Gå til innhold

Er dette 80 prosent arbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 20 prosent permisjon fra min 100 prosent stilling fra august-desember. 

Jeg synes allikevel Jeg jobber mye.

Kan noen se?

D=dagvakt A=aften F= fri

Screenshot_20230915_165110_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230915_165106_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230917_212112_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 11bdf...34f

Skrevet

Det er stort sett 5 dager ene uken. 4 dager andre uken.

Skrevet

Kun du som vet timene pr vakt. Vaktkodene dine er ikke like mine.

Anonymkode: 2d64b...c5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er stort sett 5 dager ene uken. 4 dager andre uken.

Dagvakter hos oss er fra 7 til 15  07.15 til 14 30 osv. Du nå regne ut dine egne timer hver dag og i alle ukene du har i turnus for å finne ut av det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dagvakter hos oss er fra 7 til 15  07.15 til 14 30 osv. Du nå regne ut dine egne timer hver dag og i alle ukene du har i turnus for å finne ut av det. 

Takk for svar.

Men hadde mye mer fri forrige halvår da jeg også hadde permisjon.

Men kan arbeidsgiver endre tidene. Altså at jeg jobber alle dager til 1430 istedenfor kl 15, for å slippe å gi hele fridager?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar.

Men hadde mye mer fri forrige halvår da jeg også hadde permisjon.

Men kan arbeidsgiver endre tidene. Altså at jeg jobber alle dager til 1430 istedenfor kl 15, for å slippe å gi hele fridager?

Det kan de. Det hadde jeg dog tatt opp med fagforbundet.

Hos oss endret de vakter med 15 min her og 15 min der og vips hadde vi en dag mindre fri i turnus. Det kom vi ingen vei med hos fagforbundet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan de. Det hadde jeg dog tatt opp med fagforbundet.

Hos oss endret de vakter med 15 min her og 15 min der og vips hadde vi en dag mindre fri i turnus. Det kom vi ingen vei med hos fagforbundet.

For akkurat nå jobbet jeg 5 dager i uken ene uken og 4 dager andre uken. Føler nesten at jeg jobber 100 prosent.

Så det er lov altså?

Skrevet

Det der skjønte jeg ikke en drit av😂 Men det er jo bare å regne ut fra hvor mange timer du jobber i en 100% stilling og hvor mange timer en 80% utgjør. 

Anonymkode: 3a497...6e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For akkurat nå jobbet jeg 5 dager i uken ene uken og 4 dager andre uken. Føler nesten at jeg jobber 100 prosent.

Så det er lov altså?

Det er det. Arbeidstider bestemmer arbeidsgiver. Men du har lov til å bestride de

Skrevet

Vi har 35,5 time med turnus, så da skal du ha 28,4 pr uke. Men med turnus må du telle timer og dele på hele turnusen (foreks 4 ukers, 12 ukers eller hva du har). 

Anonymkode: cbcf8...017

Skrevet

Det kommer jo an på hvor lange vaktene dine er, eller om arbeidsgiver ev. har samlet mange av fridagene dine i andre måneder - men er enig i at det er mange arbeidsdager for en 80% stilling.

Jeg jobber også 80%, har i snitt 4 dager i uka. Har jeg arbeidshelg blir det kanskje 5, men da har neste uke bare 3 dager.

Ett år hadde de samlet nesten alle fridagene (den 20% jeg har permisjon) på høsten, ettersom det ikke er så travelt da. Dette klagde jeg på og fikk endret - jeg har jo 20% permisjon for å få hverdagen til å gå opp, ikke for å ha to uker fri på høsten.

Anonymkode: 0d26b...169

Skrevet

(Jeg ville iallfall ikke godtatt å jobbe en halvtime kortere vakter bare for å måtte jobbe flere dager i turnus - da hadde jeg sett meg om etter annen jobb.)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

(Jeg ville iallfall ikke godtatt å jobbe en halvtime kortere vakter bare for å måtte jobbe flere dager i turnus - da hadde jeg sett meg om etter annen jobb.)

Ja det er det hun har gjort ser jeg.

Kortet ned dagene mine, for å slippe å fjerne ekstra dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...