Gå til innhold

Hvordan avviser dere bøssebærere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så kleint. Har sosial angst og synes det er veldig vanskelig å si nei. Føler at jeg skuffer de og at de ser ned på meg for at jeg ikke vil bidra. Vi lever jo i en tid hvor det er så lett å finne frem til organisasjoner og gi støtte til de uten bøssebærere.

Anonymkode: 5f8cd...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da trekker du for gardinene og/eller åpner ikke. Trenger ikke å ha dårlig samvittighet for det. :) 

Anonymkode: 6075a...421

• Liker 2
Skrevet

Gjør det så enkelt som at jeg ikke åpner døra :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir en slant. Behøver ikke være så mye. Her er det ofte ungdommer som går, enten via skoleaksjon / konf.aksjon, idrettslaget blir sendt ut osv. Da synes jeg det er greit at de blir møtt hyggelig, og føler de får samlet inn litt og har gjort en god jobb. 

Anonymkode: 52383...f78

Skrevet

Gjør ikke. Har noen mynter i gangen for sånt. 

Anonymkode: 019fc...cd9

Skrevet

Gidder ikke å åpne. Jeg gir bare til dyreverns organisasjoner. 

Anonymkode: d84df...5c4

• Liker 1
Skrevet

Du kan si du allerede har gitt. Eller si at du vil vippse... eller rett og slett la være å åpne døren.

Anonymkode: 8297a...0a9

Skrevet (endret)

Jeg pleier å gi til dem som kommer på døra, her er det stort sett barn eller voksne i nabolaget som kommer også. Er sjeldent noen kommer. Har noen mynter liggende og gir ikke så mye egentlig. 

I butikken osv så sier jeg bar; Nei, beklager, jeg har andre jeg fyller oppi bøssa til. Null prob å si det, det er jo sant også. 

Jeg synes det er mye vanskeligere å si nei til å kjøpe asfalt...

Endret av Forundret..
  • Hjerte 1
Skrevet
Forundret.. skrev (4 minutter siden):

Jeg pleier å gi til dem som kommer på døra, her er det stort sett barn eller voksne i nabolaget som kommer også. Er sjeldent noen kommer. Har noen mynter liggende og gir ikke så mye egentlig. 

I butikken osv så sier jeg bar; Nei, beklager, jeg har andre jeg fyller oppi bøssa til. Null prob å si det, det er jo sant også. 

Jeg synes det er mye vanskeligere å si nei til å kjøpe asfalt...

Hehe hæ, asfalt? Er det en skrivefeil eller går de rundt og selger asfalt der du bor?

Skrevet

"Jeg har allerede gitt til noen andre".

Anonymkode: b8d79...7e9

• Liker 1
Skrevet

Hvordan får de penger inn med bøsseinnsamling?

Hvem har kontanter i dag, utenom kriminelle, oldinger, og konspirasjonsteoretikere? Det kan vel ikke være SÅ mange av dem. Og de pleier vel heller ikke å være så glad i å gi bort penger?

Anonymkode: 0d1b7...402

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe hæ, asfalt? Er det en skrivefeil eller går de rundt og selger asfalt der du bor?

Tror han mener det bladet de narkomane selger… 😉

Skrevet

Vi har alltid litt kronestykker liggende i tilfelle det kommer bøssebærere :) gir alltid en liten slant. Trenger ikke være så mye

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan får de penger inn med bøsseinnsamling?

Hvem har kontanter i dag, utenom kriminelle, oldinger, og konspirasjonsteoretikere? Det kan vel ikke være SÅ mange av dem. Og de pleier vel heller ikke å være så glad i å gi bort penger?

Anonymkode: 0d1b7...402

Mange tar ut kontanter på forhånd til tv-aksjonen for eksempel. Man får også oppgitt et vippsnummer som står på bøssa, så mange vippser også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Asfalt, er ett magasin som bla narkomane selger.

Skrevet

Ikke åpne døra! det er ofte små søte unger med skumle foreldre i bakgrunnen. Da er du fanget. Skaff deg kamera over inngangsdøra 😅

Anonymkode: f1bdd...e83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror han mener det bladet de narkomane selger… 😉

Forundret.. skrev (5 minutter siden):

Asfalt, er ett magasin som bla narkomane selger.

🙈🙈 jeg trodde seriøst du mente asfalt til å legge på bakken, jeg bor langt ut på bygda i vest og aldri hørt om dette, beklager! 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🙈🙈 jeg trodde seriøst du mente asfalt til å legge på bakken, jeg bor langt ut på bygda i vest og aldri hørt om dette, beklager! 😅

Det går fint 😁

Skrevet

Har ikke penger. Da sier de at du godt kan vipse, du sier ja og får en lapp. Og vipser ikke.

Anonymkode: 1a0eb...4f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...