Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste råd til å unngå bryst betennelse? 
Og hva er ditt beste råd om man først har fått det? 😊

Anonymkode: 4f664...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å unngå: vær nøye med hygiene hvis du er sår, sørg for å tømme puppene jevnt (gjerne med kompresjon mens du ammer) for å forebygge tette melkeganger. 

Hvis du først er dårlig: antibiotika. 

Skrevet

Les på ammehjelpen sine sider, jeg vet at rådene for brystbetennelse har blitt oppdatert nå siste året, med endring i varmt/kaldt omslag osv. Husker ikke eksakt hva, men det gikk veldig i mot tidligere råd! 

Anonymkode: fd517...e4e

• Nyttig 1
Skrevet

God ammebh som passer deg! Jeg måtte feks ha ammebh med spiler, stikk i mot hva "alle" sier, fordi mine tunge bryst fikk tette melkeganger med en gang av slike myke som bare skviset de sammen foran.

Anonymkode: 5a245...be0

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Les på ammehjelpen sine sider, jeg vet at rådene for brystbetennelse har blitt oppdatert nå siste året, med endring i varmt/kaldt omslag osv. Husker ikke eksakt hva, men det gikk veldig i mot tidligere råd! 

Anonymkode: fd517...e4e

De anbefaler kaldt nå, fordi betennelse ikke skal varmes opp. 

Beste tips for å unngå er å ikke fryse på puppene, og die/pumpe jevnt. Jeg har klart å pumpe vekk betennelse, dvs pumpet ofte når jeg kjente at det var vondt og brystet var unaturlig varmt. 

Anonymkode: 8cec0...ded

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De anbefaler kaldt nå, fordi betennelse ikke skal varmes opp. 

Beste tips for å unngå er å ikke fryse på puppene, og die/pumpe jevnt. Jeg har klart å pumpe vekk betennelse, dvs pumpet ofte når jeg kjente at det var vondt og brystet var unaturlig varmt. 

Anonymkode: 8cec0...ded

Pumpe det «friske brystet» + konsekvent amme på det vonde brystet i 24t. Har hatt er par tre runder hvor klarte å unngå skikkelig betennelse fordi jeg var ekstra oppmerksom på varmt og vondt bryst tidlig :) 

• Liker 1
Skrevet
Anononyma skrev (2 timer siden):

Pumpe det «friske brystet» + konsekvent amme på det vonde brystet i 24t. Har hatt er par tre runder hvor klarte å unngå skikkelig betennelse fordi jeg var ekstra oppmerksom på varmt og vondt bryst tidlig :) 

Dette! Hvis du kjenner at du begynner å få brystbetennelse (symptomene er litt som influensa) så ta en paracet og pump i vei på det friske brystet og la babyen spise så ofte hen orker på det syke brystet😅 jeg har vært nær å få brystbetennelse to ganger men våknet like frisk dagen etterpå når jeg gjorde dette :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...