AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jeg har samme utdanning som de andre på min seksjon, ikke mer ansvar, gjør jobben min som den legges frem, osv. Jeg jobber i staten, og det er ikke snakk om lønnsomhet eller inntjening. Hva skriver man egentlig? Det eneste argumentet jeg kommer på er at jeg tjener dårligere enn andre med min utdanning som også jobber i staten. Men det føles litt tynt.. Anonymkode: 31313...793
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Det hørets også tynt ut. Anonymkode: c3724...a0b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det hørets også tynt ut. Anonymkode: c3724...a0b Takk for hjelpa 😄 Anonymkode: 31313...793
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 😂 Fra spøk til alvor, dere har vel noen individkriterier i personalhåndboken? Bruk de. Anonymkode: 2ccb9...35a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 Har dere samme lengde ansiennitet? Anonymkode: 9af72...9de
Gjest takinova Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har samme utdanning som de andre på min seksjon, ikke mer ansvar, gjør jobben min som den legges frem, osv. Jeg jobber i staten, og det er ikke snakk om lønnsomhet eller inntjening. Hva skriver man egentlig? Det eneste argumentet jeg kommer på er at jeg tjener dårligere enn andre med min utdanning som også jobber i staten. Men det føles litt tynt.. Anonymkode: 31313...793 Her er områder du kan skrive noen ord om deg selv innenfor: •Utviklet sin kompetanse (realkompetanse eller studiepoeng) •Endret ansvarsområde •Utøvelse av lederskap •Oppnådde resultater i forhold til virksomhetens mål •Beholde deg(attraktiv for andre arbeidsgivere) •Kompleksitet •Arbeidsinnsats Husk å kreve vesentlig mer enn du kan tenkes å få. Om oppgjøret generelt er på 5.7%, så krever du 10%. Har du ikke hatt lønnssamtale som sier noe også?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 Dere har vel en form for lønnspolitikk eller lønnspolitisk dokument? Finn ut hva kriteriene er der, og beskriv hvordan du oppfyller dem. Anonymkode: a97a1...ceb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 I staten er det ikke noe vits å sammenligne lønnen sin med andres, du får ikke mer lønn av det. Ikke i lokale forhandlinger i alle fall, da må du legge inn 2.5.3 krav. Har du ikke en tillitsvalgt som kan hjelpe deg med noen tips? Hos oss blir det av typen "gjort jobben på en god måte, hjulpet kollegaer, bidratt til å forbedre rutiner". Har du bidratt positivt til arbeidsmiljøet? Anonymkode: 3af7f...44b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I staten er det ikke noe vits å sammenligne lønnen sin med andres, du får ikke mer lønn av det. Ikke i lokale forhandlinger i alle fall, da må du legge inn 2.5.3 krav. Har du ikke en tillitsvalgt som kan hjelpe deg med noen tips? Hos oss blir det av typen "gjort jobben på en god måte, hjulpet kollegaer, bidratt til å forbedre rutiner". Har du bidratt positivt til arbeidsmiljøet? Anonymkode: 3af7f...44b Jo, det kan hjelpe, men du bør ikke argumentere kun med det… det kan være én del av kravet. Anonymkode: a97a1...ceb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 Her er noen momenter som kan være aktuelle i forbindelse med lønnsoppgjør: Bidrag til måloppnåelse i din avdeling/seksjon. Bruk avdelingens mål helt konkret i utformingen av argumentene dine. Initiativ til å utvikle selve fagområdet du jobber innenfor til å utvikle deg selv som medarbeider til å gjøre ting på bedre og mer effektive måter Fleksibilitet, endringsvilje og endringsevne Vilje til å lære nye oppgaver og nye ting Ny kompetanse siden forrige lønnsoppgjør; formal- eller realkompetanse Kompetanse du besitter, og som ingen andre på arbeidsplassen har, og som er til nytte for arbeidsgiver Anonymkode: 71434...028 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå