AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Andre gang jeg opplever at jeg våkner opp så mangler det er skår av fortann. Er dette normalt? Noen som kjenner til årsak? Jeg har ikke spist noe hardt, slått meg, ingen infeksjoner. Går jevnlig til tannpleier å ta rensning og sjekker om jeg har hull. Ikke hatt hull på 10 år. Har tenkt på om det kan slite på emaljen? De bruker jo å peele tenne og veldig røff skraping med diverse harde redskaper. Synes de «maser» veldig også om at jeg må komme 2 ganger i året selv om alt er fint utenom tannstein. Anonymkode: 78ca2...f32
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Peele tennene?? Hva i huleste er det? 😳 Går til tannlege en gang per år og det holder i massevis. Hvorfor i all verden skal du gå 2 ganger i året, har du sykdom i munnhulen? Anonymkode: 3aa8e...350 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Peele tennene?? Hva i huleste er det? 😳 Går til tannlege en gang per år og det holder i massevis. Hvorfor i all verden skal du gå 2 ganger i året, har du sykdom i munnhulen? Anonymkode: 3aa8e...350 De kaller det vel tannrens. Da er det blant annet en type peeling med skrap, pirk, bilder osv. har ingen sykdom i munnhulen nei. Anonymkode: 78ca2...f32
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 Drikker du mye energidrikk feks? Det sliter bort emaljen og tennene knekker fortere . Anonymkode: 11de5...888 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Peele tennene?? Hva i huleste er det? 😳 Går til tannlege en gang per år og det holder i massevis. Hvorfor i all verden skal du gå 2 ganger i året, har du sykdom i munnhulen? Anonymkode: 3aa8e...350 Jeg er ikke ts, men jeg må gå to ganger i året pga høy produksjon av tannstein. Det er ikke en sykdom... Anonymkode: d5ba1...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Drikker du mye energidrikk feks? Det sliter bort emaljen og tennene knekker fortere . Anonymkode: 11de5...888 Nei, lite syre generelt. Bruker smertestillende og en medisin mot leddsmerter, men tannlege sjekket dem ut tidligere å sagt ikke det skaper noe tull. Ts. Anonymkode: 78ca2...f32
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 Jeg har pusset vekk store deler av emaljen. Aå redd for tannlegen at jeg pusser mye og hardt. Anonymkode: 34154...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har pusset vekk store deler av emaljen. Aå redd for tannlegen at jeg pusser mye og hardt. Anonymkode: 34154...f8d Ja, det er samme jeg har kjent på og er redd for. Det er for hardt. Har du fått sprekker eller riller som kan bli sprekker? Har aldri fått høre jeg har tynn emalje før da. Virker bare rart å våkne opp at en del av tannen er vekk uten grunn. Nå kvier jeg til å gå til tannrens og skal heller booke time hos tannlegen, men de var ikke opptatt av sist at en del av en tann var vekk. De bare reparerte. Ts. Anonymkode: 78ca2...f32
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er samme jeg har kjent på og er redd for. Det er for hardt. Har du fått sprekker eller riller som kan bli sprekker? Har aldri fått høre jeg har tynn emalje før da. Virker bare rart å våkne opp at en del av tannen er vekk uten grunn. Nå kvier jeg til å gå til tannrens og skal heller booke time hos tannlegen, men de var ikke opptatt av sist at en del av en tann var vekk. De bare reparerte. Ts. Anonymkode: 78ca2...f32 Aldri kjent sprekker eller riller. Tennene føles helt vanlig ut. Er tannlegen som har sagt det til meg. Ar han ser jeg har pusset for hardt over år og dermed tatt mye av emaljen. Og jeg pusser tennene 3 4 ganger daglig. Anonymkode: 34154...f8d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri kjent sprekker eller riller. Tennene føles helt vanlig ut. Er tannlegen som har sagt det til meg. Ar han ser jeg har pusset for hardt over år og dermed tatt mye av emaljen. Og jeg pusser tennene 3 4 ganger daglig. Anonymkode: 34154...f8d Ok, da misforsto jeg litt. Fått høre jeg pusser tennene riktig. Så da har jeg ikke hatt tull med emalje før, men får sjekke det igjen hos tannlege og ikke tannpleier denne gangen. Anonymkode: 78ca2...f32
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Peele tennene?? Hva i huleste er det? 😳 Går til tannlege en gang per år og det holder i massevis. Hvorfor i all verden skal du gå 2 ganger i året, har du sykdom i munnhulen? Anonymkode: 3aa8e...350 Visstnok ikke unormalt når man har en del tannstein. Anonymkode: 78ca2...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå