Gå til innhold

Flere med renault zoe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi kjøpte en renault zoe, 2016 modell for en måneds tid siden. vi tenkte bilen var grei, og så at det var flere av de på veiene. har skjønt at det er "bybil". men det kom da som et sjokk at den skal være så kresen når det kommer til hurtiglading. trodde den kunne hurtig lade der "alle" andre elbiler kan, men det går jo ikke. jeg vet per nå kun om et sted der den kan hurtig lade, har prøvd andre steder hvor det ser ut til at det skal gå, men da har jeg bare opplevd at den ikke lader og en varsellampe dukker opp av no slag..

tørr derfor ikke kjøre steder utenom byen jeg bor i, kanskje nabobyen. er derfor usikker på om vi skal beholde den..

flere som syns dette er tungvindt, og kanskje ikke var helt klar over det da de kjøpte bilen...? hehe

Anonymkode: 94535...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes upraktisk ut at den bare kan lade med AC-strøm, og kun på trefas TN-anlegg. 

Favoritten min med Zoe er den legendariske ladebøtta på 25kg, som fyller hele bagasjerommet

• Hjerte 1
Skrevet

Ordentlig møkkabil. Den kan ikke hurtiglades i det hele tatt (dc), men med ladebøtta kan du lade med inntil 22kw ac. At noen kjøper den lekebilen der har jeg aldri skjønt.

Anonymkode: 006da...d6b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vurderte bilen, men den ble bl.a. valgt bort pga lading. 

Anonymkode: 7edf0...f7c

Skrevet

Dette her viser tydelig at elbiler ikke er helt moden enda.

:skya:

Anonymkode: 4a468...964

Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette her viser tydelig at elbiler ikke er helt moden enda.

:skya:

Anonymkode: 4a468...964

Dette her viser at den første franske elbilen ikke var egnet i Norge heter det. Norge har et veldig sært elektrisk system, som vil deler med Albania. Der Norge tradisjonelt sett har IT og TT-nett har resten av Europa TN. Det er ganske mye ekstraarbeid å designe biler for det. Nyere bygg i nye områder, eller der det lokale nettselskapet har oppgradert anlegget sitt, har vi TN. 

Endret av newman01
  • Nyttig 1
Skrevet

El bilen min er veldig bra. 

Anonymkode: a125c...b8c

Skrevet

Zoe ser jo på papiret bra ut mtp. rekkevidde vs pris.

Men den bilen er så utrolig kjip å kjøre, føles billig ut og mangler vesentlige ting for å være brukervennlig. De var blant de billigste og mistenker at de vil være de vanskeligste å kvitte seg med etter hvert. 

En kollega har brukt opp 2 leaf siden 2016 på pendlerkjøring. Han kjøpte Zoe men orket ikke mer etter 3 mnd. Han tok tapet det var å selge den nye bilen etter kun 3mnd for han orket ikke den lenger. Sitt største bomkjøp som han sa. 

Anonymkode: 1303a...017

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

El bilen min er veldig bra. 

Anonymkode: a125c...b8c

Ja den ja. Den er kjempebra. Rød cabriolet med 21" felger og stor spoiler

Skrevet

Kjøpte meg elbil i fjor, og Zoe var aldri i vurdering engang.  Det sto jo advarsler på omtrent alle sider om at det var tullete med lading på den. 
Selv for meg som ikke var bevandret i el-vil verden hadde fått med meg at Zoe var veldig vanskelig med lading. De ble slaktet i de fleste tester fordi de hadde ett annet ladesystem, så for meg var dette ett velkjent og godt opplyst problem. 

Men det er mange som har Zoe ja. Ikke alle har behov for hurtigladinger, og for mange er det mer enn bra nok med en billig elbil som lades hjemme. Nyere Zoe'er har også mulighet for hurtiglading via ccs. 

Anonymkode: 02dae...6ba

Skrevet

Problemet er nye ladere. Dra til de litt eldre. De nye vil lese bilen og det er ikke alle biler glad i. Har selv en bil med samme problem, elbil fra 2014.

Anonymkode: b5ba3...947

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er nye ladere. Dra til de litt eldre. De nye vil lese bilen og det er ikke alle biler glad i. Har selv en bil med samme problem, elbil fra 2014.

Anonymkode: b5ba3...947

Hva er det egentlig du snakker om? Nye ladere og "lese bilen"? Problemet med Zoe er at den ikke har plugg for hurtiglading. 

Skrevet

Vi har en zoe fra 2020, den er vi superfornøyd med! (Bil nr 2).
Aldri får så mye praktisk bil for pengene, god å sitte i er den også. Men den er nyere, og problemene med lading er løst siden 2016, ellers hadde jeg nok ikke vært så fornøyd. 

Anonymkode: fa2a8...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...