AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Han sa for noen dager siden at han hadde vondt i magen sånn helt plutselig. Nå ikveld sier han til meg at avføringen hans var helt svart, han syntes det var så rart selv og løp til meg etterpå å fortalte det. Jeg syntes også dette var rart og kjenner jeg vil ta han ned til legen imorgen. Problemet er bare at sjefen er helt avhengig av meg på jobb så er redd for å ta fravær. Hva tenker dere gva jeg burde gjøre? Jeg begynner kl 06 om morgenen. Anonymkode: e3bb2...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Han har ikke spist blåbær, kun litt musli med bringebær og diverse. Litt biola dagen før som da var blåbær biola. Men kan ikke tro dette gir kålsort avføring? TS Anonymkode: e3bb2...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 Du har ikke en sånn legetelefon tilgjengelig via forsikring eller noe? Ville isåfall ringt dit nå i kveld og hørt tips til hva du bør gjøre. Anonymkode: 0a3b8...171
myMa Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 (endret) Det er jo potensielt snakk om blod i avføringen. Ring legekontoret i morgen og hør hva de sier. De vil sikkert ha en avføringsprøve i hvertfall. Du må jo på et eller annet tidspunkt ta fravær fra jobben for å følge opp dette. Tenker at du kan sende på skolen så lenge han er i god form ellers. Endret 17. september 2023 av myMa 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 myMa skrev (30 minutter siden): Det er jo potensielt snakk om blod i avføringen. Ring legekontoret i morgen og hør hva de sier. De vil sikkert ha en avføringsprøve i hvertfall. Du må jo på et eller annet tidspunkt ta fravær fra jobben for å følge opp dette. Tenker at du kan sende på skolen så lenge han er i god form ellers. Jeg klarer ikke å ha det på samvittigheten min å dra på jobb kl 06, han må itillegg være alene en halv time. Jeg kan ringe en lege nå ikveld, altså 116117, men vil tro det holder med å ringe imorgen når det åpner 08.00. Anonymkode: e3bb2...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 Så til lege med han imorgen? Anonymkode: e3bb2...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 Redd for å ha fravær når det kan være potensielt fare med barnet ditt? Du får endre prioriteringene dine. Anonymkode: 3195e...7d2 13 1
Eneri Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 Ikke for å gjøre narr av bekymringene dine, men har barnet ditt feks spist endel lakris til lørdagsgodt igår? Det kan gi svart avføring. 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #9 Skrevet 17. september 2023 Eneri skrev (5 minutter siden): Ikke for å gjøre narr av bekymringene dine, men har barnet ditt feks spist endel lakris til lørdagsgodt igår? Det kan gi svart avføring. Nei. Han hater lakris. Vet blåbær kan gi mørk avføring, men han har ikke spist dette. Kun biola blåbær, et lite glass. Men er mer magevondt itillegg som er en liten bekymring. Anonymkode: e3bb2...eaa 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #10 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Redd for å ha fravær når det kan være potensielt fare med barnet ditt? Du får endre prioriteringene dine. Anonymkode: 3195e...7d2 Selfølgelig prioriterer jeg barnet mitt. Selvom det blir sure miner på jobb. Anonymkode: e3bb2...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Skrevet 17. september 2023 Man får også svart avføring av å spise for mye oreo kjeks. Noen mulighet der? Anonymkode: 1b18b...2be 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #12 Skrevet 17. september 2023 Jeg ville informert sjef om at du må være hjemme med sykt barn i morgen. Ikke begrunn noe om hvordan syk barnet er. Hun har ikke rett på å vite det og om hun er lite profesjonell så er hun sikkert typen til å henge seg opp i og blande seg i om det er nødvendig og være hjemme eller ei. Bestill time hos fastlegen i morgen. Be om time samme dag. Det trengs trolig en avføringsprøve. Dersom timen er utover dagen kan dere kjøpe prøveglass på apoteket og følge bruksanvisning om han må ha avføring før legebesøket. Da kan denne leveres legen. Alternativt bruke en ren beholder dere har hjemme. Råder dere også til å gå gjennom mat og drikkeinntaket for de siste dagene. Spør hva han har spist hos venner, på skolen og eventuelt hvis han har kjøpt/forsynt seg av noe selv hjemmefra men ikke har hatt lyst til å innrømme om ovenfor deg. Sniker han i skapene så kan det jo potensielt bare være noe han har spist. Kan han ha spist noe med konditorfarge eller annen sterk fargetilsetning siste dagene? Hvordan magevondt har han? Anonymkode: ab7ef...499 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Man får også svart avføring av å spise for mye oreo kjeks. Noen mulighet der? Anonymkode: 1b18b...2be Ja der har du det🤪 han spiste en hel pakke, men tre dager siden. Bare litt bekymret rundt den vonde magen. Han hadde vondt på høyre side, ref blindtarmen. Men jeg vet ikke.. Anonymkode: e3bb2...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Skrevet 17. september 2023 Solbær kan og gi sort avføring. Eller jerntilskudd. Anonymkode: 6d35f...c74 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Skrevet 17. september 2023 Si sjefen beskjed allerede nå at du har et sykt barn som må til legen i morgen. Da vet de det litt på forhånd at du ikke kommer i morgen. Anonymkode: c7e68...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #16 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville informert sjef om at du må være hjemme med sykt barn i morgen. Ikke begrunn noe om hvordan syk barnet er. Hun har ikke rett på å vite det og om hun er lite profesjonell så er hun sikkert typen til å henge seg opp i og blande seg i om det er nødvendig og være hjemme eller ei. Bestill time hos fastlegen i morgen. Be om time samme dag. Det trengs trolig en avføringsprøve. Dersom timen er utover dagen kan dere kjøpe prøveglass på apoteket og følge bruksanvisning om han må ha avføring før legebesøket. Da kan denne leveres legen. Alternativt bruke en ren beholder dere har hjemme. Råder dere også til å gå gjennom mat og drikkeinntaket for de siste dagene. Spør hva han har spist hos venner, på skolen og eventuelt hvis han har kjøpt/forsynt seg av noe selv hjemmefra men ikke har hatt lyst til å innrømme om ovenfor deg. Sniker han i skapene så kan det jo potensielt bare være noe han har spist. Kan han ha spist noe med konditorfarge eller annen sterk fargetilsetning siste dagene? Hvordan magevondt har han? Anonymkode: ab7ef...499 Godt du sier. Men problemet er at hun ikke har vikarer, men det skal heller ikke være mitt problem. Bør jeg ringe imorgen tidlig? Han har spist oreo kjeks altså, men for tre dager siden sa han at han hadde vondt på høyre side av magen. Ikke nå idag har han hatt vondt der. Ikke slapp heller, men blindtarmen er på høyre side. Heldigvis har jeg litt kunnskap i helse, noe jeg også merker du har🙏 Ts Anonymkode: e3bb2...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #17 Skrevet 17. september 2023 Du kontakter sjefen og sier at barnet må til legen i morgen, og at du ikke kommer på jobb. Barnet ditt er selvfølgelig viktigere enn at sjefen din ikke har vikar! Tuller du?! Anonymkode: 93243...6f3 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #18 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja der har du det🤪 han spiste en hel pakke, men tre dager siden. Bare litt bekymret rundt den vonde magen. Han hadde vondt på høyre side, ref blindtarmen. Men jeg vet ikke.. Anonymkode: e3bb2...eaa Om du er bekymret for blindtarm ringer du nå, heller før enn senere. Anonymkode: a05df...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #19 Skrevet 17. september 2023 Hvis du starter på jobb i morgen tidlig kl 0600 må du selvfølgelig gi beskjed i dag om at du ikke kommer! Så sjefen i det minste kan møte opp selv om det ikke finnes vikarer. Anonymkode: 2d079...976 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. september 2023 #20 Skrevet 17. september 2023 Hvis barnet er i god form ellers, synes jeg det virker hysterisk å holde ham hjemme pga. svart avføring. Mest sannsynlig er det bare noe han har spist. Ring lege og be om råd, for all del, men holde et ellers friskt barn hjemme pga. noe sånt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå