AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jentene går i 7.klasse og vil nå ta bussen til treningene (håndball) tre ganger i uken. Hvis det blir for mørkt, vil vi kjøre dem. Nå vil hun moren som ikke har bil (men vi kjører hennes datter) at vi skal fortsette å kjøre dem i bil. Hun synes de er for unge til å ta bussen alene. Nå er hun skikkelig sur, men jeg mistenker at hun er sur for å måtte kjøpe busskort. Vet ikke om hun har dårlig råd sånn reelt sett, men hva kan hun kreve av oss hvis hun har dårlig råd? Jeg gidder ikke gå tilbake til å kjøre rett og slett. Til det har jeg vært taxi for mye i mange år. Bør vi bare si at servicen er over og at datteren bør henge seg på bussen med de andre? Anonymkode: 583d0...e71 12
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Ja, veldig flott om de lærer seg å ta bussen bra med selvstendig barn , det gir mestringsfølelse for barna også. Anonymkode: 0db4e...ed5 38 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Er det trygt å gå der de må gå? F.eks. der krysser veien for å komme til/fra bussholdeplass? Er hjemmestoppet samme sted for alle tre, eller må en av dem ta bussen alene et stykke? Anonymkode: 1aba9...a8c 2
Populært innlegg Forundret.. Skrevet 18. september 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 18. september 2023 Hvis hun synes at de er for unge til å bysse alene så kan hun jo alltids busse med dem... 66 16
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det trygt å gå der de må gå? F.eks. der krysser veien for å komme til/fra bussholdeplass? Er hjemmestoppet samme sted for alle tre, eller må en av dem ta bussen alene et stykke? Anonymkode: 1aba9...a8c Trygt nok vil jeg tro. Det er mange andre barn som gjør det samme. To av de må sykle litt til busstoppet, deriblant min datter. ts Anonymkode: 583d0...e71 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jentene går i 7.klasse og vil nå ta bussen til treningene (håndball) tre ganger i uken. Hvis det blir for mørkt, vil vi kjøre dem. Nå vil hun moren som ikke har bil (men vi kjører hennes datter) at vi skal fortsette å kjøre dem i bil. Hun synes de er for unge til å ta bussen alene. Nå er hun skikkelig sur, men jeg mistenker at hun er sur for å måtte kjøpe busskort. Vet ikke om hun har dårlig råd sånn reelt sett, men hva kan hun kreve av oss hvis hun har dårlig råd? Jeg gidder ikke gå tilbake til å kjøre rett og slett. Til det har jeg vært taxi for mye i mange år. Bør vi bare si at servicen er over og at datteren bør henge seg på bussen med de andre? Anonymkode: 583d0...e71 Ja, og gjerne i klartekst. Anonymkode: cee33...1b2 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det trygt å gå der de må gå? F.eks. der krysser veien for å komme til/fra bussholdeplass? Er hjemmestoppet samme sted for alle tre, eller må en av dem ta bussen alene et stykke? Anonymkode: 1aba9...a8c De går i 7. klasse! TS: Denne moren kan ikke kreve noe av deg. Hvis hun ikke vil de skal ta bussen alene, får hun enten skaffe seg bil og kjøre selv, eller ta bussen med dem. Anonymkode: 30100...147 52 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Hvis hun synes at de er for unge til å bysse alene så kan hun jo alltids busse med dem... Men ikke hvis hun mener det er for dyrt. Er likevel usikker på hva vi reelt gjør. Anonymkode: 583d0...e71 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 Jeg hadde bare sakt at hvis hun ønsker kan hun kjøre hun. Leste at hun ikke har lappen, men det er ikke poenget. Poenget er at dette har hun ingen rett til å bli sur for. Anonymkode: 1f272...bff 24
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 Her har mine tatt bussem fra andre klasse. Er virkelig på tide i syvende syns jeg. Da får den jenta som ikke får lov høre på moren sin og så får den moren ordne for sin egen datter. Hun kan virkelig ikke bestemma hva deres barn kan og ikke kan. Anonymkode: 838c6...681 14 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Skrevet 18. september 2023 7.kl = 12 år? Lokalbuss og 2-3 stk i følge? Kan ikke skjønne annet enn at dette burde gå greit… Nei, altså hvis dere lar deres jenter ta bussen - så må jo hun selv finne ut av om hennes også får lov, eller om hun må ordne annet skyss. Hun kan jo ikke forvente at dere skal kjøre kun hennes barn… Anonymkode: 1360f...c17 26 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #12 Skrevet 18. september 2023 I 7. burde de virkelig ha kommet seg dit selv en stund! Herlighet. Hvis hun synes ungen er for ung (stakars barn) får hun jo bare følge de da. Anonymkode: 8237e...b0a 9 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #13 Skrevet 18. september 2023 Bare fortell henne at deres datter skal ta buss, det har dere bestemt. Hun får velge selv hva hun gjør med sin egen datter Anonymkode: 455c0...fa3 26 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14 Skrevet 18. september 2023 Hva i alle dager har skjedd med oppdragelsen om hun mener at en 7. klassing ikke kan ta bussen til trening… Anonymkode: 532dc...325 14 3
Forundret.. Skrevet 18. september 2023 #15 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men ikke hvis hun mener det er for dyrt. Er likevel usikker på hva vi reelt gjør. Anonymkode: 583d0...e71 Men det er jo ikke gratis å kjøre på dem heller... og når hun ikke bidrar med kjøring selv så burde hun evt betale noen for å ta sin tur hvis dere skal fortsette å kjøre. Så da blir jo spørsmålet hva som er billigst.. 15
altflyter Skrevet 18. september 2023 #16 Skrevet 18. september 2023 Milde måne😳 7.klasse er alvorlig sent å trene på buss alene. De er overhodet ikke for små. Hun kan ikke kreve noe som helst av deg. Ville gjort som andre foreslår og pent informert om at hvis hun finner det problematisk, kan hun følge dem. 12
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #17 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jentene går i 7.klasse og vil nå ta bussen til treningene (håndball) tre ganger i uken. Hvis det blir for mørkt, vil vi kjøre dem. Nå vil hun moren som ikke har bil (men vi kjører hennes datter) at vi skal fortsette å kjøre dem i bil. Hun synes de er for unge til å ta bussen alene. Nå er hun skikkelig sur, men jeg mistenker at hun er sur for å måtte kjøpe busskort. Vet ikke om hun har dårlig råd sånn reelt sett, men hva kan hun kreve av oss hvis hun har dårlig råd? Jeg gidder ikke gå tilbake til å kjøre rett og slett. Til det har jeg vært taxi for mye i mange år. Bør vi bare si at servicen er over og at datteren bør henge seg på bussen med de andre? Anonymkode: 583d0...e71 Hun kan ikke kreve noe som helst av dere og de er slett ikke for liten til å ta bussen i den alderen Anonymkode: 935e5...fac 5
Nokia Skrevet 18. september 2023 #18 Skrevet 18. september 2023 I 7.klasse er de absolutt store nok til å ta bussen selv. Men det er nok ikke det som får deg til å nøle litt her.... Du kjenner nok på et ansvar for denne jenten/moren hennes. Og det ansvaret har du tatt lenge nok. Hvis du synes det er ok for din datter å ta buss, så lar du henne gjøre det. Så må andre ordne opp for seg selv. Denne moren kan ikke kreve at du skal være sjåfør for hennes datter - snilt av deg gjøre det så lenge det varte, men du må selv få bestemme når nok er nok! 15 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #19 Skrevet 18. september 2023 jeg tenker at det går fint an å si at du har kjørt dem alt for lenge, og at du ønsker å bruke fritiden din annerledes nå. Det å kjøre til og fra innebærer jo for din del at hele ettermiddagen blir disponert kun til kjøring. Det er jo helt urimelig, Det er uansett bare sunt å lære dem litt selvstendighet. De er mer enn gamle nok til å komme seg til trening på egen hånd. Anonymkode: 20b6e...ace 11
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #20 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jentene går i 7.klasse og vil nå ta bussen til treningene (håndball) tre ganger i uken. Hvis det blir for mørkt, vil vi kjøre dem. Nå vil hun moren som ikke har bil (men vi kjører hennes datter) at vi skal fortsette å kjøre dem i bil. Hun synes de er for unge til å ta bussen alene. Nå er hun skikkelig sur, men jeg mistenker at hun er sur for å måtte kjøpe busskort. Vet ikke om hun har dårlig råd sånn reelt sett, men hva kan hun kreve av oss hvis hun har dårlig råd? Jeg gidder ikke gå tilbake til å kjøre rett og slett. Til det har jeg vært taxi for mye i mange år. Bør vi bare si at servicen er over og at datteren bør henge seg på bussen med de andre? Anonymkode: 583d0...e71 Hun kan ikke kreve noenting av dere. Barn i syvende klasse burde fint klare å ta buss altså... Selv om det er mørkt. Bare husk refleks. Det koster ikke mye å ta bussen. om hun har dårlig råd kan hun kanskje søke hjelp på nav til busskort. Anonymkode: b2e11...67f 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå