Pasha Skrevet 22. januar 2006 #1 Skrevet 22. januar 2006 Hvordan og med hva fester dere sløret med? Mitt er fra butikken side "snurret" sammen midt på med en snor man kan stramme. Kan man f.eks så på en hårnål/kam slik at festingen blir lettere? og det blir lettere å fjerne sløret senere på kvelden? (er ei vennine som skal ordne håret mitt, så har ikke ekspert hjelp fra en frisør)
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2006 #2 Skrevet 22. januar 2006 Hvis du skal ha en prøvetime med venninnen din så burde dere teste det ut da. Sløret mitt kom med en kam men frisøren spretta av kammen og sydde på en stor hårnål som ble mye finere. Da var det også mye enklere å ta av sløret uten å ødelegge håret, hvis jeg skulle få lyst til det i utover kvelden. Men jeg gikk med slør hele tiden jeg. ]
Pasha Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2006 Vi prøvde å teste det ut litt på den første timen vi forrige søndag men siden ingen av oss har prøvdt før var vi litt usikre Vi tok en hårnål (sånn liten sak vet dere.. ser ut som en trd som er bøyd dobbelt..) og stakk innemllom.. vet ikke helt hvordan det egentlig fungerte. kanskje greit å sy på noe.
Snuppelure Skrevet 23. januar 2006 #5 Skrevet 23. januar 2006 Grunnen til at mange tar av sløret i løpet av dagen er at kammen som er vanlig måte å feste det på løsner. Da jeg giftet meg sydde frisøren sløret fast i hodebunnen. Og det satt supert hele dagen og kvelden. Jeg hadde 3.5m slør og ble ikke sliten i nakken, nettopp fordi sløret satt godt og du ikke trenger å tenke på å balansere hodet. Først laget han en inngrodd flette /rastaflette på 10 cm vannrett i bakhodet mitt der sløret skulle festes. Han snurpet sløre sammen på festepunktet der kammen hadde sittet. Så sydde han sløret fast med en nål som hadde bøy tupp. Han brukte en elastisk tråd. Til slutt satte han opp håret rundt dette. Satt super bra, og var litt gøy å kunne ha sløret litt lenger enn bare i kirken også. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #6 Skrevet 23. januar 2006 Det der hørtes skummelt ut med en gang, men da jeg skjønte at sløret faktisk ikke ble sydd inn i hodebunnen, forsto jeg jo at det hørtes veldig smart ut! Jeg har også lyst til å få beholde sløret på hele kvelden. Det er jo bare den dagen i livet at vi virkelig kan være prinsesser:)
Snuppelure Skrevet 23. januar 2006 #7 Skrevet 23. januar 2006 Det der hørtes skummelt ut med en gang, men da jeg skjønte at sløret faktisk ikke ble sydd inn i hodebunnen, forsto jeg jo at det hørtes veldig smart ut! Jeg har også lyst til å få beholde sløret på hele kvelden. Det er jo bare den dagen i livet at vi virkelig kan være prinsesser:) ← Ups! En liten formuleringsfeil der gitt selvfølgelig ikke i hodebunnen, men i bunnen av selve håret. Nei ellers ville det vært vondt gitt!
Pasha Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2006 det ville nok ha vært vondt ja! godt at det bare var i håret da Trur nok at jeg får får å kjøpe en slags "kam" jeg og feste den i håret. Prate litt med forloveren min som skal fikse håret mitt hva hun trur er best. SÅ en kam på glitter i dag som kunne ha godt ann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå