Gå til innhold

Vekt og kropp. Normale tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småbarnsmor. 170 høy og veide 56 kg i sommer. Har veid 60kg på det meste for noen år siden. I sommer har jeg lagt på meg 3 kg, så nå veier jeg 59kg. Vet at jeg er helt innafor med vekten, og at jeg er normal. Jeg synes bare at magen er mer fleskete enn det jeg liker. Er det lov å si, uten at man har spiseforstyrrelser? Spiser utrolig mye godteri, så det bør jo være lett å kutte ut. Føler bare at man må være overvektig før man kan si at man ikke trives med de ekstra kiloene.

og nei, jeg har aldri nevnt et ord om velt ovenfor barna. Går heller ikke på diett, og har ikke tenkt til det. 

Anonymkode: cef6b...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan si hva du vil. Og føle hva du vil. Om du er misfornøyd med et par kilo så er det din rett til å oppleve det som kjipt, helt klart.

Men å si det overfor en som sliter med 30 kilo overvekt, som trener og sliter, som veier og måler alt som puttes i munnen blir det nok litt tonedøvt. 🤭

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

måbarnsmor. 170 høy og veide 56 kg i sommer. Har veid 60kg på det meste for noen år siden. I sommer har jeg lagt på meg 3 kg, så nå veier jeg 59kg.

Du kan skrive så mye vekt og høyde og bmi du bare vil. Vi har på kvinneguiden kan ikke si om du har fleskete mage fordi vi aner ikke hvordan vekten er fordelt på kroppen din.

Du kan ha høy muskelmasse for alt vi vet. 

Enig med Ebbeliten... Vi som sliter med faktisk overvekt og veier absolutt hvert eneste lille gram vi putter inn i kroppen., trener og skriker fordi vekten står på stedet hvil, tross lavt kaloriinntak. Så er slike tråder som dette... jævlig.

Anonymkode: 7bd06...4e4

• Liker 4
Skrevet

56 små kilo fordelt på 170 cm..?..Høres ut som et beinrangel spør du meg..

Anonymkode: eed94...571

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan skrive så mye vekt og høyde og bmi du bare vil. Vi har på kvinneguiden kan ikke si om du har fleskete mage fordi vi aner ikke hvordan vekten er fordelt på kroppen din.

Enig med Ebbeliten... Vi som sliter med faktisk overvekt og veier absolutt hvert eneste lille gram vi putter inn i kroppen., trener og skriker fordi vekten står på stedet hvil, tross lavt kaloriinntak. Så er slike tråder som dette... jævlig.

Hvis det er noen trøst er 20 kg ekstra hundre ganger mer sexy enn 5 kg for lite.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke bare litt løshud etter graviditet da?   

Anonymkode: 7ab56...f81

Skrevet

Det høres ut som en helt normal vekt for din høyde. Men hvis du har lyst til å bli slankere er det fullt mulig uten å bli undervektig. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er noen trøst er 20 kg ekstra hundre ganger mer sexy enn 5 kg for lite.

Tullprat. Men TS er ikke 20kg for tung

• Liker 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (11 minutter siden):

Det høres ut som en helt normal vekt for din høyde. Men hvis du har lyst til å bli slankere er det fullt mulig uten å bli undervektig. 

Hvordan bør jeg trene? Styrke med egen vekt?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan bør jeg trene? Styrke med egen vekt?

For å bli slankere må du øke kalorier brent, eller redusere inntak. Hvis du går for økning av forbrenning er det beste å gå for en aktivitet du liker. Hvis du liker styrke med egenvekt, go ahead. Personlig favoritt for fettforbrenning er tur på fjellet med litt tempo. Flere ganger i uken. Du kan evt begynne å sykle eller gå til jobb. Bruker du en time på det, men slipper treningen etter jobb, så har du ikke brukt så mye ekstra tid.

EDIT: Men dersom du fortsetter med det høye inntaket av godteri vil du bare gå opp igjen når du blir lei av det høye aktivitetsnivået

Endret av Sykkelkopp
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Småbarnsmor. 170 høy og veide 56 kg i sommer. Har veid 60kg på det meste for noen år siden. I sommer har jeg lagt på meg 3 kg, så nå veier jeg 59kg. Vet at jeg er helt innafor med vekten, og at jeg er normal. Jeg synes bare at magen er mer fleskete enn det jeg liker. Er det lov å si, uten at man har spiseforstyrrelser? Spiser utrolig mye godteri, så det bør jo være lett å kutte ut. Føler bare at man må være overvektig før man kan si at man ikke trives med de ekstra kiloene.

og nei, jeg har aldri nevnt et ord om velt ovenfor barna. Går heller ikke på diett, og har ikke tenkt til det. 

«Normal»-området på bmi-skalaen er veldig raust. Jeg som er 165 kan veie alt mellom 50 og 68 kilo. Jeg ligger vanligvis på 51-52, men er nå oppe i 54, og hater det. Må jeg virkelig opp til 68 før det er greit å si at jeg ikke trives med kiloene? 

Anonymkode: d9121...873

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke TS sitt ansvar å ikke trigge deg. Det er kun ditt ansvar å velge hva du ønsker å bruke tid og energi på. TS kan selvfølgelig helt legitimt synes at hun har mye flesk på magen og både skrive og si det høyt helt uten å hensynta dine triggere.

Å skrive at du synes det er helt jævli å lese har ingenting med tråden eller TS sitt dilemma å gjøre.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

56 små kilo fordelt på 170 cm..?..Høres ut som et beinrangel spør du meg..

Huffameg så bitter. 

Anonymkode: 1de14...b0d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Din bmi er i det nedre området, så ikke overvektig i det hele tatt. Men du kan jo prøve å stramme opp med trening

Anonymkode: 155f7...ee8

• Liker 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (7 timer siden):

Du bør ikke bidra til å trigge spiseforstyrrelser. Ikke bare hos TS, men mange andre damer her på forumet. Har selv vært undervektig og vet hvor farlig det er når man mister kontrollen og øker trening samtidig som man spiser mindre og mindre. 

Anonymkode: 10c82...1e9

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du bør ikke bidra til å trigge spiseforstyrrelser. Ikke bare hos TS, men mange andre damer her på forumet. Har selv vært undervektig og vet hvor farlig det er når man mister kontrollen og øker trening samtidig som man spiser mindre og mindre. 

Gi deg med det spiseforstyrrelser maset ditt. Man trigger ikke spiseforstyrrelser bare av å miste noen kg

Skrevet
Sykkelkopp skrev (1 minutt siden):

Gi deg med det spiseforstyrrelser maset ditt. Man trigger ikke spiseforstyrrelser bare av å miste noen kg

Du vet ikke hvem her på forumet som er sårbare og kan bli trigget. Så du bør holde deg for god til å gi slankeråd til ei allerede svært slank dame. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Spiser utrolig mye godteri

Uansett vekt burde du kanskje moderere deg der . . .

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet ikke hvem her på forumet som er sårbare og kan bli trigget. Så du bør holde deg for god til å gi slankeråd til ei allerede svært slank dame. 

Nei, dette er ikke safe space. Hun kan gå ned 5kg og fortsatt være innenfor normalen. Støtter ikke hysteriet om å ikke kunne snakke om hvordan nå målene sine fordi noen kan bli trigget.

Skrevet

Går ikke å punktslanke seg, så ikke brått sikkert at du mister noe på magen 

Anonymkode: c1e94...e44

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (5 minutter siden):

Nei, dette er ikke safe space. Hun kan gå ned 5kg og fortsatt være innenfor normalen. Støtter ikke hysteriet om å ikke kunne snakke om hvordan nå målene sine fordi noen kan bli trigget.

Ja, nå glemte jeg at hun spiser utrolig mye godteri. Men tenker på andre sårbare kvinner med anoreksi her inne. De finnes og bør tas hensyn til :hjerte: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herregud, slutt å forvente at hele verden skal tilpasse seg dine psykiske problemer. Folk slanker seg hver dag helt uten spiseforstyrrelser. Livet kommer ikke med trigger warning. Synd, trist, leit.

Anonymkode: 1de14...b0d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...