AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Hvorfor? Hva kan dette være? Det har vært sånn de siste månedene og blir ikke bedre. Når jeg rusler av gårde er det stivt og stølt uten at det er noen grunn til det. Så blir det noe bedre, før det blir verre igjen. Jeg kan ikke gå lenger enn 2 km før smertene blir for store. Noen som kjenner seg igjen og har en ide om hva dette kan være? Anonymkode: b65ba...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Isjias? Anonymkode: ecd2d...b71
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Isjias? Anonymkode: ecd2d...b71 Nei… virker som det sitter mer i hoftene og så sprer seg til korsrygg og bekken underveis i turen ts Anonymkode: b65ba...c5c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Kanskje du har noen feilstillinger, låsninger, betennelser? Sitter du mye ila dagen, står på hardt gulv, bruker dårlige sko? Har du dårlig / svak muskulatur? Greit å få det sjekka av fagfolk sikkert Anonymkode: 2fc1d...979
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Mye det kan være. Går du rett og har tyngdepunktet på riktig sted? Endrer det seg med været? Feks nå som det er fuktige kaldere dager Har du madrass som er riktig for deg, og hvordan er det etter en natt? Ellers kan du lese om hofteleddsartrose, benskjørhet og slitasjegikt. Ulike betennelser. Anonymkode: 016ca...018
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 Korte hofteleddsbøyere gir sånne smerter, og stiv korsrygg. Sitter du mye på jobb? https://sportsmaster.no/tips-og-trening/treningsprogram/andre-treningsprogram/slik-toyer-du-hofteleddsboyeren Anonymkode: 3f4a6...0fc 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 Kan være låsninger/spenninger, kan også være svak muskulatur. Eller kombinasjon. Jeg foreslår at du finner deg en dyktig fysioterapeut for diagnosering/behandling/trening. Anonymkode: 51c2a...36c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 Jeg har en stillesittende jobb, men jeg går daglige turer i skogen på opptil 7-8 km. Det er i løpet av de siste månedene at jeg har følt på denne ømheten og stølheten som går over i smerter etter et par km. TS Anonymkode: b65ba...c5c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en stillesittende jobb, men jeg går daglige turer i skogen på opptil 7-8 km. Det er i løpet av de siste månedene at jeg har følt på denne ømheten og stølheten som går over i smerter etter et par km. TS Anonymkode: b65ba...c5c Jeg gjentar, det kan være låsning/spenninger, og det kan være behov for treningsopplegg for å styrke muskulatur. Jeg gikk også mye turer og fikk plutselige smerter som du beskriver, og det viste seg å være relatert til svakheter i setemuskulatur. Så oppsøk en fysioterapeut som behandler og gir deg et treningsprogram. Anonymkode: 51c2a...36c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 Hvor gammel er du og har du opplevd psykisk smerte i livet? Anonymkode: a3e6e...16f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Skrevet 18. september 2023 Ta en sjekk hos Naprapaut, fysio eller kiropraktor. Høres ut som hofteleddsbøyer er for kort. Den skaper mye plage hos meg. Hvis jeg tøyer blir det litt bedre. En time hos en sv de overnevnte kan være nok til å lære tøying korrekt. Anonymkode: 6110c...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå