Gå til innhold

Ryddig nok til å ta imot besøk hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemmet ditt oftest klart til besøk til enhver tid? Eller må du ha tid til å rydde / vaske før du slipper noen inn?

Her er det oftest klart til besøk, om besøket ikke er av de mest prippene selvsagt🫣

Anonymkode: bfb7b...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja stort sett klart for besøk. Holder det rent nok og ryddig i tilfelle spontane besøk, men det skjer jo aldri.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si generelt ja, men ikke alltid så så ryddig jeg skulle ønske 😅 Jeg liker å rydde litt ekstra før besøk - men dersom noen dukker opp spontant er det ikke verre enn at de slipper inn, men jeg sier beklager rotet 🙈

Anonymkode: 05fca...c9f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo ryddig nok for meg som bor her, men jeg foretrekker og få beskjed før noen kommer på besøk så jeg kan se over. Om noen kommer på spontansøk får de bare tåle litt rot. Det er mitt hjem, ikke en utstilling. 
ellers er heller ikke hjemmet mitt alltid klart til besøk, kanskje jeg sover,dusjer, lager middag , går i pysjbukse. Spontanbesøk er teit. 

Anonymkode: 1c1da...c25

• Liker 4
Skrevet

Det varierer sterkt, av og til går hele dagen til jobb og utearbeid og jeg har ikke tid til å rydde noe. Men jeg avviser ingen i døra, da unnskylder jeg rotet og jukserydder litt på vei ut til døra. 

Jeg bekymrer meg mer for å ikke ha kake til kaffen enn for rot . 

Anonymkode: 624ba...eb5

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg får planlagt besøk så rydder og vasker jeg litt ekstra nøye, men har det alltid så ryddig og rent at det går fint om noen tar en spontan tur innom 😊 Må ha det sånn for at jeg skal trives hjemme. Noe vrient med en 4-åring i en trang leilighet, men det går 😄

Anonymkode: 7853a...e02

• Liker 1
Skrevet

Alltid ryddig og rent her. Men åpner ikke for noen hvis det ikke er meldt på forhånd. 

Anonymkode: ac609...45a

• Liker 1
Skrevet

Det kommer litt an på hvor travle ukene er. Vi har som regel at vi rydder opp det vi bruker med en gang, vasker servant og toalett regelmessig, støvsuger fast, men det blir ofte mye leker rundt fordi barna tar ut oftere enn jeg rekker å blunke. Men jeg vil ikke at de skal føle at de er på utstilling heller så går fint. Vi bor og lever her.

Anonymkode: fdc0f...365

Skrevet

Trappegangen er noe bombet nå, og det er litt fullt i skittentøyskurven på badet, men ellers er det ok nå her.

Anonymkode: 79417...44c

Skrevet

Hahahaha, nei.

Jeg har en liten leilighet som fungerer mer som et utvidet hobbyrom enn noe annet. Jeg bor langt unna familie og har prøvd å "oppdra" de til å gi beskjed god tid i forveien om de har tenkt seg hit, så jeg kan rydde godt nok til at det ser mer ut som en liten stue.

Anonymkode: 71d77...c96

Skrevet

Ryddig nok for besøk 

Skrevet

Alltid klar til besøk uavhengig av om du er kjemperotete og skittent eller om det er helt strøkent og nyvaska.
Vi lever i det huset, og det vises. Skammer meg aldri over at vi er en gjeng med dårlig tid hjemme, og at det dermed ser ut deretter. Antar at folk kommer for å snakke med oss, ikke for å ta støvtester bak kjøleskapet eller telle objekter på stuebordet.

• Liker 4
Skrevet

Jepp, jeg rydder alltid opp etter meg, og ungene rydder opp en ting før de begynner med noe nytt. Leker de leker med som ligger utover er ikke rot for meg. 
Roboten støvsuger og vasker gulvet regelmessig. Jeg vasker over ting som do og vask ofte nok fra før for jeg liker at de er rene for min egen del. 
Men, alle som er velkommen inn her vet at de må si fra først. Min nærmeste venninne kunne kommet innom spontant, men hun har alltid lov, og hun ringer på veien alikevel. 😁

Anonymkode: 0df90...43b

Skrevet

Nei egentlig ikke. 

Men rydder heller ikke alt til besøk, en del rot må de bare tåle.

Blitt mer avslappa på det etterhvert også. Jeg har venner som har visningsklare boliger til en hver tid og så har jeg venner hvor det er litt rotete hver gang jeg kommer og jeg bryr meg ikke om det i det hele tatt :) Og har ikke lenger noe behov for at folk skal tro jeg har det plettfritt hjemme når det ikke stemmer. De eneste som plages av det på besøk som jeg vet om er min mor og 1 venninne som har litt ekstra rydde- og vaskedilla. 

Både jeg og mannen er dessverre rotehuer men vi gjør så godt vi kan og har vaskehjelp annenhver uke. 

Anonymkode: c29c3...90c

Skrevet

Min standard for hva jeg er villig til å la folk se er lav. Bryr meg ikke om hva de eventuelt måtte mene. Så, ja, alltid klar! :)

Anonymkode: e8374...17e

Skrevet

Ja, vanligvis. Men jeg liker ikke uanmeldt besøk/kort varsel. Det handler mer om min helse og mitt ork enn hvordan leiligheten ser ut.

Anonymkode: eb6c8...919

Skrevet

Alltid klar for besøk. Alltid rent. Men ikke sirlig rydda. Sko i gangen, bøker på bordet +++ vi bor og lever her så det får gjester tåle.

Anonymkode: c453e...1f4

Skrevet

Er stort sett greit. Får jeg 5 min varsel, tørker jeg fort over noen benker og salongbord. Kommer det overnattingsgjester pleier jeg å vaske huset før de kommer. Etasjen med gjesterom/kjellerstue/gjestebad er ikke i bruk til daglig, så må alltid vaske der.

Anonymkode: c8120...c13

Skrevet

Ja, får ikke ro i sjelen om det ikke er ryddig og rent til en hver tid. Men ville nok tatt over badet før besøk, hoper seg fort opp med klær og hånklær der. 

Anonymkode: 71cff...b1d

Skrevet

Hadde det før vi fikk barn! Nå er det ikke like god tid til å rydde. Klesvasken har ligget på spisebordet i en uke nå. Får besøk til helga, så skal rydde litt før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...