Gå til innhold

Er barna dere vaksinert/skal de vaksineres mot HPV i 7. klasse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den mannen hadde jeg bedt om å gå og leke i trafikken. Han har aldri tatt en celleprøve, aldri gruet seg til svaret, aldri googlet "celleforandringer" med høy puls og klump i magen. Han har åpenbart ikke satt seg inn i hverken hvordan vaksinen fungerer, eller hva datteren slipper å gå gjennom. Det er ikke noe han noen gang har trengt å tenke på selv, men han gidder ikke sette seg inn i det for sin datter heller. Tragisk.

Skal han nekte henne å gå på prevensjon også? Der er man nærmest garantert bivirkninger 🙄

Anonymkode: ea4b8...664

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Herremin, så du tror ikke du kan bli smittet med hiv om du spiser sunt?

Er jorda flat også eller?

Anonymkode: 6b986...034

Alltid det beste argumentet ;) 

Anonymkode: 1ae56...164

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Barna mine har ikke tatt en eneste vaksine noensinne, og de skal aldri ta noe som helst senere i livet.

Anonymkode: 26f1f...c97

Dine barn blir også voksne, la oss håpe fornuftige voksne.

Anonymkode: 67144...d89

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 22.30):

det er ikke noen spesielle risikoer med denne vaksinen

Det sier de om alle vaksinene, ellers hadde jo ingen tatt dem.

Anonymkode: f9695...4e7

Skrevet

Naturligvis. Eller - jeg betaler for den oppgraderte versjonen. Slik jeg gjorde for meg selv.

Der som sier nei: barnet deres må jo da både leve med at mamma/pappa ønsker dem en pinefull død (og ikke er redd for å si det høyt!) og betale for dette som studenter. Tenker dere det er en ok løsning?

Anonymkode: 7b52a...ace

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Naturligvis. Eller - jeg betaler for den oppgraderte versjonen. Slik jeg gjorde for meg selv.

Der som sier nei: barnet deres må jo da både leve med at mamma/pappa ønsker dem en pinefull død (og ikke er redd for å si det høyt!) og betale for dette som studenter. Tenker dere det er en ok løsning?

Anonymkode: 7b52a...ace

De fleste slike infeksjoner går bort av seg selv, og slike virus er alene ikke ensbetydende med kreft. 

Anonymkode: ab03d...951

• Liker 1
Skrevet

Så dere som sier nei..at deres barn ikke skal få vaksine....dere tenker da dere vil heller ta sjansen på at din jente kan få livmorkreft.oh kanskje dø ung? En å få et lite stikk og minske sjansen betraktelig....huff... skremmende.

Hadde det finnes sprøyter som kunne passet på at mine barn ikke fikk visse typer kreft og sykdom hadde de fått det med engang. Om min gutt kan få sprøyte og ikke få prostatakreft...da hade han fått det.. fordi jeg har mistet min pappa til dette....og jeg håper og ber at dere som sier nei til dette... ikke må oppleve denne sykdommen på nært hold

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ingen tatt dem, så hadde vi hatt betydelig mindre mennesker i verden. Mange barn og voksne hadde dødd av poliomyelitt, tuberkulose, kopper, difteri og meslinger. Bra de fleste velger å vaksinere barna sine. Nå er mange av disse sykdommene utryddet. Disse sykdommene blusser opp i u-land og religiøse miljøer som er imot vaksiner. 

Anonymkode: ff89e...db4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter å ha mistet en datter pga. livmorhalskreft, kan jeg ikke fatte at noen foreldre ikke lar barna ta vaksinen. Om dere hadde skjønt hva de og dere risikerer, hadde dere ikke vært i tvil. Å se barnet ditt dø pga. noe som kanskje hadde vært unngått om hun fikk vaksinen (som ikke eksisterte da hun var ung), kan ikke beskrives med ord. 

Anonymkode: 9b689...9b5

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2023 den 22.32):

Den viktigste beskyttelsen mot livmorhalskreft er vel å bruke beskyttelse, eller ikke ha mange tilfeldige partnere. Mange får dette viruset tross vaksine.

Anonymkode: 75780...c13

Spenstig påstand, har du kilder?

AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 11.55):

Nei. Min har ikke fått den. 
Dels fordi hun ikke engang er kommet i puberteten, og det derfor er bedre å vente. 
Og dels fordi det er mye usikkerhet rundt denne vaksinen. 
Mitt barn skal ikke være test kanin. 
Jeg har sagt at den dagen hun blir seksuelt aktiv og mer kapabel til å ta et fornuftig valg så kan hun evt velge selv. 
Foreløpig skal hun ikke injiseres med mer kjemi enn nødvendig

Anonymkode: 0424e...81a

Hva slags usikkerhet er det? Det kan være for sent når hun en dag hsr sex.

Kipling skrev (På 18.9.2023 den 12.12):

Bivirkninger, som de fleste andre som er skeptiske til vaksiner.

Hvilke bivirkninger?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna mine har ikke tatt en eneste vaksine noensinne, og de skal aldri ta noe som helst senere i livet.

Hvorfor har ikke barna dine fått vaksiner? Når de er 16 år(tror jeg det er, eller før?), så bestemmer de selv, så man kan bare håpe at barna dine er mer fornuftig enn foreldrene. 

Min fikk selvsagt. 

Anonymkode: c2721...b4d

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Spenstig påstand, har du kilder?

Hva slags usikkerhet er det? Det kan være for sent når hun en dag hsr sex.

Hvilke bivirkninger?

Hvorfor har ikke barna dine fått vaksiner? Når de er 16 år(tror jeg det er, eller før?), så bestemmer de selv, så man kan bare håpe at barna dine er mer fornuftig enn foreldrene. 

Min fikk selvsagt. 

Anonymkode: c2721...b4d

De ukjente bivirkningene som godt kan være reelle men som ikke har blitt snappet opp i statistikken enda. Ekstremt vanskelig å måle den slags, så det kan godt være som et isbergsalat, hvor 10% er synlig og 90% ligger under overflaten 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette stemmer ikke. Alle vaksiner ( og andre legemidler) er utstyrt med liste over bivirkninger, både vanlige milde, og sjeldne større. Så tar man avgjørelsen om fordelene er større enn risiko. Alle legemidler har risiko. Når risikoen er liten og fordelen stor ( som ved denne vaksinen) velger de fleste å ta den. 

Anonymkode: ef45d...291

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De bestemmer jo selv over hva de gjør som voksne.

Anonymkode: 07b8d...4f3

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet/kan forklare hvorfor hpv vaksine kan gis? Hvorfor finnes det ikke vaksine mot andre typer kreft? 

Jeg er vaksinert selv altså

Anonymkode: a04c6...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 19.11):

Men da var de vel vaksinert, siden denne kampanjen begynte i 2009?

Anonymkode: 6259e...9c5

Nei. Vi fikk tilbudet i ettertid som noen av de født på tidlig 90-tallet, men da var det for sent. De var syke i noen år før de døde rett før de ble 30 år. 

Anonymkode: 4220a...075

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen som vet/kan forklare hvorfor hpv vaksine kan gis? Hvorfor finnes det ikke vaksine mot andre typer kreft? 

Jeg er vaksinert selv altså

Anonymkode: a04c6...9ad

Du blir vaksinert mot kjønnsykdommen HPV. HPV-infeksjon kan i noen tilfeller føre til kreft. 

Anonymkode: ff89e...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...