Gå til innhold

Plages med vannvekt som hemmer meg fysisk og psykisk, kan jeg få diuretika på resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man ha hjertesvikt eller høyt blodtrykk for å få det?

Det er ekstremt i leggene som gjør de tunge og vonde til tider. Google sier at å trene vil fjerne det, men jeg klarer jo for pokker meg ikke å gå! Jeg har forsøkt alt. Eneste som til dels funker er å sulte meg selv i en uke. Jeg er sliten av å kjempe mot min egen kropp, fysisk og psykisk. Jeg har en spiseforstyrrelse som trigges noe ekstremt av dette i tillegg. 

Anonymkode: 943a9...73b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt å kutte ned på karbohydrater og salt?

Anonymkode: 15c10...b1b

Skrevet

Jeg går fast på diuretika pga. væske i legger og over midjen. Jeg får dette av psykiske og estetiske hensyn, for det plager meg ikke nevneverdig på andre måter. Trening og godt kosthold (ikke lav-karbo, der går grensen for meg) hjelper ikke, og BMI-en min er i lavere normalsjikt.

Anonymkode: 36bef...827

Skrevet

Karbohydrater binder veske i kroppen. Prøv en næringsrik kost uten brød, poteter, ris og frukt. Selvfølgelig også uten annet av søtsaker. Ellers har du sikkert sjekket at du ikke lider av lipødem. 

Anonymkode: 5d3ed...219

Skrevet

Basseng trening hjelper godt

Anonymkode: 6a734...17e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg går fast på diuretika pga. væske i legger og over midjen. Jeg får dette av psykiske og estetiske hensyn, for det plager meg ikke nevneverdig på andre måter. Trening og godt kosthold (ikke lav-karbo, der går grensen for meg) hjelper ikke, og BMI-en min er i lavere normalsjikt.

fikk du det uten problemer? er så redd for å få et nei 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

fikk du det uten problemer? er så redd for å få et nei 😬

Jeg fikk det helt uten problemer. Det skal sies at jeg får dem utskrevet hos hudlegen min, som er langt mer estetisk orientert enn fastlegen, naturlig nok. Han anbefalte meg først støttestrømper og sa at væske i bena over tid kunne føre til noen skjemmende røde prikker (muligens på grunn av ødelagte blodkar i øvre hudlag?). Jeg ble litt lei meg og sjokkert over tanken på å skulle gå med støttestrømper, pluss at det ikke ville gjøre noe for midjen min, og lurte på om det ikke heller var mulig å ta selve problemet, og da var han enig i at vi burde prøve det. 

Diuretikamisbruk er noe leger vil være på vakt mot, og du bør også være klar over at som spiseforstyrret kan du ha vansker med å holde deg til den foreskrevne dosen. Jeg er alltid nøye med at jeg ikke overskrider den for å "kompensere" for at jeg har spist usunt, eller bare fordi jeg er ekstra væskefylt en dag som følge av endringer i hormonsyklusen. Det blir så veldig fort en slippery slope.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...