Gå til innhold

Er barna dere vaksinert/skal de vaksineres mot HPV i 7. klasse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvsagt 

Anonymkode: e1517...ca6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne vaksinen er jo ganske trygg i forhold til Covid-vaksinene. I følge bivirkningsrapporten fra legemiddelverket:

"Etter at nesten 290 000 personer er vaksinert med minst en dose Cervarix er det mottatt 330 bivirkningsmeldinger totalt, hvorav 30 er alvorlige.

Etter at over 239 113 personer er vaksinert med minst en dose av Gardasil, er det mottatt totalt 784 bivirkningsmeldinger, hvorav 88 er alvorlige.

Etter at over 10 540 personer er vaksinert med minst en dose Gardasil 9 er det mottatt 51 bivirkningsmeldinger totalt, hvorav 4 er alvorlige."

https://legemiddelverket.no/nyheter/meldte-bivirkninger-av-hpv-vaksine-oppdaterte-tall-per-31-juli-2020

Selve rapporten finnes her: 

https://view.publitas.com/norwegian-medicines-agency-qqrogdeye7mm/2020-hpv-rapport-dlp-31-07-2020-endelig/page/1

Anonymkode: 6259e...9c5

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Full Ugle skrev (7 timer siden):

Du vet at man kan «ligge syk» en ukes tid av vanlig influensa også? 

Benektelse er enkleste vei.

Anonymkode: 7d9bb...90c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han er skeptisk til en vaksine som kan nesten eliminere sjansen hennes til å få livmorhalskreft? Hva er han skeptisk til?

Anonymkode: 5b0d5...f9e

Jeg kjenner en som fikk ME Av dette

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mummimammane skrev (3 minutter siden):

Men kanskje hadde hadde vedkommende fått ME uansett, tenkt på det?

Anonymkode: 4836e...986

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Selvfølgelig! En utrolig viktig vaksine.
Er vaksinert mot HPV selv. 

Anonymkode: 6bc08...be1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Mummimammane skrev (9 minutter siden):

Sannsynligvis ikke. Mange blir syke etter en vaksine, men det betyr jo ikke at vaksinen er årsaken til sykdommen. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil heller betale for Gardasil 9 når den dagen kommer, den beskytter mot mer enn den de har valgt å ta inn i vaksineprogrammet her i Norge. Har betalt for den til meg selv og.

Anonymkode: eeb5e...815

• Liker 3
Skrevet

Eldstemann er vaksinert, mellomste blir vaksinert i morgen og yngste skal også vaksineres når den tid kommer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mummimammane skrev (4 timer siden):

Pappa fikk testikkelkreft bare 12 år etter stivkrampe-vaksinen...

Anonymkode: ff89e...db4

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Folk blir jo syke hele tiden. Og vaksiner settes også med jevne mellomrom, for barn i alle fall. Noen ganger vil derfor sykdom oppstå kort tid etter at en vaksine ble satt, men det er ikke det samme som at vaksinen er årsaken til sykdommen. Så fremt man ikke har fått bekreftet fra medisinsk hold at vaksinen faktisk forårsaket sykdommen er det bare synsing og da kan man godt la være å hevde at vaksinen var årsaken. Sånne kommentarer fører bare til unødig bekymring eller flere vaksinemotstandere. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Min har ikke fått den. 
Dels fordi hun ikke engang er kommet i puberteten, og det derfor er bedre å vente. 
Og dels fordi det er mye usikkerhet rundt denne vaksinen. 
Mitt barn skal ikke være test kanin. 
Jeg har sagt at den dagen hun blir seksuelt aktiv og mer kapabel til å ta et fornuftig valg så kan hun evt velge selv. 
Foreløpig skal hun ikke injiseres med mer kjemi enn nødvendig

Anonymkode: 0424e...81a

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Min har ikke fått den. 
Dels fordi hun ikke engang er kommet i puberteten, og det derfor er bedre å vente. 
Og dels fordi det er mye usikkerhet rundt denne vaksinen. 
Mitt barn skal ikke være test kanin. 
Jeg har sagt at den dagen hun blir seksuelt aktiv og mer kapabel til å ta et fornuftig valg så kan hun evt velge selv. 
Foreløpig skal hun ikke injiseres med mer kjemi enn nødvendig

Den dagen hun blir seksuelt aktiv er det allerede "for sent" med denne vaksinen. Den burde tas før man kommer dit, for mest effektiv beskyttelse.

Det er ikke mye usikkerhet rundt denne vaksinen, den er svært godt utprøvd. Ditt barn er ikke test kanin om du gir henne en viktig vaksine. 

Hva tenker du om hun ender opp med livmorhalskreft, på grunn av dine idiotiske valg? Eller hva tror du hun selv vil tenke?

Anonymkode: b73d2...610

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Til TS: 

Dumt sted å spørre om sånne råd her. 
Ingen på KG vet annet enn det vg og Aftenposten sier. 
Finnes masse info om dette på nettet eller søk opp en antroposofisk lege. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Såklart en skal vaksinere seg. Tar man HPV vaksinen er en nærmest garantert å slippe unna livmorhalskreft. Når jeg tok den, hadde jeg ikke andre problemer enn vondt i armen et par 3 dager. Opp til barnets ønsker også, mener jeg. Men synes det er viktig med en oppfordring til å ta den:) I Norge er vi så heldige at vi forsker nøye på vaksiner før vi setter dem i omløp, så slike "nyere" vaksiner er ikke så mye å bekymre seg for :)

Anonymkode: ea75d...5d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Til TS: 

Også kalt kvakksalver.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til TS: 

Hva skiller en antroposofisk lege fra en vanlig lege?

Anonymkode: 2bdb6...5f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den dagen hun blir seksuelt aktiv er det allerede "for sent" med denne vaksinen. Den burde tas før man kommer dit, for mest effektiv beskyttelse.

Det er ikke mye usikkerhet rundt denne vaksinen, den er svært godt utprøvd. Ditt barn er ikke test kanin om du gir henne en viktig vaksine. 

Hva tenker du om hun ender opp med livmorhalskreft, på grunn av dine idiotiske valg? Eller hva tror du hun selv vil tenke?

Det er på ingen måte mye usikkerhet rundt vaksinen, nei. Da ville den så klart ikke blitt tatt inn i barnevaksinasjonsprogrammet, og heller ikke fortsatt å være en del av programmet over 10 år senere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg takket nei pga vaksinen var under utprøving dengang min fikk tilbud. Men, når hun kom på ungdomsskolen fikk hun tilbud igjen med beskjed om at hun var blitt gammel nok til å ta den uten samtykke fra meg.

Endret av Duff
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Aldri. Mine barn skal ikke være forsøkskaniner for nye vaksiner. Man ser jo hvor mye dette har både drept og skadet den første polio vaksinen drepte tusenvis v folk fordi den ikke var utprøvd på mennesker  Jeg venter til andre barn er ferdig med å være forsøkskanin i noen år.

Anonymkode: 08e6a...b9e

Hvor mange år tenker du at man skal vente, hva er «noen år». For vaksinen ble introdusert her i Norge i 2009. Er ikke 14 år lenge nok til å være «noen år»? Eller tenker du at det ikke er trygt før om 50 år, 100år…

Anonymkode: 09b1f...9a1

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...