Anne95 Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jeg har delt omsorg for barnet mitt med barnefar. Jeg har hovedomsorgen og far har 8 dager samvær i mnd, som er bestemt av retten. Men han sier i fra seg samvær og om han har han så jobber han hver eneste helg å trenger barnevakt. Dette ble presisert i retten at han ikke skule gjøre og når han har så lite samvær så kunne han ikke jobbe da. Far er bare tilkalinsvikar så forstår han må jobbe, har foreslått og regulere samværet ut av helgene men barnefar sier nei Dette går veldig ut over pyken til barnet og far forstår det ikke og bryr seg ikke. Jeg fikk beskjed av advokaten min og kontakte sakkyndige pykologen vi har fra retten for å spørre om hjelp. Far mener at man må bare fortsatt og forklare at man må jobbe til barnet og det er bra nokk, og at livet er bare slik at man må jobbe. Men synes dette blir feil, da man kan ikke jobbe helle tiden når man har barn, man må faktisk bruke tid med de når man selv har gått i retten og sagt man ønsker og ha samvær. Men far klikke på meg for å ha ringt saksbehandlinge pykologen for det setter han i dårlig lys og det vill ødelegge for han. Jeg ønske og ivareta pyken til barnet. så er det feil av meg å spørre om hjelp når barnet utrykker at han er lei seg og skuffet og utreagerer, og det vi har prøvd til nå ikke fungerer ? Selv om det kan "ødelegge" for samværet far har nå? Føler han må selv stå ansvarlig for hans handlinger. Men har jeg feil? Nå truer han meg med å ikke samarbeide bra om barnet og ikke være med på fotball treningene til han lengere da det er utenfor hans samvær.
Eplejuice123 Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Hei, jeg skjønner at dette er veldig vanskelig for deg. ❤️ Du sier det flere ganger selv. Du ønsker å verne og beskytte barnet ditt. Det er, som hovedforsørger, DITT ansvar å ivareta barnet. Nå har du gjort ditt mtp retten og psykolog. Da spør jeg deg: Hva er viktigst her? Barnet ditt. Ikke la barnet se faren sin, om dette går ut over barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Er det vanlig at begge foreldre står og se på på vanlige fotballtreninger? Altså ikke kamp, men treninger? Da min gikk på fotball i første klasse, så leverte alle og kom tilbake når treningen var slutt, for å hente. Anonymkode: bcd18...401 1
Anne95 Skrevet 19. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det vanlig at begge foreldre står og se på på vanlige fotballtreninger? Altså ikke kamp, men treninger? Da min gikk på fotball i første klasse, så leverte alle og kom tilbake når treningen var slutt, for å hente. Anonymkode: bcd18...401 Barnet er så lite at en av foreldrene må være med, vi har pleid å skiftet på og ta han med. Og han er kjempe stolt av at han spiler fotball så det betyr mye at faren er med på treningene av og til, og det vet faren. Så og true med og ikke bli med på treningene lengere er het idiotisk føler jeg. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det vanlig at begge foreldre står og se på på vanlige fotballtreninger? Altså ikke kamp, men treninger? Da min gikk på fotball i første klasse, så leverte alle og kom tilbake når treningen var slutt, for å hente. Anonymkode: bcd18...401
Anne95 Skrevet 19. september 2023 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2023 Eplejuice123 skrev (21 timer siden): Hei, jeg skjønner at dette er veldig vanskelig for deg. ❤️ Du sier det flere ganger selv. Du ønsker å verne og beskytte barnet ditt. Det er, som hovedforsørger, DITT ansvar å ivareta barnet. Nå har du gjort ditt mtp retten og psykolog. Da spør jeg deg: Hva er viktigst her? Barnet ditt. Ikke la barnet se faren sin, om dette går ut over barnet. Det viktigste er jo og ivareta barnet. Men føler jeg ikke vet hva som ødelegger barnet mest., og ikke se faren eller og gå og bli skuffet over at faren velger jobb over han?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 Anne95 skrev (22 timer siden): eg ønske og ivareta pyken til barnet. så er det feil av meg å spørre om hjelp når barnet utrykker at han er lei seg og skuffet og utreagerer, og det vi har prøvd til nå ikke fungerer ? Selv om det kan "ødelegge" for samværet far har nå? Føler han må selv stå ansvarlig for hans handlinger. Men har jeg feil? Nå truer han meg med å ikke samarbeide bra om barnet og ikke være med på fotball treningene til han lengere da det er utenfor hans samvær. Far kan jo i realiteten bare trekke seg unna. Det er ingen lov som sier at han MÅ han ungen. Det er verre når barnet aldri ser faren enn at barnet er lei seg fordi far skal jobbe. Han må jobbe, det er jo ikke slik at han fester når han skal ha barnet. Anonymkode: 13c80...174 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Er det vanlig at begge foreldre står og se på på vanlige fotballtreninger? Altså ikke kamp, men treninger? Da min gikk på fotball i første klasse, så leverte alle og kom tilbake når treningen var slutt, for å hente. Anonymkode: bcd18...401 Jeg er med på alle treninger til sønnen min. Det skulle bare mangle. Barn elsker når foreldrene ser på de og er stolt av de. Anonymkode: fa7ec...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 On 9/18/2023 at 10:38 AM, AnonymBruker said: Er det vanlig at begge foreldre står og se på på vanlige fotballtreninger? Altså ikke kamp, men treninger? Da min gikk på fotball i første klasse, så leverte alle og kom tilbake når treningen var slutt, for å hente. Anonymkode: bcd18...401 Det er fullt mulig å spille fotball lenge før første klasse. Min gutt på 4 spiller organisert. Anonymkode: d7cdd...348
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 Anne95 skrev (På 18.9.2023 den 10.02): Føler han må selv stå ansvarlig for hans handlinger. Men har jeg feil? Nå truer han meg med å ikke samarbeide bra om barnet og ikke være med på fotball treningene til han lengere da det er utenfor hans samvær. Vil si du gjør rett. Dere har vært i retten, han har fått instrukser som han selv velger å ikke følge. Da kan det bli konsekvenser. Ang hans oppmøte på treninger, så skjønner jeg ikke hvordan han tenker å oppnå med det. Han får gjøre det han da mener er best… Anonymkode: 8caaa...105
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå