AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jeg ble for ca 3 uker siden bitt av flått. Ikke noe dramatisk. Hadde utslett en kort tid etter, men det er nå helt borte. Likevel, så har jeg følt meg ganske slapp, og ofte veldig febervarm. Men kan jo bare være høsten også? Det som gjør at jeg har mest lyst til å teste meg er at jeg hadde et anfall hvor jeg plutselig ikke kunne kjenne ansiktet mitt, kunne ikke bevege munnen, og var veldig svimmel og rar etterpå. Bare skjedd en gang. Vet ikke om dette er vits å gå til legen med, vil jeg få en test for borreliose? Anonymkode: 038aa...ac5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Kontakt lege......... https://www.apotek1.no/bitt-og-stikk/borreliose Du beskriver 2 av 5 her. Når bør du kontakte lege? Hvis det oppstår et rødt utslett (erytema migrans) som vokser utover fra flåttbittet, og som får en diameter på over 5 cm. Hvis du i tiden etter et flåttbitt får influensalignende symptomer, føler deg slapp, har feber, hodepine, muskelsmerter og generell sykdomsfølelse. Hvis du opplever ansiktslammelse. Hvis du får hovne ledd/væskeansamling i ledd. Hvis du får utstrålende smerter med eller uten lammelser i rygg/bein/armer. Anonymkode: 3ca23...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå