AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Hei! Skal snart ha sluttsamtale på et sted jeg har jobbet 1.5 år. Tenker det er viktig å avklare ovenfor leder om vedkommende kan være referanse, men er det noe annet som er viktig å snakke om her? Aldri hatt en slik samtale før, så er litt blank. Anonymkode: a710b...4d4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Det er viktig å stryke egoet til sjefen og den fantastiske organisasjonen han/hun leder. Fortell om hvor givende og inspirerende det har vært, og hvor heldig du har vært som fikk muligheten til å jobbe der. Anonymkode: 7c290...d17
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er viktig å stryke egoet til sjefen og den fantastiske organisasjonen han/hun leder. Fortell om hvor givende og inspirerende det har vært, og hvor heldig du har vært som fikk muligheten til å jobbe der. Anonymkode: 7c290...d17 Har vært det helt motsatte, men du har vel rett! Får øve på det før samtalen Anonymkode: a710b...4d4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Hvis du skal smøre så tykt på bør du ha et veldig godt svar på hvorfor du slutter etter bare 1,5 år også. Anonymkode: b0083...b22
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Ville tenkt over om dette er en plass du kanskje vil tilbake til senere, med ny leder feks. De sjekker hva som står i sluttintervjuet om du søker deg tilbake senere Anonymkode: 2b88e...ea2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis du skal smøre så tykt på bør du ha et veldig godt svar på hvorfor du slutter etter bare 1,5 år også. Anonymkode: b0083...b22 Er et vikariat Men takket nei til videre ansettelse pga jeg skal ha en operasjon i nærstående fremtid som krever omfattende rehabilitering og ville blitt for krevende å kombinere med jobb. Kunne selvsagt takket ja og vært sykemeldt, da Anonymkode: a710b...4d4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ville tenkt over om dette er en plass du kanskje vil tilbake til senere, med ny leder feks. De sjekker hva som står i sluttintervjuet om du søker deg tilbake senere Anonymkode: 2b88e...ea2 Kommer nok ikke til å bli aktuelt. Vil uansett avslutte ting på god fot med leder. Har strukket meg langt og lenger i min tid i stillingen, usikker på om det har vært tydelig. Ikke at det betyr så mye heller, men håper på en god referanse. Anonymkode: a710b...4d4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 Jeg avklarte dette med referanser på forhånd. Men jeg fikk en liste over spørsmål til sluttsamtalen, som de ønsket jeg skulle tenke litt på. Det var ting som hva de kunne gjort annerledes for å få meg til å bli værende, hva jeg mente de burde tenke på ved nyansettelser av andre, om det var noe spesielt positivt jeg hadde fått ut av det å jobbe der, og negativt. Jeg gjentok da flere ting jeg mente var negativt, spesielt med ledelsen i bedriften. Dette var ting jeg selvfølgelig hadde tatt opp tidligere, og konstruktiv kritikk ble godt mottatt. Anonymkode: 700c9...64c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 Er sluttsamtale vanlig? Har aldri hatt det, og tror ikke jeg har hørt om det før heller. Anonymkode: 19c98...baa
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 Tenker at du ikke trenger å si så mye i en sluttsamtale egentlig. Hvis du har hatt et greit forhold til sjefen kan du gjerne spørre om hun vil være referanse. Og hvis du vil ha henne som referanse er det greit å ikke snakke dritt om jobben selvfølgelig. Sluttsamtalene hos oss går stort sett bare ut på å sjekke at nøkkelkort leveres tilbake og at alle brukernavn og datatilganger den ansatte har hatt er slettet. Anonymkode: d2d87...316
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå