Gå til innhold

pus ville ikke ut i snøen.. men nå er han borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste dagene med snøfall har føært til at pus har trippet inne, sittet i vinduskarmen, drømt seg ut, men så fort døren gikk opp har han snudd igjen og gått inn.. han vil rett og slett ikke ut i snøen! kan godt forstå det! være så liten i så mye snø!

i går var han litt ute da vi måkte gårdsplassen! men kom fort inn igjen!

ellers pleier han ta seg noen turer et par timer, men er raskt på plass igjen.

men idag har pus vært lenge borte...... slapp han ut tidlig imorges, og han er fortsatt ute... er litt egstelig nå!

sist jeg så han vandret han bortover veien og borte ble han.... hvor i all verden kan han gå nå som det er så mye snø- er så redd han har gått seg bort pga snøen, eller sitter fast eller slike ting... uff..... har vært ute åropt på han men han kommer ikke :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pus sitter sikkert et sted hvor det ikke er snø (under en terrasse eller lignende) og lurer på om ikke det kalde, hvite kan forsvinne snart. Snø på små poter er ikke noe særlig, men når magen er tom kommer han nok.

Skrevet

Er pus kommet tilbake?

Mine pusekatter ligger inne hele dagen, den ene prøver seg stadig på å gå ut, men ombestemmer seg så snart jeg har lukket opp døren. :smilejente:

Gjest Embla s
Skrevet

kommet hjem? Hvor lenge har den vært borte?

Det er jo ikke uvanlig at katter er ute en stund, og hvis det er mye snø og den har funnet seg et lunt sted holder den seg sikkert der til den blir sulten nok, ja. Den kommer nok snart, skal du se :troest:

Skrevet

dette er en kastrert hannkatt ja... nei enda ikke kommet hjem, men får vel vente litt med å legge meg..... han må jo komme snart... uff....

Skrevet
dette er en kastrert hannkatt ja... nei enda ikke kommet hjem, men får vel vente litt med å legge meg..... han må jo komme snart... uff....

Da min katt forsvant rundt juletider i fjor, isende kaldt ute. Gikk jeg ute i flere runder og ropte på han. Kom så hjem til slutt. Hva med om du tar deg en tur ut å roper på han. Kanskje han sitter inne i en garasje eller en annen plass som gir ham litt varme.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Mine katter liker heller ikke å gå ut når det er snø. De har stått og trippet ved ytterdøra en hel uke nå uten å ha våget seg ut. Men i går måkte jeg, og da våget storepusen seg ut for første gang. Og kom ikke tilbake før etter et døgn. Han er aldri så lenge borte til vanlig, men regner med at han hadde litt utetid å ta igjen etter så mange dager innendørs. Håper det er det samme med katten din :)

Skrevet

Hei treningsjenta, du må oppdaterer oss. Er pusen kommet tilbake?

Skrevet

Skjønner deg så godt jeg, ville vært like urolig selv! Men, det er jo som de andre her sier ikke noe unormalt at katter er lenge ute, og at de kan gjemme seg på lune steder. (katten til min lillesøster pleier å ligge å sove i en pappeske på gårdsplassen, dette var tilfeldig at de fant ut)

Håper pusen din kommer hjem snart da.

:klem:

• 2 uker senere...
Skrevet

Venter fortsatt på oppdatering jeg da....

Skrevet

hei alle sammen

her var det mye støtte... det er så godt å ha dere her, det hjalp å vite at dette var vanlig... pus ville absolutt ikke ut i snøen, men han forsvant ut en dag og borte ble han.... jeg ropte og ropte, gikk ut i snøen og lette etter han, gikk rundt i nabolaget og ropte.. stod skikkelig i... men ingen pus... det gikk et par dager, laaange dager og pus var dyypt savnet, så en dag da jeg stod på kjøkkenet satt pus plutselig i vinduskarmen, noe som han alltid gjorde....og der var han... gjett hvem som var glad da..... :)

så nå ligger pus i sofaen og koser seg, vil veldig gjerne ut, men kommer til dørkanten, kjenner duften av kulde og ser det hvite ute og snur, tusler inn i stua og opp i den gode varme, trygge sofaen... stakkars pus får litt sprell engang i blandt, sikkert fordi han ikke får rast av seg utendørs, men han må gjerne være bajas inne, s¨lenge han er trygg... godt å ha pus tilbake... helt utrolig hvordan de klarer seg...

miiin gode pus.

tusen takk folkens, for all støtte.... :klem:

Skrevet

Det var godt å høre at han klarte seg. Du skal bare se han har lånt en sofakrok hos noen andre... ;)

Skrevet

det er litt skummelt å tenke på..... tenk om han faktisk var inne hos noen andre?? det liker jeg ikke hellt..det er jo miiiin pus.. miiin pus alene :frustrert: hehe....

men er det mulig altså? men han er jo så redd for alltingen..hmmm nå fikk jeg noe å gruble på gitt

Skrevet

bra at han kom tilbake:)

hankatten min var borte i rundt 3 måneder, jeg fant ham omsider hos ei nabodame (som har 13 katter fra før!!) så da dro vi rett til dyrlegen og fjernet manndommen... etter dette har han ikke stukket av...

hunkatten min forsvant også... men hun har ikke kommet tilbake... jeg har ropt lett, kjørt langs veiene, men finner henne ikke... hun har nå vært borte i snart 2 år... :grine:

men katter er jo veldig seigliva, så det går jo an å håpe at hun kommer tilbake...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...