AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 De sa det var sunt i gamle dager. Men nå hører jeg mange si det er i praksis godteri- Anonymkode: dbe39...0fa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 I dag drar folk den konklusjon at det er godteri så lenge det er søtt. Anonymkode: cff55...4e5 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Fedon sier det er godteri! Det er mye fett så man bør jo ikke hive innpå men det er jo god tradisjonell mat. Anonymkode: f46fa...82d 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De sa det var sunt i gamle dager. Men nå hører jeg mange si det er i praksis godteri- Anonymkode: dbe39...0fa Med tanke på sukker kan du ta deg en melkesjokoladebit i stedet ja. Brunost skal inneholde jod og b-vitaminer. Så det er jo bra. Anonymkode: d1b23...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 Pålegg Anonymkode: ad09f...2ed 3
Daria Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 Det er ost. Ikke verdens sunneste matvare, men heller ikke godteri. Matverdenen er, som verden for øvrig, ikke svart/hvit, men full av nyanser og kategorier ut over bra/dårlig. 12
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Skrevet 17. september 2023 Det er mat med masse næring. Det er også sukker i det sant nok. I kunstig snop er det kun sukker og skadelige stoffer, ingenting næring. Spis variert, slt med måte. Anonymkode: 1011a...a9a 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #9 Skrevet 17. september 2023 Ikke akkurat det sunneste pålegget.. Men alt med måte. Uansett mye bedre enn sjokoladepålegg og honning 😬 Langt bedre pålegg er f eks leverpostei og makrell i tomat. Anonymkode: aa8d6...8bc 1
skreppamedleppa Skrevet 17. september 2023 #10 Skrevet 17. september 2023 (endret) Jeg skulle gjerne likt å se det barnet som trekker opp en brunost til lørdagsgodis... Får da være måte på til Gud en skal gjøre av Fedon altså, så 'mister importent' er han ikke at jeg gir han rett i dette. Vi sier heller ikke at jordbærsyltetøy er snop selv om det også er mer usunt enn leverpostei f.eks. For meg er brunost pålegg! Uten tvil Endret 17. september 2023 av skreppamedleppa 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Skrevet 17. september 2023 Det er begge deler. Det inneholder masse sukker. Det inneholder også mye næring. Egentlig som sjokolade, masse sukker men også mye næring. Ser ikke behovet for og putte det i bås, heller at folk bør bli mer bevisst på hva det de spiser faktisk inneholder. Anonymkode: 2e0f8...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Skrevet 17. september 2023 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Jeg skulle gjerne likt å se det barnet som trekker opp en brunost til lørdagsgodis... Får da være måte på til Gud en dksl gjøre av Fedon altså. Vi sier heller ikke at jordbærsyltetøy er snop selv om det også er mer usunt enn leverpostei f.eks. For meg er brunost pålegg! Uten tvil Det barn ( og noen voksne ) liker veldig godt er brunostkuler. Kjører av en skive og ruller til en kule og spiser. Vi hadde regel bare lov på lørdager , altså til frokost, men vi spiste smågodt til lørdagsgodis . Hadde nok valgt lørdagsgodis framfor brunost, men ikke med veldig stor margin 😅 Anonymkode: 2e0f8...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Skrevet 17. september 2023 Pålegg på lik linje som syltetøy og nugatti. Null stress. Er ikke det man har på brødskiva som gjør folk overvektige. Drop snacks, brus, mellommåltid og hverdagsgodteri. Anonymkode: 247f4...5f7 1
jabx Skrevet 17. september 2023 #15 Skrevet 17. september 2023 Gud skrev (1 time siden): Definer «sunt»… Ikke bare tomme kalorier, men inneholder viktige næringsstoffer?
jabx Skrevet 17. september 2023 #16 Skrevet 17. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Pålegg på lik linje som syltetøy og nugatti. Null stress. Er ikke det man har på brødskiva som gjør folk overvektige. Drop snacks, brus, mellommåltid og hverdagsgodteri. Anonymkode: 247f4...5f7 Har Nugatti viktige næringsstoffer? Endret 17. september 2023 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #17 Skrevet 17. september 2023 For meg er det godis.. kan knaske hele biten på en dag, er sinnsykt digg. Anonymkode: 67fb4...c5c
myMa Skrevet 17. september 2023 #18 Skrevet 17. september 2023 Det er jo ikke det sunneste påleggsalternativet men anser det alikevel som et hverdagsprodukt. Om barna plutselig ble ekstremt glad i brunost så hadde jeg nok begrenset det litt for å få inn litt sunnere alternativer. Å kalle brunost for godteri er hysteri. 1
Grüner Skrevet 17. september 2023 #19 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fedon sier det er godteri! Det er mye fett så man bør jo ikke hive innpå men det er jo god tradisjonell mat. Anonymkode: f46fa...82d Det fleste oster er like fete, og det er ikke pga fettmengden Fedon er kritisk til brunost, men pga karbohydratmengden (melkesukkeret). 1 1
Brunhilde Skrevet 17. september 2023 #20 Skrevet 17. september 2023 Jeg driter i hva Fedon sier og spiser et knekkebrød med brunost nesten hver dag. Bare et, men det smaker veldig godt til en kopp kaffe. Først et med enten gulost eller panøttsmør og så et med brunost til "dessert". Lunsj så og si hver eneste ukedag. Eneste variasjonen er nok at jeg av og til bytter knekkebrød ut med en grov skive. Pålegget er det samme. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå