Gå til innhold

Søsteren min kveler meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som har en datter på samme alder som min datter. De er like gamle, så går på samme skole og har de samme vennene.

søsteren min er veldig egoistisk og kald i forhold til meg. Og hun er heller ikke snill mot min datter. Hun ekskluderer min datter hvis hennes datter leker med andre. Problemet er at jeg ikke klarer å ta henne på det, men jeg ser spiller hun spiller. Hun liker liksom ikke at min datter er mer populær i gjengen, så istedenfor å være den snille tanten gjør hun motsatt. Hun føler at hun kan ekskludere min datter og heller dytte henne unna. Jeg gjør motsatt, hennes datter har en fordel når jeg organiserer ting.

som sagt vanskelig å ta henne på det, og hun spiller ett skittent spill. 
jeg sliter meg helt ut på alt dette. 
men ting er hvordan hun behandler meg, det har jeg nesten lært meg å leve med. Men hvordan hun behandler min datter gjør meg så forbanna, og jeg håper jeg en dag tar henne på «fersken» og kan bevise hennes løgner.

største feilen jeg noen gang har gjort er å få barn likt som henne. Hun styrer alt med sin manipulerende væremåte, selv mine foreldre lar seg lure.

noen som har det på lignende måte, og som kan gi meg noen tips? Hvordan holde ut med en sånn søster?  

Anonymkode: 83690...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt til en annen skolekrets 😁

Anonymkode: 1c030...c56

• Liker 3
Skrevet

Fint at du inkluderer søskenbarnet. Men jeg ville nok av og til hatt noen venner på besøk uten henne også. Pga hvordan dette kan utvikle seg senere. Da erdet viktig at ditt barn har litt kontakt med andre uten henne også.  Ikke i form av å be alle uten søskenbarnet. Men en eller to venner på besøk uten søskenbarnet.  

Ikke med en gang. Men etterhvert tar du de med på feks kino, bowlig ol.

Pga viktig å la ditt barn stå i seg selv og ikke i skyggen av andre . 

Anonymkode: 2620f...ed6

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Flytt til en annen skolekrets 😁

Anonymkode: 1c030...c56

Ts her

hun går i 6. klasse, så er ikke bare å flytte. Hun byttet skole i 2. klasse, så det får holde. Hun har heldigvis mange andre venner der, så det er jeg som syns det er vanskelig å stå i dette. Kjipt å se sin egen søster behandle meg og mitt barn sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fint at du inkluderer søskenbarnet. Men jeg ville nok av og til hatt noen venner på besøk uten henne også. Pga hvordan dette kan utvikle seg senere. Da erdet viktig at ditt barn har litt kontakt med andre uten henne også.  Ikke i form av å be alle uten søskenbarnet. Men en eller to venner på besøk uten søskenbarnet.  

Ikke med en gang. Men etterhvert tar du de med på feks kino, bowlig ol.

Pga viktig å la ditt barn stå i seg selv og ikke i skyggen av andre . 

Anonymkode: 2620f...ed6

Ts her

Hun har heldigvis mange venner, så tror ikke hun tenker så mye over det. Men jeg sliter med å godta at søsteren min oppfører seg sånn mot oss to. Jeg gjør alt for hennes barn, men hun bruker det heller mot oss at vi er familie.

Hun lager så mye kaos i hodet på meg, og jeg ligger søvnløs pga dette.

men jeg har fått høre at det mest sannsynlig ikke vil hjelpe å snakke med henne, da hun kun ser seg selv. De gangene jeg har «tatt henne på å gjøre så t» står hun og lyver meg opp i ansiktet

Skrevet

Slutt å gjøre alt for andres barn. Konsentrer deg om hva som er best for deg og ditt barn. Det vil alltids finnes noen der ute som behandler dere dårlig, det er utenfor din kontroll.

Og denne besettelsen om at du må "ta" henne for det virker ikke helt bra. La henne seile sin egen sjø.

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (15 minutter siden):

Slutt å gjøre alt for andres barn. Konsentrer deg om hva som er best for deg og ditt barn. Det vil alltids finnes noen der ute som behandler dere dårlig, det er utenfor din kontroll.

Og denne besettelsen om at du må "ta" henne for det virker ikke helt bra. La henne seile sin egen sjø.

Ts her

enig i det, jeg bruker mye energi på å prøve å «ta henne» i løgn ol. Dette er vel fordi jeg håper hun vil endre seg hvis jeg tar henne i det. Men burde gjøre som du sier, så ikke hun opptar så mye av min energi. Takk!

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan holde ut med en sånn søster?  

Du skal ikke 'holde ut', du skal beskytte ditt barn mot en voksen som vil henne vondt?! Hun skal ikke ha noe med din datter å gjøre, hva feiler du? 

Anonymkode: 0ebd5...65d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal ikke 'holde ut', du skal beskytte ditt barn mot en voksen som vil henne vondt?! Hun skal ikke ha noe med din datter å gjøre, hva feiler du? 

Ts her

som sagt er det jeg som har det vondt i dette her. Det er jeg som plages av hvordan min søster er. Min datter merker ikke noe til dette. 
jeg hadde jo ikke latt henne skade datteren min. Men nå er jo de barna kusiner og møtes hver dag på skolen. De leker sammen og har det fint seg imellom. 
Problemet er søsteren min som skal «styre» alt

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Min datter merker ikke noe til dette. 

???

14 hours ago, AnonymBruker said:

Og hun er heller ikke snill mot min datter.

Hun ekskluderer min datter 

Men hvordan hun behandler min datter gjør meg så forbanna

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her

som sagt er det jeg som har det vondt i dette her. Det er jeg som plages av hvordan min søster er. Min datter merker ikke noe til dette. 
jeg hadde jo ikke latt henne skade datteren min. Men nå er jo de barna kusiner og møtes hver dag på skolen. De leker sammen og har det fint seg imellom. 
Problemet er søsteren min som skal «styre» alt

Styre hva da?

Anonymkode: 40643...d96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...