AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #61 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg sa ifra da jeg var innlagt, skikkelig dårlig og ventet på operasjon neste dag- Den demente dama på samme rom holdt hvert 15 minutt med å slå på lyset, lete etter klærne sine, gråte, gå ut delevis påkledd og for å så bli fulgt tillbake med masse prat om at hun måtte være i senga si.....igjen og igjen og igjen...., Tilslutt sa jeg fra om at enten må hun flyttes eller jeg få et annet rom. Jeg ble liggende igjen alene 😴 En annen gang ble hun andre bak gardina akutt flyttet av legen for hun var så sjuk etter operasjon, like greit for hun gråt, kastet opp og prata masse polsk med besøket sitt... Jeg og hun 3 på rommet var også nyoperterte og trengte også litt ro. Anonymkode: 9d42a...580 Jeg har også delt rom med en dement for noen år siden. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan de kan plassere demente på tomannsrom... Når man er på sykehus, så trenger man den hvilen man kan få, og det fungerer dårlig å være passeren til den demente da. Jeg følte hvertfall at jeg var det den gangen. Da den eldre damen drev "gymnastikk" på natta, ringte jeg på og sa at hun var så urolig slik at pleieren kunne se selv. Det kom noen helt sinnsyke rare lyder og det hørtes ut som om hun hoppet i senga.. Jeg fikk propper til å putte i ørene, men hva hjelper det når hun fant det for godt å skru lyset av og på i noen minutter kl 05?? Da hadde jeg kanskje fått 1 time søvn. Anonymkode: 1ebe8...514 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #62 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 15.54): Kjipt, men sånn er det. Hver takknemlig for at du fikk en seng. Anonymkode: 623c5...f7a Nei, vet du hva! Vi bor i et av verdens rikeste land - så akkurat dét skulle bare mangle! Får være måte på, altså Anonymkode: 1ebe8...514 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #63 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det går fint. Anonymkode: 7c9d2...fa2 Det at det går fint for deg at naboen b.la hører fødsels- og personnummeret ditt og hva som feiler deg, så betyr ikke det at det gjelder for alle her i verden.. Jeg syns det er rart at taushetsplikten som i utg.pkt er så streng, faller totalt bort på sykehus. Er det et smutthull i loven som sier spesifikt at taushetsplikten ikke gjelder legevisitten på sykehusene? 🤔 Anonymkode: 1ebe8...514
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #64 Skrevet 21. september 2023 Burde vært enmannsrom på alle sykehus. Det er jo det på psykiatrisk. Hva om psykiatriske pasienter kommer på somatisk sykehus og sliter med angst? Det er også en sykdom akkurat som fysisk. Anonymkode: 45b94...db7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #65 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det at det går fint for deg at naboen b.la hører fødsels- og personnummeret ditt og hva som feiler deg, så betyr ikke det at det gjelder for alle her i verden.. Jeg syns det er rart at taushetsplikten som i utg.pkt er så streng, faller totalt bort på sykehus. Er det et smutthull i loven som sier spesifikt at taushetsplikten ikke gjelder legevisitten på sykehusene? 🤔 Anonymkode: 1ebe8...514 Det bør gå greit for alle. Det er ikke noen big deal at andre hører at du er syk. Det er bare slik det er. Anonymkode: 7c9d2...fa2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #66 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det bør gå greit for alle. Det er ikke noen big deal at andre hører at du er syk. Det er bare slik det er. Anonymkode: 7c9d2...fa2 Jaja, men da kan vi jo bare skrinlegge hele taushetsplikten da? Anonymkode: 1ebe8...514 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #67 Skrevet 22. september 2023 Til skriveriene om at "jeg hadde bare på truse", og han pårørende som vasket hendene i vasken ved siden av ei som visstnok lå der med minimalt med klær: Har de ikke dyne på sykehusene der dere har ligget? Jeg har vært innlagt på sykehus noen ganger, til og med på 6-mannsrom, men selv om jeg ikke har på mye klær under dyna har jeg like fullt en dyne som dekker til, og en morgenkåpe som kan brukes om man skal på toalettet. Anonymkode: b31ab...552
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #68 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jaja, men da kan vi jo bare skrinlegge hele taushetsplikten da? Anonymkode: 1ebe8...514 For min del kan de bare det. Anonymkode: 7c9d2...fa2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #69 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til skriveriene om at "jeg hadde bare på truse", og han pårørende som vasket hendene i vasken ved siden av ei som visstnok lå der med minimalt med klær: Har de ikke dyne på sykehusene der dere har ligget? Jeg har vært innlagt på sykehus noen ganger, til og med på 6-mannsrom, men selv om jeg ikke har på mye klær under dyna har jeg like fullt en dyne som dekker til, og en morgenkåpe som kan brukes om man skal på toalettet. Anonymkode: b31ab...552 Joda, dyner var det - men jeg har ikke for vane å ta med meg dyna når jeg skal ut på do... Så i den tiden det tar å komme seg opp av senga, ta på bukse og så gå inn på do, kan man se ganske mye dersom man vil. Disse skjermgardinene skjermer ikke allverdens. Morgenkåpe hadde de ikke - mulig de de hadde var utlånt. Anonymkode: 1ebe8...514 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #70 Skrevet 22. september 2023 Da jeg fødte første barnet havnet jeg på 6 mannsrom, så vil si at 2 mannsrom er en god oppgradering fra det. Men skjønner problemstillingen. Men blir nok mer vanlig med enkeltrom framover kan jeg tenke meg. (Har også ligget med intravenøst på gangen, dritkleint alle som gikk forbi). Foretrekker heller å bli dyttet inn på et kott alene enn å dele rom med noen... Anonymkode: 642e1...8a5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #71 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Burde vært enmannsrom på alle sykehus. Det er jo det på psykiatrisk. Hva om psykiatriske pasienter kommer på somatisk sykehus og sliter med angst? Det er også en sykdom akkurat som fysisk. Anonymkode: 45b94...db7 Det var flere tomannsrom da jeg var på psykiatrisk avdeling. Men det er 20 år siden, så kanskje de kun har enerom nå, men det var det hvert fall ikke den gangen. Anonymkode: 663ad...4fa
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #72 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 9.40): Når ble tvangs-hospitalisering på sykehus innført, sa du? Hvis det blir normalisert at pasienter skal sitte i offentlige fora og skrive referat om nabosenga fra opphold på sykehus, blir Tiktok-serie i fem deler det neste? Anonymkode: 5bb94...4da Paragraf 4A tvungen somatisk helsehjelp Anonymkode: 6fda2...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå