Gå til innhold

Angrer på at jeg var byen i helga

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så har det skjedd igjen. Jeg begynner å forstå mer og mer hver gang hvorfor jeg ikke er særlig glad i å gå ut på byen. Derimot når det har gått en stund siden sist så får jeg veldig lyst. Tanken på byen er jo gøy så klart, man fikser seg, drikker litt og bare forbereder seg til en amazing kveld! 

Men!!

Fulle innpåslitne menn som prøver seg, dyre drinker, høy musikk osv. Var ute til 3 på lørdag, men en mann var så pågående osv og ville ha meg med på nach. Sa nei flere ganger og at jeg har kjæreste. Tok taxi hjem og han foreslo å bli med meg hjem. Heldigvis ble jeg kvitt han, men var jaggu meg ikke lett. 

Her sitter jeg nå på en mandag og føler meg enda sliten og nedfor etter å ha vært ute og drukket på byen. Slet virkelig med å komme meg gjennom dagen på jobb i dag. I går hadde jeg det helt grusomt. Tidenes skallebank og jeg endte opp med å kaste opp fordi jeg ble så kvalm. For å ikke snakke om hvor deppa og fylleangst jeg kan i mange dager etterpå. Jeg kan bli helt paranoid og får på følelsen at jeg har gjort noe jeg ikke burde ha gjort eller folk hater meg. Føles jo rett og slett ikke verdt det ut når man ser på det i ettertid og tidligere ganger.

Jeg vet at flere her vil tipse meg om å bare drikke mindre, men der sliter jeg dessverre. Blir så gira når jeg drikker og vil ha en grei promille fort, men så blir den for høy. 

Jeg kunne gå ut på byen en 3 dagers da jeg var 20 år lett uten problemer. Nå merker jeg at det tar meg flere dager å komme meg etter å ha vært på byen. Er jo jeg som er blitt eldre tenker jeg, er nå 28…

Uff, jeg må minne meg selv på neste gang jeg får lyst til å dra ut at det ikke er verdt det…

Hvem kjenner seg igjen? 🥲🥲

Anonymkode: 5a2a4...898

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det noenlunde likt, er 49.

Anonymkode: 4c08d...d2f

Skrevet

😅 jeg er hakket eldre enn deg, og har lagt inn årene pga akuratt sånn hadde jeg det alltid… fyllenerver er det verste! Selv om man vet man ikke har gjort noe… God befaring ❤️

Anonymkode: d9f85...4e6

Skrevet

Drikk masse vann etter du er kommet hjem, så spiser du noe mat og er oppe litt før du legger deg. Da pleier det ikke å bli like gale dagen derpå. 

Anonymkode: f8e2d...cfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikk masse vann etter du er kommet hjem, så spiser du noe mat og er oppe litt før du legger deg. Da pleier det ikke å bli like gale dagen derpå. 

Har prøvd, no use.

Anonymkode: 4c08d...d2f

Skrevet

Jeg ble lei av å "gå ut" ca når jeg var 20-21. 

Kan synes det er hyggelig å gå ut en tur med noen venner for en øl eller drink da. 

Skrevet

Jeg er som deg. Noe eldre, men tåler ikke vill festinge lenger. Litt enklere for meg kanskje da jeg aldri har likt høy promille og alltid vært måteholden med alkohol. 

Men jeg er en god del ute likevel, bare styrer unna for mye fyll. Jeg drikker mest alkoholfritt. Om jeg drikke alkohol er det ganske få glass på en kveld. Starter og avslutter alltid med alkoholfritt og drikker noe alkoholfritt i mellom alle enheter med alkohol. Funker som ei kule for meg og er aldri i dårlig form lenger.

Anonymkode: 97a8d...0da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Prøvd før og det funker, men da har jeg uansett ikke vært like full. Er jeg veldig full glemmer jeg av sånt. 

c_buk skrev (10 minutter siden):

Jeg ble lei av å "gå ut" ca når jeg var 20-21. 

Kan synes det er hyggelig å gå ut en tur med noen venner for en øl eller drink da. 

Ja enig der, men jeg ver med meg selv at det ofte blir mer enn et par :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er som deg. Noe eldre, men tåler ikke vill festinge lenger. Litt enklere for meg kanskje da jeg aldri har likt høy promille og alltid vært måteholden med alkohol. 

Men jeg er en god del ute likevel, bare styrer unna for mye fyll. Jeg drikker mest alkoholfritt. Om jeg drikke alkohol er det ganske få glass på en kveld. Starter og avslutter alltid med alkoholfritt og drikker noe alkoholfritt i mellom alle enheter med alkohol. Funker som ei kule for meg og er aldri i dårlig form lenger.

Anonymkode: 97a8d...0da

Hadde jeg bare vært like flink som deg 😅

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen, men vil tipse deg om å drikke alkoholfritt.

Anonymkode: bf817...fcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja enig der, men jeg ver med meg selv at det ofte blir mer enn et par :(

Et mulig tips vi har brukt når vi har hatt noen i gjengen som sliter litt med å begrense seg. Vi møttes litt tidligere og tok en kopp kaffe. Så en gåtur eller lignende før vi stoppet for en øl eller to. Da føles det mer naturlig å runde av før drikkingen tok overhånd.

Møtes man til en øl, så vil man gjerne bli en stund og prate litt. Så da er det jo fort gjort at det sklir ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner meg ikke igjen, men vil tipse deg om å drikke alkoholfritt.

Anonymkode: bf817...fcb

Veldig smart det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...