Gå til innhold

Juletur til tallinn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Tallinn i desember og trenger tips og råd fra noen som har vært der? 

Gode restauranter, shopping, transport? Hva med taxi? Eller har de Über der?

Anonymkode: 4f34a...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har stort sett bodd i nærheten av gamlebyen, så ingen behov for taxi eller Über. Har pleid å hoppe på kollektivtransport fra flyplassen og inn til byen. 

Anbefaler julemarked i gamlebyen.

God mat finner du fra alle verdenshjørner nesten overalt. Denne funket for oss: Väike Rataskaevu 16.

Hva skal shoppes? Ligger et større kjøpesenter like ved gamlebyen.

På utkikk etter hobbyartikler? Sjekk ut kl24.ee . Selve butikken holder til en liten svipp med kollektivtransport fra sentrum. Den er STOR🎨🧶🪡

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallinn er koselig hele året, men spesielt ved juletider. Julemarkedet i gamlebyen er veldig fint. Mange fine småbutikker der også. Flere store kjøpesentre like utenfor gamlebyen, min favoritt er Viru Keskus.Og det er mange "harrybutikker" nede ved havna der båtene fra Finland kommer inn. Fra flyplassen går det trikk, avstanden er faktisk gangbar også om man ikke har mye bagasje. Ville bodd i eller ved gamlebyen. 

Anonymkode: 6b797...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste måltidet jeg husker fra Tallinn var på et sted hvor de lagde pannekaker med all slags forskjellig fyll.

Anonymkode: a406e...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og rødvinsgløgg! Det drakk vi mye av! Husker det var en koslig cafe i gammelbyen som lå nærmest under bakken, som en liten grotte.

Anonymkode: a406e...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2023 at 12:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg skal til Tallinn i desember og trenger tips og råd fra noen som har vært der? 

Gode restauranter, shopping, transport? Hva med taxi? Eller har de Über der?

Anonymkode: 4f34a...234

De har både Uber og Bolt der

Anonymkode: 734e6...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...