Gå til innhold

Barn som sliter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn i alder 9 og 13 år. Vi bor på en liten plass der alle kjenner alle og mitt eldste barn har adhd og fått Andre diagnoser som gjør at h*n er veldig utagerende og har vanskelig med og respektere grenser ect. H*n skulker skolen, henger med eldre, har blitt tatt for og røyke hasj og drukket alkohol. Har prøvd alt, vi har også kontakt med barnevernet for oppfølging. Vi ble enige om og prøve støttekontakt og avlastning for og se om dette kunne hjelpe situasjonen, men barnet var på avlastning en gang og det gikk ikke bra, deretter nektet h*n avlastning og barnevernet syns ikke det var gunstig og prøve igjen så da droppet man det, så var h*n truende mot støttekontakt så da bestemte dem seg for og avslutte det tilbudet også. Så nå står vi her da uten noe form for avlastning og ingen støttekontakt, barnet er mere utagerende og det er vanskelig for meg når h*n ikke vil høre på noe som helst, prøvd belønninger osv men det hjelper ikke. H*n har stukket av hjemme fra ved flere anledninger hvor jeg har vært nødt til og ringe politiet, jeg har ringt politiet ved andre anledninger også når barnet har hatt et så alvorlig sinne utbrudd og truet både meg og yngre søsken. Av en eller annen grunn klarer ikke det offentlige bidra med hjelp. Barnet har hatt suicidale tendenser. Vi har vært på flere møter med barnevernet hvor jeg har forklart alt dette gjentatte ganger, men barnet utrykker til barnevernet at h*n ikke ønsker hjelp og har det bra hjemme, dette stemmer jo ikke men de er bare interessert i og høre på h*n. Vi har fått samtlige bekymringsmeldinger pga oppførselen til barnet, men barnevernet mener at det bare er normalt at et barn på den alderen med adhd osv utagerer, så vi får ingen hjelp. Jeg fant ut at barnet har sendt bilder av seg selv av seksuell art, til en av samme kjønn som er eldre, kontaktet barnevernet på fredag og informerte om dette og at jeg syns dette er veldig bekymringsfullt, fikk som svar at da får jeg inndra tlf til barnet. Er det virkelig ikke mulig og få hjelp når en unge sliter så mye? Jeg er utslitt og har ikke mere og gi 

Anonymkode: eddeb...385

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste ansarsgruppemøte( lurt å be om) si at dette går ikke lenger, du kommer til å skrive fra deg omsorgen for barnet, for nå kan du ikke lenger være en god mor for vetken barne og søsken. Og som voksen klare du heler ikke din forpliktelser med jobb.

Du kan ikke lenger se på at dit elskede barn går til grunne og innstanser fratar seg ansvar.

(Lurt til sener bruk) 

Understrek at det også må inn i referatet.

Er også lurt å  høre om politiet og komunnen  dere hører til har egen ruskontakt. 

Og til søsken vil jeg bed helsesykepleier med  hjelp til støttesamtaler. Søsken er pårørende.

Meld deg også inn i ADHD foreningen og undersøke om de har lokal lag nært dere. 

Anonymkode: 15697...350

• Liker 2
Skrevet

Hva kan du gjøre selv? Du kan levere barnet på skolen, og hente igjen etter skoletid, inndra telefon, sørge for at barnet ikke har en eneste krone til å kjøpe rus for, og skru av wifi.

Anonymkode: 6de33...3b2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva kan du gjøre selv? Du kan levere barnet på skolen, og hente igjen etter skoletid, inndra telefon, sørge for at barnet ikke har en eneste krone til å kjøpe rus for, og skru av wifi.

H*n blir kjørt til og fra skolen hver dag, men det hjelper jo ingenting når han stikker i skoletiden, jeg kan ikke sitte utenfor skolen hele dagen. Telefon har h*n sjelden, og penger har han heller ikke men låner av venner osv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neste ansarsgruppemøte( lurt å be om) si at dette går ikke lenger, du kommer til å skrive fra deg omsorgen for barnet, for nå kan du ikke lenger være en god mor for vetken barne og søsken. Og som voksen klare du heler ikke din forpliktelser med jobb.

Du kan ikke lenger se på at dit elskede barn går til grunne og innstanser fratar seg ansvar.

(Lurt til sener bruk) 

Understrek at det også må inn i referatet.

Er også lurt å  høre om politiet og komunnen  dere hører til har egen ruskontakt. 

Og til søsken vil jeg bed helsesykepleier med  hjelp til støttesamtaler. Søsken er pårørende.

Meld deg også inn i ADHD foreningen og undersøke om de har lokal lag nært dere. 

Anonymkode: 15697...350

Tusen takk for tips, setter stor pris på det 🙂

Skrevet

Hvordan er relasjonen til barnet? 
Og hvor er far?

Anonymkode: 3c231...0a4

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

H*n blir kjørt til og fra skolen hver dag, men det hjelper jo ingenting når han stikker i skoletiden, jeg kan ikke sitte utenfor skolen hele dagen. Telefon har h*n sjelden, og penger har han heller ikke men låner av venner osv 

Hvis hovedproblemet er at poden stikker i skoletida bytter du til en skole som ikke lar barna komme og gå som du vil. Send på en best mulig kostskole så langt uti gokk som mulig  f.eks. Alaska eller NZ. 

Skrevet

Hadde også tatt poden med på en liten kjøretur til den kjipeste og minst attraktive norske barnevernsinstitusjonen du kan finne. Og fortalt ham at du er veldig glad i han og vil at han skal lykkes. Men hvis du ikke klarer å få ham på skole og rusfri må han flytte dit. Han er 13, det er gammel nok til ta en alvorsprat.

Skrevet

Hva slags andre diagnoser har barnet?

Er det medisinert?

Oppfølging fra abup?

Har du hørt med barnevernet om MST?

Anonymkode: 517ac...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...