Gå til innhold

Psykologspesialist vs psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen. Er spesialisten en mer erfaren psykolog og man er heldigere som får en spesialist framfor en vanlig psykolog?

Anonymkode: eb8ee...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva er forskjellen. Er spesialisten en mer erfaren psykolog og man er heldigere som får en spesialist framfor en vanlig psykolog?

En psykologspesialist har spesialisert seg innenfor et felt etter endt grunnutdannelse, og har derfor lengre utdannelse og mer spisskompetanse på dette feltet. Men når det kommer til psykolog har personkjemien også mye å si, så det er ikke nødvendigvis at en psykologspesialist oppleves bedre for deg enn en psykolog. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og UEMPATISK psykologspesialist skulle det stå

Anonymkode: 20f8a...e2f

Oj… finnes d

Skrevet

En psykologspesialist har videreutdanning, med spesialisering innen et område. 

Sitat

En psykologspesialist er en psykolog som har minst 11 års utdannelse, og som har oppnådd høy kompetanse innen sitt spesialområde. Dette innebærer at de først har gjennomgått det 6-årige profesjonsstudiet i psykologi, og deretter tatt en 5-årig videreutdanning.

• Nyttig 1
Skrevet

En psykolog som utdanner seg videre innen et konkret felt (barn og unge/ voksne/ nevro/ samfunn + flere området), dvs 6 årig fordypning innen en av disse feltene, blir psykologspesialist. Jeg er psykologspesialist innen barn og unge, og jeg har da spisskompetanse på dette feltet. 

Anonymkode: 1b6ef...4f4

Skrevet

Da jeg startet hos min behandler så var hun psykolog, nå er hun psykologspesialist. Merker ikke noe forskjell, hun er like flink nå som da. 

Anonymkode: d4613...e47

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ALT kommer ann på kjemi og generelt hvordan personen er. 

Du kan få en helt jævlig, giddaløs og empatisk psykologspesialist som driter i deg og du kan få en kjempebra psykiatrisk sykepleier eller vernepleier som faktisk bryr seg om deg. 

Kommunepsykiatrien kan være vel så bra. 

Anonymkode: 20f8a...e2f

Dette 🙌🏻

Anonymkode: 45f03...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...