AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Hei. Jeg er i slutten av 30årene. Jeg har en kjæreste jeg har vært sammen med i 2 år, og samboer med i 6mnd. Jeg har begynnt å irritere meg over han, da han ikke viser noe interesse for vårt hjem. Altså mitt hus. Skjønner at det er vanskelig når det ikke er hans hus å gjøre invisteringer og større arbeid og maser ikke, og krever ikke det. Men synes det er en smule snodig at han går å klager på at det er så kjedelig å ingen ting å finne på, mens jeg beiser terrase, maler, sliper mur, bygger terrasse, lager blomsterbedd og rydder ute, og han bare går å suttrer å viser irritasjon over at jeg bruker tiden min på det istedet for han. Jeg går å har dårlig samvittighet ovenfor han at jeg må prioritere dette før vinteren. Men, Hadde det ikke vært normalt å hjelpe til? Vi er jo samboere, selv om han ikke er eier i mitt hus. Han har eget hus som han leier ut. Derfor har vi valgt å ikke eie bolig sammen. Greit å ha vært vårt i tilfelle forholdet ryker, så ikke en står igjen uten bolig. Han tjener også mye mere en meg, men har ikke tatt iniativ til å bidra økonomisk med noe annet en å handle litt mat han også, selv om avtalen var at jeg skulle få en viss sum i mnd, som tilsvarer 1/3 av mine faste utgifter for å drive et hus og hjem. Føler at han bor gratis og har gratis tjener og hushjelp, da han ikke bidrar med husarbeid heller. Skal det virkelig være nødvendig å ta en prat om dette og be om dette? Eller er han ikke noe å sammle på? Anonymkode: e2bdd...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Kast ham ut. Anonymkode: ea76c...3d8 6 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Bor han gratis hos deg!?? Anonymkode: f3ed0...95c 10
Gjest Sprite Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 Du kan ikke gå utifra at han skal bidra på lik linje som deg i DITT hus. Bodde sammen med en som ble dritsur på meg fordi jeg ikke klarte å gjøre noe i huset HANS mens jeg sto for 89% av innkjøp,innredning, etc. altså det han ikke ser. Rart at man skal måtte si det men du må nesten KOMMUNISERE MED HAN om hva du forventer
Hedda-78 Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 Hva sier han når du foreslår ting han kan gjøre i stedet for å gå rundt og kjede seg, da? Nekter han å klippe plen, koste innkjørsel, beise terassen, plante blomster, vaske vinduer rense sluk og smøre hengsler? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 Hedda-78 skrev (6 minutter siden): Hva sier han når du foreslår ting han kan gjøre i stedet for å gå rundt og kjede seg, da? Nekter han å klippe plen, koste innkjørsel, beise terassen, plante blomster, vaske vinduer rense sluk og smøre hengsler? Jeg pleier ikke å foreslå noe. Jeg bare sier at jeg må desverre gjøre dette. Så ender det sånn oftes med at han legger seg i sengen med en pose potetgull å ser film, eller setter seg på pc for å game, uansett tid på døgnet. Ja, faktisk. Det høres kanskje ut som en fleip, men voksnere er han ikke. Og jeg synes det er så flaut å ta opp dette med han, nettopp pga at han skal jo etter alder være voksen nokk til å forstå at å ligge i senga å se film, game forran pc er litt barnslig når det flyter av forefallende arbeid. Ungdomslivet er over mener jeg. Mine barn sier at de ikke ser noe til han når jeg er på seinvakt på jobb. Han ligger enten i sengen å ser film eller gamer når han ikke er på jobb eller er borte for å drive med sin egen hobby. Anonymkode: e2bdd...3b1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 Hva ble dere enige om før dere flyttet sammen? Anonymkode: 6ea66...964
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 Han tjener på å bo hos deg ved å leie ut sitt hus men deler ikke noe av fortjenesten med deg? Han hadde jo ikke kunnet ha den inntekten hadde det ikke vært for at han bor hos deg, så klar skal ham betale husleie strøm osv Anonymkode: 7300b...32f 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 Han bor gratis hos deg, mens han tjener penger på å leie ut egen bolig?🙈 I tillegg hjelper han ikke til en gang? Du skjønner vel innerst inne at du blir utnyttet her? Anonymkode: 1a5fc...527 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 Hvorfor lar du deg utnytte økonomisk av han snylteren der med egen utleiebolig? Anonymkode: c608b...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg pleier ikke å foreslå noe. Jeg bare sier at jeg må desverre gjøre dette. Så ender det sånn oftes med at han legger seg i sengen med en pose potetgull å ser film, eller setter seg på pc for å game, uansett tid på døgnet. Ja, faktisk. Det høres kanskje ut som en fleip, men voksnere er han ikke. Og jeg synes det er så flaut å ta opp dette med han, nettopp pga at han skal jo etter alder være voksen nokk til å forstå at å ligge i senga å se film, game forran pc er litt barnslig når det flyter av forefallende arbeid. Ungdomslivet er over mener jeg. Mine barn sier at de ikke ser noe til han når jeg er på seinvakt på jobb. Han ligger enten i sengen å ser film eller gamer når han ikke er på jobb eller er borte for å drive med sin egen hobby. Anonymkode: e2bdd...3b1 Hva skrev du nå??? Du har barn og denne mannebabyen viser ikke engang trynet sitt overfor dem når du er borte??? Herregud hva driver du men kvinne? Sett krav og be ham vokse opp eller ryke og reise!! Anonymkode: 32bb2...c05 5
henrie-T Skrevet 18. september 2023 #12 Skrevet 18. september 2023 Høres ut som om du er mannen i forholdet..
Millinea Skrevet 18. september 2023 #13 Skrevet 18. september 2023 Han lever jo det perfekte liv, bortsett fra litt kjedsomhet. Ingen utgifter, ikke noe husarbeid, du lager vel mat til han og vasker klærne hans å? (poenget med kommentaren er at han utnytter deg totalt og du lar han gjøre det) 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva ble dere enige om før dere flyttet sammen? Anonymkode: 6ea66...964 Vi ble enig om at han skulle betale 1/3 del av mine faste utgifter. Dvs halve strøm, halve innboforsikringa, halve internett, halv tv, halve av renta på huslåne mitt (ikke noe av avdrag da det er til vinning for meg) og at vi deler på matutgifter. Da inngår ikke personlige kjøp som potetgull og brus, da jeg aldri hadde tatt meg råd til å kjøpe kassevis med brus, så d inngår ikke i mat. Ang husarbeid har vi aldri gjort avtale, da jeg trodde deling på slikt er en selvfølge og tok det som at det er naturlig. Anonymkode: e2bdd...3b1 1
soppsanker1 Skrevet 18. september 2023 #15 Skrevet 18. september 2023 henrie-T skrev (10 minutter siden): Høres ut som om du er mannen i forholdet.. Ja, jeg føler meg som det...
henrie-T Skrevet 18. september 2023 #16 Skrevet 18. september 2023 soppsanker1 skrev (3 minutter siden): Ja, jeg føler meg som det... Da hadde jeg spurt ham sånn; " navn - er virkelig dette mannen du ønsker utgi deg for å være? Synes det er flaut. " Enkelt og greit. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #17 Skrevet 18. september 2023 Så dere har avtalt hva han skal betale og han sa seg enig? Hva er argumentet hans når han ikke betaler det han skylder deg? Har du aldri bedt om penger? Det passer han sikkert midt i blinken! Send han vippskrav på det han skylder deg. Gjerne flere krav, en pr måned som mangler, slik at det blir oversiktlig for dere begge. Nekter han å betale, be om begrunnelse. Hadde han godtatt samme grunn fra sin leietaker hvis vedkommende ville bruke pengene sine på chips og brus i stedet for husleie? Hvis han kjeder seg, så si at det går helt fint. Det er ikke din jobb å underholde han. Og hadde han hjulpet til, så hadde du jo fått mer tid til å være med han. Håper i det minste han lager mat, vasker klær og gjør husarbeid. Hvis ikke er det på tide å bli særboere. Anonymkode: dcb60...728
Hedda-78 Skrevet 18. september 2023 #18 Skrevet 18. september 2023 Han virker helt utrolig tafatt og lat. Selv tenåringen min har mer tiltakslyst enn det der.
c_buk Skrevet 18. september 2023 #19 Skrevet 18. september 2023 Høres ut som dere bør bli særboere om dere skal fortsette forholdet
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #20 Skrevet 18. september 2023 Hedda-78 skrev (6 minutter siden): Han virker helt utrolig tafatt og lat. Selv tenåringen min har mer tiltakslyst enn det der. Ja, desverre vil jeg nokk kalle han meget lat selv også jeg er ikke helt vant til tv på soverommet, og ihvertfall ikke at man går i senga å legger seg får å se tv på dagtid... det er for meg definisjonen på usunn og råtti liv. Jeg ser ikke en gang tv på stua når d er dagslys ute, da jeg rett og slett ikke får meg til det. Det er en kveldsaktivitet jeg gjør når alt annet er unnagjort i mitt hode.. så vi er ganske forskjellige. Anonymkode: e2bdd...3b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå