Gå til innhold

Valp utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer valpen til å få samme utseende som foreldredyrene?

Siden folk vil ha valp etter den og den kombinasjonen.

Anonymkode: 274f5...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Er det umulig å vite?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det umulig å vite?

Det er litt vanskelig å si på generelt grunnlag. Det kommer an på rase, men det er klart at de ofte får noen  likheter med foreldrene. 

Anonymkode: c536b...287

Skrevet

Har du samme utseende som dine foreldre?

Anonymkode: c3c75...8cc

Skrevet

Min  Finsk lapphund har utseendet til moren men fargene til faren. Moren er brun og lys mens faren er svart med lyse tegn. Av kullet på 5 var de tre sorte og to brune. Men ikke alle ligner foreldrene 

Anonymkode: 9fedd...9ff

Skrevet

De som er opptatt av kombinasjoner er gjerne ikke opptatt av kun utseende, men også de andre egenskapene som nedarves. F.eks. jaktlyst, gemytt og helse. F.eks. ønsket jeg en valp etter de foreldrene den har fordi jeg kjenner godt til både dem og andre hunder bakover på linjene og vet at de bl.a. har suverent gemytt og god helse samt noen andre egenskaper jeg ønsker hos min hund. Utseende er underordnet fordi det uansett med få unntak vil ligge godt innenfor rasestandarden når begge foreldrene, og forfedrene ellers, gjør det. Det er også det enkleste å sjekke på forhånd fordi utstillingsresultater, og nå også kritikker, ligger åpent på bl.a. NKK sine hjemmesider. En del om helse kan man også finne der, men for min del er det viktig at hundene også har hatt generelt god helse og blitt så gamle som man kan forvente. 

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...