Gå til innhold

Hodepine pga. stress/angst/depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på om noen her har opplevd hodepine (over lengre tid), knyttet til stress/angst/depresjon. Kanskje mest i forhold til angst/depresjon (altså mer enn bare normalt stress). Med hodepine mener jeg fysisk/somatisk vondt; ikke hodepine i forstand at tanker o.l. gjør deg sliten. 

Jeg er under medisinsk utredning, men setter pris på andres erfaring.

Anonymkode: fd1d8...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hodepine, men nakkesmerter. Hodepine kan ofte starte i nakken. Det som har fungert er avspenningsteknikker, pusteøvelser, og behandling hos fysio for å løsne opp i muskulatur (angst osv gir mye spenninger). 

Anonymkode: 0626c...5f7

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke hodepine, men nakkesmerter. Hodepine kan ofte starte i nakken. Det som har fungert er avspenningsteknikker, pusteøvelser, og behandling hos fysio for å løsne opp i muskulatur (angst osv gir mye spenninger). 

Det skulle stå nakkesmerter + kjevesmerter

Skrevet

Ja, sliter med spenningshodepine stort sett hver dag. Verst er det i panna og bak i nakken. Når jeg masserer pannen kjenner jeg sener som er stramme som gitarstrenger...

Anonymkode: 2b8f5...c1b

Skrevet

Slitt med migrene som barn/ungdom. Nå er det mer spenningshodepine (tror jeg), og det er veldig hemmende.

Skrevet

Migrene med smerter i nakke og kjeve. Trigges av stress , kulde, væromslag og flere andre ting. Et anfall kan vare alt fra noen timer og opptil 48 timer ca. 

Anonymkode: 915b0...a69

Skrevet

Jeg anspenner meg veldig siden jeg sliter med angst. Mye av hodepinen jeg har kommer fra nakken. Jeg går til naprapat en gang i uken og han har virkelig helbredet hodepinen. 
Forsøk også avspenningsteknikker og pusteøvelser! Det har også hjulpet på meg 

Anonymkode: 7ba4f...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...