AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Del Skrevet 18. september 2023 Hei! Jeg savner en egen tråd for søskenforsøk med IVF, ser det har vært tidligere. Så starter en her for å sjekke interessen. Jeg har en snart 3 år gammel gutt født med IVF (fryseforsøk), og skal igang med fryseforsøk nå i oktober. Håper noen andre her kobler seg på 😊 Anonymkode: d22bc...431 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 18. september 2023 #2 Del Skrevet 18. september 2023 Hohooo! Jeg er med! Har en gutt på 4 som satt på første forsøk! Prosessen med søsken startet januar for snart to år siden, har hatt ett fryseforsøk (fra samme uttak som 4- åringen), ett ferskt forsøk og et forsøk som dessverre ble avbrutt. Nå starter jeg på gonapeptyl på torsdag og er klar for nytt forsøk 🤩 Hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 18. september 2023 #3 Del Skrevet 18. september 2023 (endret) Herlig med respons! Spennende med nytt forsøk. Krysser fingrene for at den sitter! ❤️ Vi ble henvist i april så blir første forsøk nå. Styrt syklus. Jeg bor i Oslo så det er Ullevål/Riksen enn så lenge 😊 hva med deg? Endret 18. september 2023 av Lillefrøkenfrue90 Anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 18. september 2023 #4 Del Skrevet 18. september 2023 Var visst ikke anonym lengre men pytt sann 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 18. september 2023 #5 Del Skrevet 18. september 2023 Lillefrøkenfrue90 skrev (1 time siden): Var visst ikke anonym lengre men pytt sann 😂 haha Skitt au! Er Riksen her også 😊 Jeg stresser litt før oppstart fordi dagen etter oppstart med gonapeptyl skal jeg på jobbreise til med fly🤪 Ikke ett apotek jeg har vært innom har noe jeg kan oppbevare sprøytene i kjøleskapstemperatur.. Sååe,, da kjøpte jeg en liten kjølebag og fryseelementer på clas og må teste ut litt i forhold til riktig temperatur. Det var faktisk det jeg ble anbefalt på apoteket. Er heldigvis ikke et problem hjemover igjen, men må være kreativ på vei nedover 😅 Hvilke medisiner skal du på? Progynova? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 18. september 2023 #6 Del Skrevet 18. september 2023 Alt man skal drive med i denne prosessen 😅 så veldig rart at apoteket ikke har noe for den type ting. Men høres ut som du har funnet en lur løsning! Jepp, startet primolut idag for å få igang mens, og så blir det progynova fra første blødningsdag. Er veldig spent og litt bekymret for om det blir innsett, mtp slimhinne/follikler osv. Men er foreløpig satt opp i uke 41. hva er planen videre for deg? Er så lenge siden jeg gjorde fersk at jeg har glemt litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 19. september 2023 #7 Del Skrevet 19. september 2023 Så fint at det ble opprettet en slik tråd. Vi fikk en datter for 2 år siden. Etter 4 år som prøver, 2 år med prøverør.. 9 innsett. Og nå skal vi i gang igjen. Skal ha scratching neste uke. Går privat hos Hausken. Spent, og gruer meg litt til uttak. Fikk veldig vondt forrige gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 19. september 2023 #8 Del Skrevet 19. september 2023 Kone92 skrev (22 minutter siden): Så fint at det ble opprettet en slik tråd. Vi fikk en datter for 2 år siden. Etter 4 år som prøver, 2 år med prøverør.. 9 innsett. Og nå skal vi i gang igjen. Skal ha scratching neste uke. Går privat hos Hausken. Spent, og gruer meg litt til uttak. Fikk veldig vondt forrige gang. Så fint at du slenger deg på! Jeg synes denne prosessen er ganske ensom, og har fått mye ut av å lese om andre på forum. Så tenkte det var på tide å bli litt aktiv selv. scratching har jeg hørt om men ikke prøvd. Når skal du ha uttak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 19. september 2023 #9 Del Skrevet 19. september 2023 Lillefrøkenfrue90 skrev (17 minutter siden): Så fint at du slenger deg på! Jeg synes denne prosessen er ganske ensom, og har fått mye ut av å lese om andre på forum. Så tenkte det var på tide å bli litt aktiv selv. scratching har jeg hørt om men ikke prøvd. Når skal du ha uttak? Ja, det var veldig fint for meg ved forrige forsøk. Og så er det fint å ha et eget sted utenom gruppa for de som prøver for første gang ♥️ Scratching gjør man ved å lage et lite sår i livmorshinnen. Er litt ubehagelig der og da. Gjorde det forrige gang jeg ble gravid. Så håper det hjelper. Er vel ikke 100% dokumentert at det hjelper. Så de gjør det ikke offentlig. Starer med medisiner når mensen kommer. Så om 2-3 uker 😬 Kort protokoll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Del Skrevet 19. september 2023 Kone92 skrev (32 minutter siden): Ja, det var veldig fint for meg ved forrige forsøk. Og så er det fint å ha et eget sted utenom gruppa for de som prøver for første gang ♥️ Scratching gjør man ved å lage et lite sår i livmorshinnen. Er litt ubehagelig der og da. Gjorde det forrige gang jeg ble gravid. Så håper det hjelper. Er vel ikke 100% dokumentert at det hjelper. Så de gjør det ikke offentlig. Starer med medisiner når mensen kommer. Så om 2-3 uker 😬 Kort protokoll. Når scratcher de? I forbindelse med innsett? Anonymkode: 2b209...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 19. september 2023 #11 Del Skrevet 19. september 2023 Kone92 skrev (36 minutter siden): Ja, det var veldig fint for meg ved forrige forsøk. Og så er det fint å ha et eget sted utenom gruppa for de som prøver for første gang ♥️ Scratching gjør man ved å lage et lite sår i livmorshinnen. Er litt ubehagelig der og da. Gjorde det forrige gang jeg ble gravid. Så håper det hjelper. Er vel ikke 100% dokumentert at det hjelper. Så de gjør det ikke offentlig. Starer med medisiner når mensen kommer. Så om 2-3 uker 😬 Kort protokoll. Enig. Jeg følte ikke jeg hørte helt hjemme der heller. Så spennende! Det er første forsøk med søsken? Hvordan opplever du det å gå privat kontra offentlig? Jeg har så lyst til å gå privat mtp oppfølging og kortere ventetid på/mellom forsøk, men det er jo så fryktelig dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 19. september 2023 #12 Del Skrevet 19. september 2023 Lillefrøkenfrue90 skrev (22 timer siden): Alt man skal drive med i denne prosessen 😅 så veldig rart at apoteket ikke har noe for den type ting. Men høres ut som du har funnet en lur løsning! Jepp, startet primolut idag for å få igang mens, og så blir det progynova fra første blødningsdag. Er veldig spent og litt bekymret for om det blir innsett, mtp slimhinne/follikler osv. Men er foreløpig satt opp i uke 41. hva er planen videre for deg? Er så lenge siden jeg gjorde fersk at jeg har glemt litt. Det blir spennende! Har du ustabil syklus siden du tar primolut for å få mens? Jeg har ingen erfaring med primolut. Er satt opp til uke 43 her Begynner med gonapeptyl på torsdag og har kontroll den 9, oktober. håper jeg er godt nok nedregulert til å begynne med gonal f da 😊 Fikk bare ett ekstra embryo fra uttaket med sønnen min, så blir helt ny start. Er bare takknemlig for å slippe synarela 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 19. september 2023 #13 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når scratcher de? I forbindelse med innsett? Anonymkode: 2b209...86a De scratcher i syklusen før innsett. Mellom eggløsning og menstruasjon. Sånn at egget forhåpentligvis fester seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 19. september 2023 #14 Del Skrevet 19. september 2023 Lillefrøkenfrue90 skrev (5 timer siden): Enig. Jeg følte ikke jeg hørte helt hjemme der heller. Så spennende! Det er første forsøk med søsken? Hvordan opplever du det å gå privat kontra offentlig? Jeg har så lyst til å gå privat mtp oppfølging og kortere ventetid på/mellom forsøk, men det er jo så fryktelig dyrt. Ja, første forsøk. Vi holdt på i det offentlige 1,5 år ved første barnet. Men rakk bare ett uttak faktisk, masse egg ut. Men så kom korona, og alt stengte ned. Så da gikk vi over til det private. Ble gravid innen 4 mnd fra oppstart der. Var en helt enorm forskjell fra offentlig. Men ja, det koster flesk. Er jo ingen ventetid. Jeg kan starte akkurat når jeg vil. Og får svar på meldinger kjapt om jeg lurer på noe. Og lokalene er veldig fine. Dempet musikk og egne nesten spaaktige rom til hver enkelt før uttak. Så denne gangen valgte vi i slippe det offentlige. Selvom det koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #15 Del Skrevet 19. september 2023 Kone92 skrev (8 minutter siden): Ja, første forsøk. Vi holdt på i det offentlige 1,5 år ved første barnet. Men rakk bare ett uttak faktisk, masse egg ut. Men så kom korona, og alt stengte ned. Så da gikk vi over til det private. Ble gravid innen 4 mnd fra oppstart der. Var en helt enorm forskjell fra offentlig. Men ja, det koster flesk. Er jo ingen ventetid. Jeg kan starte akkurat når jeg vil. Og får svar på meldinger kjapt om jeg lurer på noe. Og lokalene er veldig fine. Dempet musikk og egne nesten spaaktige rom til hver enkelt før uttak. Så denne gangen valgte vi i slippe det offentlige. Selvom det koster. Hvilken klinikk? 😊 Anonymkode: 2b209...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 19. september 2023 #16 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken klinikk? 😊 Anonymkode: 2b209...86a Hausken 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 20. september 2023 #17 Del Skrevet 20. september 2023 Frk.Pøls skrev (10 timer siden): Det blir spennende! Har du ustabil syklus siden du tar primolut for å få mens? Jeg har ingen erfaring med primolut. Er satt opp til uke 43 her Begynner med gonapeptyl på torsdag og har kontroll den 9, oktober. håper jeg er godt nok nedregulert til å begynne med gonal f da 😊 Fikk bare ett ekstra embryo fra uttaket med sønnen min, så blir helt ny start. Er bare takknemlig for å slippe synarela 😅 Jepp, eller dvs. ingen syklus egentlig. Så da blir det styrt frys 🙂 jeg skjønner. Er det lang protokoll? jeg har kun hatt kort og ingen nesespray og kjenner mest til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 20. september 2023 #18 Del Skrevet 20. september 2023 Kone92 skrev (10 timer siden): Ja, første forsøk. Vi holdt på i det offentlige 1,5 år ved første barnet. Men rakk bare ett uttak faktisk, masse egg ut. Men så kom korona, og alt stengte ned. Så da gikk vi over til det private. Ble gravid innen 4 mnd fra oppstart der. Var en helt enorm forskjell fra offentlig. Men ja, det koster flesk. Er jo ingen ventetid. Jeg kan starte akkurat når jeg vil. Og får svar på meldinger kjapt om jeg lurer på noe. Og lokalene er veldig fine. Dempet musikk og egne nesten spaaktige rom til hver enkelt før uttak. Så denne gangen valgte vi i slippe det offentlige. Selvom det koster. Det skjønner jeg veldig godt. Jeg er på tanken om privat selv når vi har brukt opp det som er fryst på riksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 20. september 2023 #19 Del Skrevet 20. september 2023 Lillefrøkenfrue90 skrev (1 time siden): Det skjønner jeg veldig godt. Jeg er på tanken om privat selv når vi har brukt opp det som er fryst på riksen. Anbefaler det veldig om dere har råd 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillefrøkenfrue90 Skrevet 20. september 2023 #20 Del Skrevet 20. september 2023 Kone92 skrev (5 minutter siden): Anbefaler det veldig om dere har råd 😊 Er du på Hausken i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå