Gå til innhold

Er ikke de som jobber hos Cutters faglærte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ingen som noensinne har vært fornøyde med å klippe seg der, det blir kun med ett besøk der. Så da lurer jeg rett og slett på om de som jobber der ikke har fagbrev?

Anonymkode: 4052c...9b7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje nødvendigvis nei, på den i min by er det blanding. 

Anonymkode: 5ddaf...bb7

Skrevet

Jeg har i min naivitet trodd at alle som jobber som frisører faktisk ER det.

• Liker 10
Skrevet

Jeg holdt på å for ille meg inn på Cutters. Skulle registrere meg og klippe meg, men dama snakket ikke norsk, så det er lite sannsynlig hun hadde vært lærling i en norsk bedrift. Jeg rygget ut. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hørt at det ofte er nyutdannede som jobber der. En plass må de jo starte for å bygge opp erfaring. Tror også en del som ikke får jobb andre steder eller ikke har råd til å starte eget eller leie stol i andre salonger. Alle vil jo ha skikkelig dyktige frisører i salongen sin. Og de får kanskje en prøvetid før sjefen bestemmer seg. De som ikke kommer igjennom nåløyet havner på Cutters.

Tror derimot ikke det er lovlig å markedsføre og selge seg som frisør uten å ha fagutdannelse i Norge.

Anonymkode: c429a...229

• Liker 4
Skrevet
Ebbeliten skrev (Akkurat nå):

Jeg holdt på å for ille meg inn på Cutters. Skulle registrere meg og klippe meg, men dama snakket ikke norsk, så det er lite sannsynlig hun hadde vært lærling i en norsk bedrift. Jeg rygget ut. 

Altså, det er jo mulig at hun hadde en minst like bra utdanning fra sitt hjemland,  men når vedkommende ikke forstår hvordan du vil klippes, funker det ikke nei.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg har en venninne som er faglært frisør, men omskolert til et annet yrke. Hun klipper seg alltid på Cutters, og er kjempefornøyd. Mulig hun har en fornuftig samtale med dem om hvordan hun vil ha det?

Jeg tror det ligger noe mentalt i at når noe er billig, så oppfatter vi det som dårlig 🤷‍♀️

Anonymkode: 4f102...c5b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et raskt googlesøk viser at i følge cutters ansetter de kun faglærte. https://landing.cutters.no/nyheter/5-myter-om-cutters/?cn-reloaded=1

Da er det jo et greit utgangspunkt å stole på det, inntil det motsatte er bevist.

Anonymkode: 6d557...0c4

Er bare påfallende hvor mange som er misfornøyde etter å ha vært der, jeg hører aldri så gjennomgående mye negative uttalelser om andre frisører og frisørkjeder.

• Liker 2
Skrevet

jeg har en venninne som er faglært frisør, men omskolert til et annet yrke. Hun klipper seg alltid på Cutters, og er kjempefornøyd. Mulig hun har en fornuftig samtale med dem om hvordan hun vil ha det?

Jeg tror det ligger noe mentalt i at når noe er billig, så oppfatter vi det som dårlig 🤷‍♀️

Anonymkode: 4f102...c5b

Det folk klager på er skjev klipp, unøyaktighet og slike ting.

• Liker 2
Skrevet

Jeg farget håret, klippet meg veldig mye da jeg var yngre, på fancy salonger, fargedesign, striper etc., og jeg må si at jeg var misfornøyd halvparten av gangene. Jeg kan ingenting om frisøryrket, men hvor avansert kan det være å klippe noen tupper, de farger jo aldre der? Jeg har vært kjempefornøyd med Cutters, ikke noe dill dall!

Skrevet
8 minutter siden, Ebbeliten said:

Cutters har sagt at de henter faglærte fra utlandet. Men hva som er kravet for å være "faglært" i utlandet vil nok variere fra land til land. 

Anonymkode: 34132...ddd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Et raskt googlesøk viser at i følge cutters ansetter de kun faglærte. https://landing.cutters.no/nyheter/5-myter-om-cutters/?cn-reloaded=1

Da er det jo et greit utgangspunkt å stole på det, inntil det motsatte er bevist.

Anonymkode: 6d557...0c4

Merk ordlyden i det de skriver:

"Det jobber kun faglærte frisører i Cutters. Frisør-kjeden ansetter frisører fra mange land, og kravet er at de har relevant frisørutdanning og kan snakke norsk eller engelsk."

Det står ikke noe om fagbrev, kun relevant frisørutdanning.

Cutters ansetter folk med null erfaring som frisør. Men kutters har din egen skole hvor de kursers. Det går som "relevant frisørutdanning". Men de kursene kan absolutt ikke sammenlignes med utdannelsen en med fagbrev har. For oss vanlige vil det nok gå som ufaglært.

Kilde: En som har jobbet hos Cutters med null erfaring fra før.

Anonymkode: 203c1...23f

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Hoia said:

Jeg farget håret, klippet meg veldig mye da jeg var yngre, på fancy salonger, fargedesign, striper etc., og jeg må si at jeg var misfornøyd halvparten av gangene. Jeg kan ingenting om frisøryrket, men hvor avansert kan det være å klippe noen tupper, de farger jo aldre der? Jeg har vært kjempefornøyd med Cutters, ikke noe dill dall!

Du var vel misfornøyd halvparten av gangene nettopp fordi at frisøryrket er et yrke som faktisk krever ferdigheter?  Det er ikke som på McDonalds hvor man kan få akkurat samme resultat uansett hvem som er ansatt og hvor man kjøper. 

Skrevet

Jeg er alltid veldig fornøyd etter besøk hos dem😊 Jeg har halvlangt, rett hår som jeg bare tar tuppene av, så det er jo ikke noen vanskelig frisyre akkurat da. Mannen har ikke vært fornøyd, han foretrekker en annen frisør han går til fast. Men han har kort hår, da er det kanskje litt vanskeligere å få akkurat drn formen man vil uten å gå til en fast som man er blitt kjent med..? 

Jeg må også si at jeg syns frisørene til Cutters alltid har vært utrolig hyggelige og serviceinnstilte. 

Anonymkode: c6fce...672

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Merk ordlyden i det de skriver:

"Det jobber kun faglærte frisører i Cutters. Frisør-kjeden ansetter frisører fra mange land, og kravet er at de har relevant frisørutdanning og kan snakke norsk eller engelsk."

Det står ikke noe om fagbrev, kun relevant frisørutdanning.

Cutters ansetter folk med null erfaring som frisør. Men kutters har din egen skole hvor de kursers. Det går som "relevant frisørutdanning". Men de kursene kan absolutt ikke sammenlignes med utdannelsen en med fagbrev har. For oss vanlige vil det nok gå som ufaglært.

Kilde: En som har jobbet hos Cutters med null erfaring fra før.

Anonymkode: 203c1...23f

Enig. Og også en av grunnene til at jeg ikke går til Cutters. Man vet ikke hva man får siden det er nærmest umulig å holde samme kvalitet på alle frisørene.   Samme gjelder frisørsalongen jeg faktisk går til, så jeg går til en bestemt frisør på den salongen. Jeg går ikke til hvem som helst, for da vet jeg ikke hva jeg får. 

Skrevet

Jeg klippet meg på Cutters og frisøren var 21 år og fra Hellas fortalte han meg.

Han fortalte han var selvlært, og hadde klippet hår i det greske militæret.

Bare noen timer før jeg klippet meg på Cutters, så jeg samme fyr vaske hår inne på en annen salong som tilhører en kjede.

Dette var på et kjøpesenter.

Anonymkode: c6a40...779

Skrevet

Du var vel misfornøyd halvparten av gangene nettopp fordi at frisøryrket er et yrke som faktisk krever ferdigheter?  Det er ikke som på McDonalds hvor man kan få akkurat samme resultat uansett hvem som er ansatt og hvor man kjøper. 

Noen steder bruker de faktisk litt for mye salt på pommes frites, det varierer.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er bare påfallende hvor mange som er misfornøyde etter å ha vært der, jeg hører aldri så gjennomgående mye negative uttalelser om andre frisører og frisørkjeder.

Har bare hørt positivt om Cutters

Anonymkode: 07d53...78a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...