Gå til innhold

Når definerte dere forholdet? og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har nå holdt på å datet en fyr i 2 måneder. Vi treffes et par ganger i uken og nærmest oppfører oss som kjærester. Trives godt i hverandres selskap, og vet at vi har følelser for hverandre. Det eneste som plager meg litt oppi dette er definisjonen på hva vi er.  Folk rundt sier jo at han er typen min, kjæresten osv. for å terge litt, men og spør hva vi egentlig er.
Selv vil jeg gjerne ta steget videre, men til tross for at jeg er ENFP (personlighetstype) så blir jeg så sjenert og tør liksom ikke gå utenfor komfortsonen. Ønsker heller ikke å skremme ham bort. 

Hvordan har du gjort det tidligere? Var dere bare plutselig sammen eller definerte dere forholdet etter en stund?
Har dere noen tips til ei som nyter datingstadiet men ønsker å komme seg videre også?

Anonymkode: 131d5...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte samboeren min rett ut, rett og slett, fordi jeg ikke orker å lure. Det var vel etter en måneds tid med dating. ;)  

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet JEG stiller er hvorfor man skal definere slik og gjøre det så komplisert? Enten er man kjærester eller så er man ikke sammen i det hele tatt. Vi definerte oss som kjærester fra første date. 

Anonymkode: 9badb...c69

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kan ikke huske at vi noen gang definerte oss som par.

Vi var bare sammen, og det har vi vært siden.

Anonymkode: 331b1...d0f

• Liker 2
Skrevet

Føler at folk forventer at ting skal defineres, dater man, holder man på, sitationship, forhold, kjærester osv. 
Vet at han ønsker å ta det litt "rolig" og bli godt kjent, men det er en måned siden.

Skrevet

Aldri definert noe eller tatt praten. Men nå var begge ute etter noe seriøst, begge hadde barn og var «voksne». 

Anonymkode: b1234...f7c

• Liker 2
Skrevet

Jeg spurte min kjæreste rett ut etter 2-3mnd. Var litt nervøs da jeg spurte, men fint å få det avklart at vi faktisk kunne kalle hverandre kjærester.

Anonymkode: 28ecd...56b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte min kjæreste rett ut etter 2-3mnd. Var litt nervøs da jeg spurte, men fint å få det avklart at vi faktisk kunne kalle hverandre kjærester.

Anonymkode: 28ecd...56b

Kan jeg spørre om du er kvinne eller mann?

Skrevet

Jeg spurte, k38

Anonymkode: c73af...4e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmålet JEG stiller er hvorfor man skal definere slik og gjøre det så komplisert? Enten er man kjærester eller så er man ikke sammen i det hele tatt. Vi definerte oss som kjærester fra første date. 

Anonymkode: 9badb...c69

Vel, det er jo ikke så enkelt for alle da.... 🤪 i dagens samfunn er det jo så mange som vil se ting an, vente på de rette følelsene, vet ikke hva de vil, vil ikke har merkelapp...    De holder på med andre samtidig osv osv.

Det er ikke komplisert å ta praten- det er jo bare å spørre. Men jeg skjønner at enkelte gruer seg til det, når man leser her inne (hvor ting er ekstra negativt) og ellers hører om så mye rart, så er det ikke så merkelig at man lurer på hvor den andre står.

Og det du sier om at "enten så er man kjærester eller så er man ikke sammen i det hele tatt" - vel, det gjelder virkelig ikke for alle! Så den kammen din kan du ta å sveipe i eget hår, ikke i andres hår :P hehe

Anonymkode: b8ab2...aae

• Nyttig 1
Skrevet

Vi definerte vel aldri noe spesifikt, men han sa til meg at jeg var en han ville satse på i lang tid fremover

Skrevet

Han kyssa meg. Og da bare antok jeg at vi var kjærester. (Jeg sendte til og med melding til bestevenninna mi, og til mamma samme kveld og sa at vi var blitt kjærester 😂.)

Viste seg heldigvis at han antok det samme. 😅

Anonymkode: 270b6...6d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når det blir fysisk så er man kjærester, slik jeg ser det. Har aldri hatt behov for å definere.

Anonymkode: e18e1...ade

Skrevet

Spurte han etter 2mnd, var skikkelig nervøs og hadde klump i halsen😂 Er ikke god på å snakke om følelser og slikt. Men måtte jo vite hva vi var, nå er vi gift så gikk fint det.

Anonymkode: a8e21...f76

• Hjerte 1
Skrevet

Vi definerte etter 6 mndr dating. Han var veldig på at hva er poenget med å definere noe, men for min del er det viktig å vite at man er eksklusive og ikke dater andre samtidig. Er man ikke kjærester, kan man heller ikke forvente at man ofrer tid, eller ikke dater/ligger med andre. Men man kan fortsatt ha følelser og bli såret, så derfor er det å være enige om at «nå er vi eksklusive/kjærester» viktig.

Anonymkode: ee330...3b0

Skrevet

Etter å ha datet en måned spurte han meg om vi skulle være kjærester 🥰

Anonymkode: a9c6b...6dd

Skrevet

Etter 14 dager, da sa han at han ikke ville vente mer men gjerne ville kalle meg for kjæresten sin 💕

Er sammen på syvende året, er gift og har 2 barn.

Anonymkode: a2f9d...6db

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...