Gå til innhold

Hvor mye stoler dere på moderatorene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit at det er på sin plass å være påpasselig, men det får da være grenser for å være paranoid. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes egentlig dette kunne vært en interessant debatt, jeg. For jeg kjenner selv en av moderatorene irl, men har valgt å være uregistrert og ikke tilkjennegi hvem jeg er her inne. Jeg synes forumet er greit å bruke, og som anonym er man jo ganske skjermet mot å bli gjenkjent - i noen tilfelle spiller det forresten ingen rolle, men noen emner jeg har lagt ut er relativt personlige og jeg ville følt det som ganske kjipt om noen hadde "samlet all info" om meg og lagt sammen to og to og mer til, i hvert fall når jeg allerede VET at jeg kjenner noen med "makt" her. Og akkurat DET; at moderatorene kanskje kan gjøre dette, synes jeg egentlig er litt ubehagelig å tenke på.

Dog ikke verre enn at jeg fortsatt henger her, og jeg har ingen info eller hint som tyder på at noen snoker på meg.

Moderatoren jeg kjenner er forøvrig en hyggelig og ærlig person irl, men jeg vet med meg selv at om JEG hadde vært moderator ville jeg kanskje snoket om jeg kunne... Hehe. Bra jeg ikke er i den rollen. Det blir vel forresten fulgt med litt hva de driver med også - tror ikke det er greit om èn moderator sitter og går gjennom ip-adresser, sjekker mailadresser og leser pm-er hele tida.

Dersom det også er et faktum at en moderator har gitt ut info om at trådstarter har flere brukerkontoer her er jo dette et brudd på det som er offisiell linje her. Men jeg er enig i at man heller bør sende en pm til ledelsen enn å bruke dette i seg selv som debattgrunnlag. Kanskje man kan diskutere dette med tillit og personvern i et slikt forum på mer generell basis?

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet jeg.

Moderatorene vet null og niks om meg, hvis jeg selv ikke har valgt å fortelle noe på forumet. Både nick og mailadresse har ingenting med hvem jeg er i RL.

Om jeg har flere nick eller ikke tror jeg også de vanskelig kan vite ettersom IP'en endrer seg.

Kjære trådstarter; kan påstanden din være noe du er redd for, - mer enn det faktisk har skjedd? Eller kan den andre brukeren som påsto at en moderator har sladret gitt deg feil informasjon?

For hvordan i huleste heiteste kan moderatorene gi informasjon om noe de ikke vet???

Nei, dette blir bare for dumt å diskutere.

Hvis folk er redde for å bli gjenkjent så fortell mindre og slutt å legge ut bilder.

Skrevet

IP'ene endrer seg jo fra gang til gang, hvordan blir man gjenkjent da?

:overrasket::overrasket:

Skrevet
Ikke nødvendigvis fra gang til gang nei.

Med dynamisk IP og bredbånd er vel IP-adressen forskjellig for hver gang man logger seg på/skrur på mskinen?

:forvirret:

Skrevet
Med dynamisk IP og bredbånd er vel IP-adressen forskjellig for hver gang man logger seg på/skrur på mskinen?

:forvirret:

Ikke nødvendigvis. Det er utstyret hos bredbåndleverandøren som bestemmer hvor ofte du får ny ip.

Skrevet

Jeg har Telenor bredbånd og forsøkte den siden som dere henviste til her...www.ipadresse.no så logget jeg helt ut og inn igjen: adressen var den samme!!

:overrasket:

Synes jo det er rart når jeg har bredbånd og Telenor?! Kan noen forklare? :forvirret:

Skrevet

Jeg har ingen grunn til å IKKE stole på moderatorene. Syns det er fint at noen ønsker å gjøre den jobben gratis, og tviler ikke på at de gjør den på en god og riktig måte! :):)

Skrevet
Jeg har ingen grunn til å IKKE stole på moderatorene. Syns det er fint at noen ønsker å gjøre den jobben gratis, og tviler ikke på at de gjør den på en god og riktig måte!  :)  :)

Enig med denne

Gjest synseren
Skrevet
Jeg har Telenor bredbånd og forsøkte den siden som dere henviste til her...www.ipadresse.no  så logget jeg helt ut og inn igjen: adressen var den samme!!

:overrasket:

Synes jo det er rart når jeg har bredbånd og Telenor?! Kan noen forklare?  :forvirret:

Selv om de fleste leverandører bruker DHCP (dynamisk (dvs. "der og da") tildeling av ip adr.), så konfigureres nok denne hos leverandøren slik at en ip adr. du får "reserveres" deg i x antall timer eller dager. For de som har en router hjemme som står på hele tiden "holder" den på din ip. adr. og fornyer med jevne mellomrom. Hvis da ikke leverandøren har "overbooket" din "plass" i nettverket deres så har du samme ip. adr. hele tiden.

Har du ikke router, men har koplet pc'en rett i modemet, så vil det fungere slik at siden pc'en husker hvilken ip den hadde forrige gang du var pålogget (det gjør den også selv om man har router) og vil be DHCP serveren om å få tildelt samme som sist. Er da den ip'en ledig vil du få den.

Skrevet
Tror dere at de er så skinnhellige som de gir seg ut for, eller har du vanskelig for å tro det. Selv ble jeg utrolig skuffet da jeg lagde en annen bruker og fikk vite via en anne bruker at en moderator hadde sladret om at jeg hadde flere brukere. Ikke det at brukeren var så "hemmelig" og hadde røpet så mye om meg som person, men ble utrolig skuffet og har totalt mistet tilliten.

Jeg synes ikke KG skal late som at man kan stole så mye på de som "jobber" her. Si det som det er: Ikke stol på at moderatorene gjør det de er forpliktet til!

Er det en menneskerett å ha flere brukere, og lure hele forsamlingen her inne?

Hvorfor kan du ikke bare skrive som gjest i stedet? :)

Skrevet

Jeg stoler på modereatorene her inne - har ikke mye å skjule - og stort sett synes jeg de gjør en fin jobb.

Men om jeg i tillegg til LilleBille - også var feks. aline - burde det være min sak - så lenge jeg ikke brøt noen forumregler ved å være det/ha to nick - og hvis en moderator da forteller dette til andre er det uakseptabelt - og viser at vedkommende ikke er oppgaven voksen.

Det kan vel godt tenkes at det blant moderatorene her inne - som de fleste andre steder i samfunnet - finnes noen som ikke er like godt egnet som andre - og som liker å finne ut ting og tang om brukerne - ikke nødvendigvis kun fordi de bryter regler - men av ren nyskjerrighet.

Skrevet

Har ingen grunn til å ikke stole på dem. Så jeg gir 100%

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg stoler på moderatorene. Har stort sett vært enig med dem, men det er også helt menneskelig å feile. :)

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg stoler på moderatorene her inne. Synes de virker veldig trivelige ut.

Skrevet

Enig med LilleBille. Og hvis det som trådstarter skriver faktisk har skjedd synes jeg det er skremmende..

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg finner det ikke søkt at en av moderatorene har klart å fortelle en av venninnene sine noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...