AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #81 Skrevet 18. september 2023 Selvsagt. Både min sønn og min datter har tatt den. Jeg har også tatt den, etter jeg ble konisert. Minimerer risikoen for at viruset kommer tilbake hos meg. Anonymkode: cacca...68f 2 1
Kipling Skrevet 18. september 2023 #82 Skrevet 18. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Alt av medisin har risiko for bivirkninger, som kan variere fra person til person. Man veier fordeler og ulemper mot hverandre. Man har ingen garantier hverken den ene eller andre veien. En vaksine som er utprøvd og har få og små bivirkniger, og som viser veldige gode resultat i å beskytte mot de den skal beskytte mot - ja, da veier fordelene tyngre enn ulempene for min del. Selv om jeg forstår at alt har en viss risiko, og ingen 100 % garanti - så forstår jeg også grunnleggende sannsynlighetsberegning . 😊 Anonymkode: ef45d...291 Mhm, forstår du da også konseptet med støy i dataene og at det er vanskelig å plukke opp statistisk alle bivirkningene? For du antar her at de bivirkningene som er kartlagt faktisk viser det fulle bildet av bivirkninger. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #83 Skrevet 18. september 2023 Selvsagt IKKE og NEI barna mine skal ikke ta noen nye vaksiner. Det er penga som rår her, har ingenting med helse å gjøre. Anonymkode: 643a3...211 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #84 Skrevet 18. september 2023 Kipling skrev (48 minutter siden): Mhm, forstår du da også konseptet med støy i dataene og at det er vanskelig å plukke opp statistisk alle bivirkningene? For du antar her at de bivirkningene som er kartlagt faktisk viser det fulle bildet av bivirkninger. Ja. Jeg forstår at ingenting er 100 % trygt her i livet. Anonymkode: ef45d...291 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #85 Skrevet 18. september 2023 Jeg er en av de som fikk påvist celleendringer ganske tidlig, og på et slik stadium at jeg trengte operasjon. Da var jeg bare 25 år gammel. Jeg ville ha vært dø nå hvis ikke den sjekken. Og nei, jeg debuterte seksuelt sent i forhold til andre, og hadde ikke mange seksuelle partnere. Det er uvisst men antageligvis genetisk, hvorfor noen utvikler kreft, og så fort, av HPV virus. så for min egen del er jeg ikke i tvil, mine barn skal vaksineres, begge to, både jente og gutt. Anonymkode: ed00c...9ad 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #86 Skrevet 18. september 2023 Det holder at en av foreldrene samtykker til vaksiner som er en del av vaksinasjonsprogrammet. Jeg hadde ganske enkelt ikke involvert mannen, dersom jeg hadde dummet meg ut og fått barn med en vaksineskeptiker. Dette er jo heller ikke en ny vaksine, og i land som Australia, som har hatt den i rundt tjue år er livmorhalskreft nærmest ikke-eksisterende blandt de yngre. Anonymkode: 80fc1...faa 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #87 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Min har ikke fått den. Dels fordi hun ikke engang er kommet i puberteten, og det derfor er bedre å vente. Og dels fordi det er mye usikkerhet rundt denne vaksinen. Mitt barn skal ikke være test kanin. Jeg har sagt at den dagen hun blir seksuelt aktiv og mer kapabel til å ta et fornuftig valg så kan hun evt velge selv. Foreløpig skal hun ikke injiseres med mer kjemi enn nødvendig Anonymkode: 0424e...81a Sponser du de 3500,- det da vil koste henne også? Anonymkode: 80fc1...faa 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #88 Skrevet 18. september 2023 Mine gutter fikk lov til å velge selv. Vi snakket om fordeler og ulemper og begge valgte selv å ta den. Mulig de også ble påvirket av at jeg har hatt kreft. De har på egen kropp opplevd hvor ødeleggende en alvorlig omgang kreft er, selv om man er heldig nok og overlever. Er etter 13 år frisk fra kreften men fortsatt ikke frisk. Anonymkode: d91d8...91e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #89 Skrevet 18. september 2023 Er en selvfølge at de skal ha vaksinen 😊 Anonymkode: 71488...72d 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #90 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mine fikk velge selv. Min datter lå syk en uke etterpå koselig det med høstferie på fjellet. Tvillingbror sa nei og eldste har vaksine nekt. Anonymkode: 7d9bb...90c Heller syk en uke etter vaksine, enn død pga kreft.. Anonymkode: ff87f...7c0 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #91 Skrevet 18. september 2023 Jeg fikk gardasil for 16 år siden, før den var godkjent i Europa. Alle celleprøvene jeg har tatt etterfølgende har vært helt fine, og det er heller ikke påvist HPV i prøvene. Selvsagt skal mine barn også vaksineres. Både min sønn og min datter. Og de skal få gardasil. Man kan også få HPV-infeksjon i svelget, og hode/halskreft eller heller ikke til å spøke med! Anonymkode: c4a25...096 4 1
Sofakona Skrevet 18. september 2023 #92 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt IKKE og NEI barna mine skal ikke ta noen nye vaksiner. Det er penga som rår her, har ingenting med helse å gjøre. Anonymkode: 643a3...211 Så dine penger kan kurer kreft? Du mener den gratis vaksine de får på skolen so kan passer på at dine barn ikke får kreft ikke er så viktig? 3
Kipling Skrevet 18. september 2023 #93 Skrevet 18. september 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Jeg forstår at ingenting er 100 % trygt her i livet. Anonymkode: ef45d...291 Har ikke noe å gjøre med at ingenting er trygt, har å gjøre med at det er grunn til å tro at det er større mørketall på den ene siden av brøkstreken enn den andre når det gjelder cost/benefit regnestykket, da det er mye vanskeligere å måle bivirkninger av en vaksine enn det er å måle risikoene ved en spesifikk sykdom. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #94 Skrevet 18. september 2023 Betaler for Gardasil Anonymkode: 1f224...049 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #95 Skrevet 18. september 2023 Selvfølgelig skal mitt barn vaksineres. To av mine barndomsvenner døde for et par år siden av livmorhalskreft, begge i tyveårene. Anonymkode: 4220a...075 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #96 Skrevet 18. september 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Selvsagt IKKE og NEI barna mine skal ikke ta noen nye vaksiner. Det er penga som rår her, har ingenting med helse å gjøre. Anonymkode: 643a3...211 Jeg kan godt synge i begravelsen til barna dine, om du vil Gratis. Anonymkode: b73d2...610 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #97 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig skal mitt barn vaksineres. To av mine barndomsvenner døde for et par år siden av livmorhalskreft, begge i tyveårene. Anonymkode: 4220a...075 Men da var de vel vaksinert, siden denne kampanjen begynte i 2009? Anonymkode: 6259e...9c5 1
Gjest goldlion Skrevet 18. september 2023 #98 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Denne vaksinen er jo ganske trygg i forhold til Covid-vaksinene. I følge bivirkningsrapporten fra legemiddelverket: "Etter at nesten 290 000 personer er vaksinert med minst en dose Cervarix er det mottatt 330 bivirkningsmeldinger totalt, hvorav 30 er alvorlige. Etter at over 239 113 personer er vaksinert med minst en dose av Gardasil, er det mottatt totalt 784 bivirkningsmeldinger, hvorav 88 er alvorlige. Etter at over 10 540 personer er vaksinert med minst en dose Gardasil 9 er det mottatt 51 bivirkningsmeldinger totalt, hvorav 4 er alvorlige." https://legemiddelverket.no/nyheter/meldte-bivirkninger-av-hpv-vaksine-oppdaterte-tall-per-31-juli-2020 Selve rapporten finnes her: https://view.publitas.com/norwegian-medicines-agency-qqrogdeye7mm/2020-hpv-rapport-dlp-31-07-2020-endelig/page/1 Anonymkode: 6259e...9c5 Hadde i hvert fall valgt Cervarix, siden risikoen for alvorlige bivirkninger er ca. 1/3 sjanse i forhold til Gardasil.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #99 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei. Min har ikke fått den. Dels fordi hun ikke engang er kommet i puberteten, og det derfor er bedre å vente. Og dels fordi det er mye usikkerhet rundt denne vaksinen. Mitt barn skal ikke være test kanin. Jeg har sagt at den dagen hun blir seksuelt aktiv og mer kapabel til å ta et fornuftig valg så kan hun evt velge selv. Foreløpig skal hun ikke injiseres med mer kjemi enn nødvendig Anonymkode: 0424e...81a Herregud, åpenbart at du ikke er spesielt opplyst ja. Grunnen til at de får vaksinen så tidlig er jo nettopp fordi det er et poeng å sette den før seksuell debut. Hvis ikke vil det jo være for sent i mange tilfeller. Anonymkode: 4836e...986 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #100 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heller syk en uke etter vaksine, enn død pga kreft.. Anonymkode: ff87f...7c0 Skjønner du ikke har hatt sykdom i forbindelse med en vaksine. Min eldste slet i mange år etter en vaksine har fått vaksine nekt fra rikshospitalet. La nå folk velge selv uten å kutte hode av de. Anonymkode: 7d9bb...90c 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå