Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om noen har erfaring med Avene DermAbsolu produktene? Har brukt dyrt salongmerke i mange år, men må bytte til et rimeligere produkt.

Anonymkode: c8055...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med produktene selv, men ut fra ingredienslistene på noen av dem, så er de gode, fuktighetsgivende produkter, men ikke noe særlig utover det. Et av serumene inneholder bacuchiol, som hevdes å være "naturlig retinol", men det finnes foreløpig ikke på langt nær like ekstensiv forskning på bacuchiol som det gjør på retinol/retinoider. Det betyr ikke at bakuchiol ikke har mange gode egenskaper, det er bl.a. et kraftig antioksidant og har også antiinflammatoriske egenskaper.

Hvilket merke/produkter har du brukt? Det kan godt hende at det er mulig å finne rimeligere alternativer med liknende ingredienser :) 

Skrevet
Roci skrev (På 19.9.2023 den 8.37):

Har ikke erfaring med produktene selv, men ut fra ingredienslistene på noen av dem, så er de gode, fuktighetsgivende produkter, men ikke noe særlig utover det. Et av serumene inneholder bacuchiol, som hevdes å være "naturlig retinol", men det finnes foreløpig ikke på langt nær like ekstensiv forskning på bacuchiol som det gjør på retinol/retinoider. Det betyr ikke at bakuchiol ikke har mange gode egenskaper, det er bl.a. et kraftig antioksidant og har også antiinflammatoriske egenskaper.

Hvilket merke/produkter har du brukt? Det kan godt hende at det er mulig å finne rimeligere alternativer med liknende ingredienser :) 

Bakuchiol virker visstnok best sammen med AHA. Og skal den være i nærheten av å virke så bra som retinol, må man bruke den 2 ganger daglig. Jeg brukte Ole Henriksens nattkrem, og om morgenen serumet oppå Truth serum. Fikk mye jevnere hud. Men var så styggdyrt at jeg sluttet etter et par krukkers tid.

Anonymkode: fd39f...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 0.59):

Bakuchiol virker visstnok best sammen med AHA. Og skal den være i nærheten av å virke så bra som retinol, må man bruke den 2 ganger daglig. Jeg brukte Ole Henriksens nattkrem, og om morgenen serumet oppå Truth serum. Fikk mye jevnere hud. Men var så styggdyrt at jeg sluttet etter et par krukkers tid.

Hvilken nattkrem brukte du, og hvilket serum i tillegg til Truth serum? Når det gjelder sistnevnte, er det i bunn og grunn et C-vitaminserum, og det finnes flere rimeligere alternativer som inneholder samme form for C-vitamin, altså Sodium Ascorbyl Phosphate, f.eks. 

MakeupMekka Vitamin C Boost Serum 10%

Dr. Greve Pharma+ Serum Vitamin C uten parfyme

Dette er en form for c-vitamin som er spesielt egnet for fet og uren hud. Den reneste og mest effektive formen for C-vitamin er Ascorbic Acid/askorbinsyre, men dette er også potensielt den mest irriterende formen, så man bør starte gradvis og med en lavere konsentrasjon. Noen produkter å vurdere, kan være:

The Ordinary Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% (Alpha Arbutin virker også lysnende og utjevnende på hudtonen)

L'Oréal Paris Revitalift Clinical 12% Pure Vitamin C Serum (inneholder alkohol og parfyme)

ByWishtrend Pure Vitamin C 15% with Ferulic Acid

• Liker 1
Skrevet

Dette: https://olehenriksen.com/collections/serums/products/glow-cycle-retin-alt-power-serum

Nattkremen er tydelivis byttet ut med den nye Dewtopia, for den var i Transform-serien. Men finnes her: https://www.blivakker.no/product/ole-henriksen/3119864/ole-henriksen-goodnight-glow-bakuchiol-sleeping-creme-50ml

Jeg kjøper bare når produktene er på salg, og har stort sett gått over til koreanske produkter nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette: https://olehenriksen.com/collections/serums/products/glow-cycle-retin-alt-power-serum

Nattkremen er tydelivis byttet ut med den nye Dewtopia, for den var i Transform-serien. Men finnes her: https://www.blivakker.no/product/ole-henriksen/3119864/ole-henriksen-goodnight-glow-bakuchiol-sleeping-creme-50ml

Jeg kjøper bare når produktene er på salg, og har stort sett gått over til koreanske produkter nå.

Ja, dette er jo produkter med flere aktive ingredienser. Du kan sannsynligvis finne liknende produkter til en rimeligere pris, selv om jeg kanskje ikke tror at Derm'Absolu vil gi tilsvarende resultater. Til syvende og sist handler det om virkestoffene og kombinasjonene av dem🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...