Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hm

Endret av partytre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig. Men vil tro det hjelper fort når du startet tidlig med behandling. Bare husk at du aldri blir kvitt viruset. Det blir værende i kroppen resten av livet 

Anonymkode: 6f4a5...b74

Skrevet

For min del kan det ta opp til en uke før sårene er borte. Pleier å regne +3 dager etter at alt av sår er borte, for å være sikker på å ikke smitte partner.

Anonymkode: 1881b...2cf

Skrevet

Hos meg tok det ca 2-3 uker før alt var helt borte, men smertene varte ca halvannen uke. Nå skal det sies at det var førstegangsutbrudd og jeg startet sent med antivirale midler fordi jeg ikke forsto hva det var. Fikk feber og vondt i halsen, samt litt svie ved vannlating. Det var ikke før jeg fikk blemmer bak i svelget at jeg forsto det, hadde noen få blemmer nedentil bare så var ikke veldig smertefullt. Er det noen av dere som kan si hvordan man kjenner et nytt utbrudd er på gang? Har hørt kløe osv men det kan man jo innimellom kjenne uansett? 

Hadde sex igjen etter ca 2 uker.

Anonymkode: 15c1f...d61

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos meg tok det ca 2-3 uker før alt var helt borte, men smertene varte ca halvannen uke. Nå skal det sies at det var førstegangsutbrudd og jeg startet sent med antivirale midler fordi jeg ikke forsto hva det var. Fikk feber og vondt i halsen, samt litt svie ved vannlating. Det var ikke før jeg fikk blemmer bak i svelget at jeg forsto det, hadde noen få blemmer nedentil bare så var ikke veldig smertefullt. Er det noen av dere som kan si hvordan man kjenner et nytt utbrudd er på gang? Har hørt kløe osv men det kan man jo innimellom kjenne uansett? 

Hadde sex igjen etter ca 2 uker.

Anonymkode: 15c1f...d61

Førstegangsutbrudd varer ofte lengre, og jeg var veldig syk da jeg hadde det.

For min del får jeg hyppige utbrudd om jeg ikke bruker forebyggende behandling daglig.

Før utbrudd kjenner jeg kløe og smerte-ilinger i lyske/rumpe/nedentil. Da har jeg max 2 dager før første blemme er der, ofte bare timer.

Stress utløser utbrudd hos meg.

Anonymkode: 1881b...2cf

Skrevet

Før utbrudd kjenner jeg kløe , og det er alltid på samme sted , får alltid blemme på samme side , og stress utløser det hos meg også . 

Anonymkode: ac0d9...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...