Gå til innhold

Ville der kjøpt en leilighet med gammelt bad å kjøkken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gammel varmtvannsbereder, skrusikringer osv. 

Anonymkode: e4cdb...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis prisen gjenspeiler hva det koster å oppgradere så ja. Se hvor mye tilsvarende leiligheter som er oppusset blir solgt for.

• Liker 2
Skrevet

Sett bort i fra kostnader, så ville jeg pusset disse viktige rommene selv, dvs fagfolk, da ville jeg hatt full oversikt over hva som er gjort. Jeg var på ca 30 visninger for ca fire år siden og må si jeg ble skremt av hvor mye fagting som var blitt gjort av en kompis som har peil eller tilsvarende info. Flere jeg kjenner kjøpte såkalt fine bad, utseendemessig, men så kom lekkasjen da gitt. Jeg kjøpte bad klar for oppgradering, renoverte hele, med fagfolk. Sover godt om natta her😀

Anonymkode: d132b...85c

Skrevet

Absolutt så lenge prisen er lavere ja.  Da får man gode el løsninger, ett kjøkken og ett bad man liker som er tilpasset sin egen bruk og krav samt god dokumentasjon på hva som er gjort når man skal selge boligen videre.  Da er alt dokumentert i boligmappen.  Men det krever jo at man klarer å leve i litt kaos en stund og er god på planlegging.  Selv bidro jeg godt med egenarbeid som noe snekring, maling, kastet søppel og ryddet osv.   Tjente nok fort 500' ¨på en liten leilighet ved å bruke noen måneder på dette- 

Skrevet

Hvis prisen er tilsvarende ja. 
Men jeg unngår helst leiligheter hvor jeg må oppgradere alt elektrisk og bad. Mest av alt fordi jeg vil sitte alene med oppussingsarbeidet, og jeg ikke orker leve uten bad. 

Anonymkode: a366f...269

Skrevet

Det er et helvete å pusse opp, spesielt bad hvis du må bo der samtidig. 

Men det er jo også en glede å pusse opp, siden man får det som man vil :)

Jeg kunne gjort det, men prisen skulle vært så lav at jeg hadde hatt opp mot millionen til oppussing. Jeg hadde også foretrukket og hatt råd og anledning til noen måneder overlapping sånn at alt det verste kunne bli pusset opp før jeg flyttet inn.

Anonymkode: 54661...b5c

Skrevet

Absolutt!!!

Jeg er handy og liker å ha ting på min måte. Skulle jeg kjøpt nytt og dermed dyrere må det som er gjort passe meg akkurat. Noe jeg aldri har opplevd. Folk gjør så mye rart på måter jeg aldri hadde valgt selv. Og det verste er når materialene åpenbart er billige og utførelsen er dårlig. Hjelper lite med nymalt vegger når det er dårlig utført, enda verre er det med kjøkken som ikke tar hensyn til arbeidstrekanten og man ikke kan utfolde seg naturlig.

Når ting er pusset opp av andre har man heller ingen garanti for at det som er gjort er bra. Henger overskapene godt i veggen eller er det brukt treskruer i gipsplate for å henge de opp?

Skrevet

For riktig bolig, beliggenhet, og pris, så absolutt. Bare ha realistiske forventninger til kostnader til utbedringen. 

Anonymkode: 442d5...89c

Skrevet

Hvis det var det jeg hadde hatt råd til å kjøpe, så absolutt!   Og så tatt ett prosjekt av gangen til jeg hadde fått det som jeg ville hatt det.

Anonymkode: 21c90...f58

Skrevet

Vi gjorde det da vi kjøpte vår første leilighet :) da hadde vi ikke barn og hadde derfor mye tid og energi til å pusse opp hele kåken. Med barn er det annerledes, hadde aldri orket å kjøpe et hus som trenger mye oppussing nå🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...