partytre Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 (endret) Hm Endret 31. juli 2024 av partytre
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Det varierer veldig. Men vil tro det hjelper fort når du startet tidlig med behandling. Bare husk at du aldri blir kvitt viruset. Det blir værende i kroppen resten av livet Anonymkode: 6f4a5...b74
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 For min del kan det ta opp til en uke før sårene er borte. Pleier å regne +3 dager etter at alt av sår er borte, for å være sikker på å ikke smitte partner. Anonymkode: 1881b...2cf
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Hos meg tok det ca 2-3 uker før alt var helt borte, men smertene varte ca halvannen uke. Nå skal det sies at det var førstegangsutbrudd og jeg startet sent med antivirale midler fordi jeg ikke forsto hva det var. Fikk feber og vondt i halsen, samt litt svie ved vannlating. Det var ikke før jeg fikk blemmer bak i svelget at jeg forsto det, hadde noen få blemmer nedentil bare så var ikke veldig smertefullt. Er det noen av dere som kan si hvordan man kjenner et nytt utbrudd er på gang? Har hørt kløe osv men det kan man jo innimellom kjenne uansett? Hadde sex igjen etter ca 2 uker. Anonymkode: 15c1f...d61
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hos meg tok det ca 2-3 uker før alt var helt borte, men smertene varte ca halvannen uke. Nå skal det sies at det var førstegangsutbrudd og jeg startet sent med antivirale midler fordi jeg ikke forsto hva det var. Fikk feber og vondt i halsen, samt litt svie ved vannlating. Det var ikke før jeg fikk blemmer bak i svelget at jeg forsto det, hadde noen få blemmer nedentil bare så var ikke veldig smertefullt. Er det noen av dere som kan si hvordan man kjenner et nytt utbrudd er på gang? Har hørt kløe osv men det kan man jo innimellom kjenne uansett? Hadde sex igjen etter ca 2 uker. Anonymkode: 15c1f...d61 Førstegangsutbrudd varer ofte lengre, og jeg var veldig syk da jeg hadde det. For min del får jeg hyppige utbrudd om jeg ikke bruker forebyggende behandling daglig. Før utbrudd kjenner jeg kløe og smerte-ilinger i lyske/rumpe/nedentil. Da har jeg max 2 dager før første blemme er der, ofte bare timer. Stress utløser utbrudd hos meg. Anonymkode: 1881b...2cf
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Før utbrudd kjenner jeg kløe , og det er alltid på samme sted , får alltid blemme på samme side , og stress utløser det hos meg også . Anonymkode: ac0d9...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå