Gå til innhold

Er barna dere vaksinert/skal de vaksineres mot HPV i 7. klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fikk vi infobrev om nå. Datteren vår går i 7. klasse. 
Greia er at min mann er skeptisk til nyere vaksiner, så jeg er usikker på om han kommer til å samtykke til dette. Og hva gjør vi da?

Hva med deres barn?

Anonymkode: 3aae0...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke. 

Anonymkode: 7c9b7...667

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mine fikk velge selv. Min datter lå syk en uke etterpå koselig det med høstferie på fjellet. Tvillingbror sa nei og eldste har vaksine nekt.

Anonymkode: 7d9bb...90c

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt skal de det. Kommer til å betale for at de skal få Gardasil også.

Anonymkode: 4836e...986

• Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er skeptisk til en vaksine som kan nesten eliminere sjansen hennes til å få livmorhalskreft? Hva er han skeptisk til?

Anonymkode: 5b0d5...f9e

Nå er det mer enn ett HPV virus da. Jeg personlig hadde aldri tatt den, og jeg er konisert pga viruset.

• Nyttig 5
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Både sønn og datter er vaksinert.

• Liker 18
Skrevet

Ja, begge våre er selvfølgelig vaksinert mot HPV - det er ikke noen spesielle risikoer med denne vaksinen.  Har barnet ditt noen spesielle allergier, eller HVs spesifikt er det du tenker på? 😊Den beskytter mot kreft i slimhinner forårsaket av HPV-viruset, livmor, munn og hals. Et fantastisk gjennombrudd, og så viktig i kampen mot spesielt livmorhalskreft - som jeg desverre har mistet en venninne til ❤️

Anonymkode: ef45d...291

• Liker 34
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Det var en selvfølge og egentlig ingenting å diskutere. Barna våre har heldigvis den innstillingen at vi tar de vaksinene som er anbefalt og det håper jeg de fortsetter med inn i voksenlivet også. 

Anonymkode: cef18...caf

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig. Jeg vil selvsagt beskytte alle tre barna mine mot hpv viruset og de krefttypene de kan få hvis de smittes av det. Denne vaksinen har snart eksistert i 15 år, så den kan strengt tatt ikke kalles ny lengre.

Hvis vi er flinke å vaksinere barna våre nå så tror de at vi klarer å utrydde dette viruset i Norge om noen år. Tenk alle som slipper å få kreft pga dette viruset.

Jeg er så takknemlig for alt vi kan beskytte oss mot og at vi ikke trenger å bekymre oss for polio og meslinger som var fryktede sykdommer for 100 år siden.

Anonymkode: f29b7...087

• Liker 33
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er det mer enn ett HPV virus da. Jeg personlig hadde aldri tatt den, og jeg er konisert pga viruset.

Fint hvis du kan prøve å gjøre mest mulig for at datteren din ikke skal få livmorhalskreft. Det er det en god mor gjør. Egentlig er det en selvfølge å samtykke til denne vaksinen

Anonymkode: cef18...caf

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Den viktigste beskyttelsen mot livmorhalskreft er vel å bruke beskyttelse, eller ikke ha mange tilfeldige partnere. Mange får dette viruset tross vaksine.

Anonymkode: 75780...c13

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvorfor ville du ikke tatt den? Vaksinene beskytter jo mot flere HPV-virus, der Gardasil er den som beskytter mot flest. Det viktigste er jo at de virusene som forårsaker de fleste tilfellene av livmorhalskreft dekkes av vaksinene, og det gjør de jo. Hadde du fått vaksinen før du ble seksuelt aktiv hadde du jo med stor sannsynlighet sluppet konisering.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du ser ikke sammenhengen mellom at du ikke tok vaksinen og måtte koniseres pga viruset?

Anonymkode: a4579...d09

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet

Selvfølgelig har mine barn tatt  denne vaksinen.  Hadde aldri tilgitt meg selv dersom en av dem fikk livmorhalskreft i voksen alder, og jeg da hadde visst at det kunne vært unngått med en vaksine. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Aldri. Mine barn skal ikke være forsøkskaniner for nye vaksiner. Man ser jo hvor mye dette har både drept og skadet den første polio vaksinen drepte tusenvis v folk fordi den ikke var utprøvd på mennesker  Jeg venter til andre barn er ferdig med å være forsøkskanin i noen år.

Anonymkode: 08e6a...b9e

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den viktigste beskyttelsen mot livmorhalskreft er vel å bruke beskyttelse, eller ikke ha mange tilfeldige partnere. Mange får dette viruset tross vaksine.

Anonymkode: 75780...c13

Å ikke ha sex med mange tilfeldige partnere er et så utdatert råd. Man kan være uheldig og bli smittet selv etter første samleie med en kjæreste, da HPV er veldig utbredt.

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri. Mine barn skal ikke være forsøkskaniner for nye vaksiner. Man ser jo hvor mye dette har både drept og skadet den første polio vaksinen drepte tusenvis v folk fordi den ikke var utprøvd på mennesker  Jeg venter til andre barn er ferdig med å være forsøkskanin i noen år.

Anonymkode: 08e6a...b9e

Denne har vært i barnevaksinasjonsprogrammet i over ti år...

• Liker 33
Skrevet

Vi betalte for at gutta her fikk Gardasil, ikke den de får på skolen. 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...