjellige aktiviteter med hele nabolaget. Noen ganger kunne vi kjede oss ja, men det var stort sett dager med veldig dårlig vær, og rundt høytidsdager der man var hjemme med familie og det var dødt over alt. Stort sett 1 og 2 juledag . Vi spilte fotball, vi herjet på i skog og mark, vi fisket og det var alltid noen man kunne henge med uten at voksne blandet seg. Den tiden er slutt for lenge siden. Trist som pokker.
Mariehøna Skrevet 18. september 2023 #16 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min gutt på 4 år sier han synes det er kjedelig å leke alene, at det er kjedelig at det bare er oss to. Han sier han ønsker seg søsken. Jeg føler virkelig med han og får såååå dårlig samvittighet, men jeg har ikke overskudd til å prioritere mitt kjærlighetsliv akkurat nå. Jeg har nok med jobben og det å være alenemor. Så hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Er kjæledyr en god idé? Vi bor i leilighet, så jeg synes ikke katt er en god idé akkurat. Hund er super koselig og man blir tvunget til å gå ut uansett vær, men det blir også dobbelt opp med ansvar for meg og ekstra kostnader. Tips? ❤️ Anonymkode: 13c96...026 Kanskje skaffe et kjæledyr eller to? 4 er litt ungt til å ta ansvar for et dyr da, men det er alltid mye selskap med dyr i huset. Da jeg var barn hadde vi både katt og kanin 🤭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå