Gå til innhold

Dette blir for dumt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir for dumt, og rett og slett respektløs vinkling på et intervju - eller er det kanskje meningen at dette skal fremstå latterlig?

Her burde vel kanskje egentlig overskriften vært "Glad for renteøkning", mer enn at de får en imaginær klump i magen av å tenke på at de som har lån synes renteøkning er tøft 🙈🙈

Screenshot_20230917_203937_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230917_174726_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 82742...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet med at han har medfølelse for andre.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du oppfatter isåfall det som står der anderledes enn meg.

Anonymkode: 11fb6...0fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette blir for dumt, og rett og slett respektløs vinkling på et intervju - eller er det kanskje meningen at dette skal fremstå latterlig?

Her burde vel kanskje egentlig overskriften vært "Glad for renteøkning", mer enn at de får en imaginær klump i magen av å tenke på at de som har lån synes renteøkning er tøft 🙈🙈

Screenshot_20230917_203937_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20230917_174726_Samsung Internet.jpg

De kan spare seg den falske empatien. 

Vi er inne i en inflasjonstid med påfølgende tiltak om nedkjøling av økonomien.  Selvsagt vil det bli tøft for noen ellers hadde ikke noe endret seg. Det hører med at bedrifter må ty til oppsigelser og arbeidsledigheten vil øke. Det hører med at noen mister hus og hjem fordi de ikke kan betale lånet. Det hører med at vi får dårligere råd. Det er jo det som er effekten av tiltaket. Synd for de som rammes hardest, enten det er meg eller deg. Likevel, sånn vil det bli. 

Anonymkode: 4a53d...092

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Jeg synes bare det grenser til hykleri at et voksent par med penger på bok i det hele tatt skal uttale seg om situasjonen. Sannheten er jo sannsynligvis at de jubler over renteøkning.

Køene på matstasjonene øker, folk sliter fysisk og psykisk - spesielt de som er avhengig av én eller flere stønader, småbarnsfamilier og lavinntekts-husholdninger. Hva med å la disse få uttale seg?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Køene på matstasjonene øker, folk sliter fysisk og psykisk - spesielt de som er avhengig av én eller flere stønader, småbarnsfamilier og lavinntekts-husholdninger. Hva med å la disse få uttale seg?

Jeg tror det er vanskelig å finne noen med lavinntekt som ønsker å stille opp i intervjuer. Det kan fort skli ut via kommentarfelt, til å bare bli drittslenging. Spes facebook.. folk sier at KG er ille, men da har de ikke sett nøye på div kommentarfelt på face. 

Folk får tyn for å forvalte pengene dårlig, man får tyn for å ønske seg ferier og penger til barn.. de får høre at de er bortskjemte.  Og ofte kommer det fra den aldersgruppen Fredriksen representerer.  Han har hvertfall vett nok til å tenke at enkelte kan slite med økonomien nå om dagene. 

Anonymkode: 8828d...ed5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Jeg synes bare det grenser til hykleri at et voksent par med penger på bok i det hele tatt skal uttale seg om situasjonen. Sannheten er jo sannsynligvis at de jubler over renteøkning.

De tok sikkert ikke kredittsjekk på folk før de spurte tilfeldige på gata. Hadde du uttalt deg om du stod i matutleveringskø? 

Begge deler er en respons på situasjonen, og det smaker bedre i min munn at folk som klarer seg har empati med de som sliter, enn at sliterne blir bitre på de som klarer seg. 

Anonymkode: 438b1...dd9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan man ikke være trist på andres vegne? Kanskje bare rike ikke kan det?

Rike folk har da like mye empati som andre.  

Hva med å skyte rett ræv? Journalisten er i såfall den skyldige her. Ikke de som ble intervjuet.

• Liker 3
Skrevet

Så vi som er i den situasjonen som disse, har altså falsk empati med de som sliter? 

Anonymkode: bbd74...5c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De sier jo ikke at "Vi får en klump i magen ..." De sier "Da får man jo en klump i magen mens renten bare øker og øker".

Det de sier, er jo at de forstår at de som sliter (unge folk med boliglån og matvareutgifter) får en klump i magen når renten øker.

Og det kan du jo bare ikke si er hyklersk.

Skrevet

😂😂😂😂 omtanke

Anonymkode: 3a6f7...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så vi som er i den situasjonen som disse, har altså falsk empati med de som sliter? 

Anonymkode: bbd74...5c3

Jeg sliter litt, og synes ikke du er falsk. 

Merker godt renteøkninger, men det er da ikke rike mennesker skyld. Og være sint på verdens økonomi orker jeg ikke, tar for mye tid

• Liker 1
Skrevet

Enig i at det blir for dumt - å henge seg opp i dette, TS.

Anonymkode: 467c8...ae5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Selvsagt jubler man over renteøkning. Det er jo bare slik situasjonen er.

Anonymkode: 27aed...2c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...