Gå til innhold

Er barna dere vaksinert/skal de vaksineres mot HPV i 7. klasse?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Koseligere enn å få livmorhalskreft eller? 

Anonymkode: 4836e...986

Du er vel garantert det om du ikke tar den? 

Anonymkode: 7d9bb...90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri. Mine barn skal ikke være forsøkskaniner for nye vaksiner. Man ser jo hvor mye dette har både drept og skadet den første polio vaksinen drepte tusenvis v folk fordi den ikke var utprøvd på mennesker  Jeg venter til andre barn er ferdig med å være forsøkskanin i noen år.

Anonymkode: 08e6a...b9e

Dette er ikke nye vaksiner. De startet utprøvingen for over 20 år siden og de har vært en del av vaksinasjonsprogrammet i over ti år nå. 

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er vel garantert det om du ikke tar den? 

Selvsagt ikke, men jeg hadde lett tatt en uke med sykdom (som ikke nødvendigvis kan tilskrives vaksinen engang, det kan jo ha vært hva som helst), for den gode forsikringen HPV-vaksinen er.

• Liker 15
Skrevet

Denne er vel ikke så ny,  nærmere 20 år? 

mine skal ta den, jeg kjenner til flere senvirkninger av viruset enn av vaksinen for å si det sånn. 

• Liker 17
Skrevet

Ungene skal ta den og jeg har selv tatt gardasil i voksen alder. Null bivirkninger.

Anonymkode: 16d41...0c4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fint hvis du kan prøve å gjøre mest mulig for at datteren din ikke skal få livmorhalskreft. Det er det en god mor gjør. Egentlig er det en selvfølge å samtykke til denne vaksinen

Anonymkode: cef18...caf

Leste du ikke hva jeg skrev? Hun lå syk en uke etterpå. Nevnte også eldste som fikk vaksine nekt nettopp etter en helt vanlig vaksine. Unner ingen å oppleve det han gikk gjennom. 

De to yngste får velge selv, bortsett fra covid vaksinen den står vi over.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt ikke, men jeg hadde lett tatt en uke med sykdom (som ikke nødvendigvis kan tilskrives vaksinen engang, det kan jo ha vært hva som helst), for den gode forsikringen HPV-vaksinen er.

Kan alltid være noe annet selv om det oppstå minutter etter den var satt. Hvorfor tror du folk sliter med erstatninger?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leste du ikke hva jeg skrev? Hun lå syk en uke etterpå. Nevnte også eldste som fikk vaksine nekt nettopp etter en helt vanlig vaksine. Unner ingen å oppleve det han gikk gjennom. 

Men du kan ikke vite at det var vaksinen som utløste sykdom.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Den første HPV-vaksinen ble utviklet for 32 år siden, i 1991.

I 1999 begynte amerikanske helsemyndigheter å gjøre forsøktester, og dette gjorde de grundig i hele 7 - sju - år, før de godkjente vaksinen i 2006.

Den har vært en del av det norske barnevaksineprogrammet i 14 år, siden 2009.

Den er veldig effektiv og svært trygg. Å ikke ta den er en enormt mye større risiko enn å ta den.

Her kan man lese mer:

https://www.helsenorge.no/vaksinasjon/barnevaksinasjonsprogrammet/hpv-vaksine/

Anonymkode: 47ea6...ac5

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Begge mine tok den. De valgte selv. 

Anonymkode: 70c8b...b90

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig skal de det. Men kommer til å betale for den typen som hindrer kjønnsvorter også såklart. 

Anonymkode: bb62c...c16

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Så klart 

Anonymkode: 23d89...887

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du vet at man kan «ligge syk» en ukes tid av vanlig influensa også? 

Endret av Full Ugle
  • Liker 12
Skrevet

Ja. Den er ansett som trygg. Koronavaksinen derimot, tok ingen her i huset, og det er jeg glad for. 

Anonymkode: b9edb...58a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har sittet ved senga til ei som døde av livmorhalskreft, jeg lover deg at en uke med feber el bivirkninger er en liten pris å betale i forhold ❤️ At noen er allergiske e.l mot ting i vaksiner er noe helt annet, og må selvfølgelig tas hensyn til. 

Anonymkode: ef45d...291

• Liker 12
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Begge mine tok den, i 2013 og 2019. Ingen bivirkninger.

Anonymkode: 1dfcb...270

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig vaksinerer jeg ungene. Kreft er ikke noe å tulle med, konspirasjonsteoriene skulle mannen fått stappet et visst sted. Den aktuelle vaksina her, mot hpv, har jeg også betalt for å ta selv.

Anonymkode: b73d2...610

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Såklart skal min datter ta den!

Superlei meg for at den ikke var vanlig da jeg var ung. Har selv hatt/har HPV og livredd for livmorhalskreft :(

Anonymkode: 1d673...ff9

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Selvfølgelig skal de vaksineres!

Endret av Monkris
  • Liker 4
Skrevet

Mine er/skal selvfølgelig vaksineres mot HPV. Vi valgte riktignok å takke nei til skolevaksinen og betalte for Gardasil 9, da den beskytter mot flere viruser og kjønnsvorter. Sverige og Danmark tilbyr Gardasil 9 i sine vaksinasjonsprogram. 

Anonymkode: 869a7...484

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...