AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jeg har ei venninne som lever av sosial stønad. Men hun har litt små inntekter her og der. Hun skrøt at hun hadde en inntekt på ca 15.000 denne mnd, Men at alt var nå nrukt opp. Derfor søkte hun nav om hjelp til husleien. Fordi kontoene var tomme. Helt ærlig, er dette greit? Vil hun få hjelp til husleien som om hun har "rotet" bort sin inntekt... Anonymkode: 16d07...190
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Ja hun vil få hjelp med husleien. De kaster ikke folk på gaten, men ventar det seg mye vil de kunne kreve økonomisk verge. Anonymkode: 37f51...1b8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Det spørs jo litt på hvilken stønad hun får. Om det er vanlig økonomisk sosialhjelp, så vil man måtte legge ved kontoutskrifter over kontoer og saldo. Om de ser at hun har "sløst" med penger, kan hun kun få dekt husleie for eksempel. Alt avhenger av kommunen hun bor i. Anonymkode: 63f64...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det spørs jo litt på hvilken stønad hun får. Om det er vanlig økonomisk sosialhjelp, så vil man måtte legge ved kontoutskrifter over kontoer og saldo. Om de ser at hun har "sløst" med penger, kan hun kun få dekt husleie for eksempel. Alt avhenger av kommunen hun bor i. Anonymkode: 63f64...8c9 Hvis hun får utbetalt sin "inntekt" i kontanter for eventuelle småjobber hun tar er det umulig å følge noe pengespor. Anonymkode: 64236...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 Jobber hun svart eller skatter hun? hvis hun lever av sosialstønad så er det vel fast at de betaler husleia? De kommer neppe til og ikke gjøre det nå om det er en engsngsgreie, for de vil jo helst at hun skal kunne bli boende heller og måtte finne hospitsplass til henne om hun blir kaster ut. Blir det gjenganger kan de sette betingelse, som feks økonomisk verge som nevnt over. Hvis inntekten står på kontoutskriften da. Hvis « er dette greit» er et moralsk spørsmål er vel svaret nei, men uten og vite hva pengene har gått til er det vel ikke det verste eksempelet om det er et engangstilfelle. Anonymkode: d76d4...710 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 Ser at jeg hadde sittet igjen med mer penger på sosialstønad enn i lavtlønnsyrket jeg har fast stilling i. Men av prinsipp vil jeg jobbe. Bare utrolig synd at man skal tjene mindre når man jobber. Etter bolig, strøm, internet er betalt er det neppe 9 - 10 000 kr å leve av utenom slik man får av sosialen. Anonymkode: 85b20...066 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har ei venninne som lever av sosial stønad. Men hun har litt små inntekter her og der. Hun skrøt at hun hadde en inntekt på ca 15.000 denne mnd, Men at alt var nå nrukt opp. Derfor søkte hun nav om hjelp til husleien. Fordi kontoene var tomme. Helt ærlig, er dette greit? Vil hun få hjelp til husleien som om hun har "rotet" bort sin inntekt... Anonymkode: 16d07...190 Hørtes lite ut med 15000. Ikke rart de ble brukt opp fort. Hun får ikke sosial med mindre hun trenger det. Anonymkode: 11f12...b90
Juliv Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 «Vennende»? Hvem trenger fiender når man har venner som deg? 🙄 Hun kan ho ikke leve på 15 tusen. Fint at hun jobber. Sosial stønad er behovsprøvd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå