Gå til innhold

Pubertet på gutter….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 18, som de siste månedene har gått rikelig med kviser. Det har nå vært sporadisk med litt kviser siden starten på tenårene, ikke mye, men nå vi jeg si han er blitt kvisete. Skulle han ikke være ferdig med dette nå? 

Er det enda forårsaket av pubertetshormoner? trodde han var ferdig med den? Er dette normalt?

Han doper seg ikke, går ikke på treningsstudio og den type ting. 

Anonymkode: d2a3e...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tidenes kviseutbrudd som 22-åring, etter å ha byttet merke på p-piller. Endte opp med flere måneder på Roaccutane 😅

Anonymkode: a0bce...d1e

• Nyttig 1
Skrevet

Det er helt vanlig for gutter i den alderen. Det som ikke er normalt er at jeg som kvinne på 47 år fortsatt får kviseutbrudd og «byller»

Anonymkode: 7b210...1b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er helt vanlig for gutter i den alderen. Det som ikke er normalt er at jeg som kvinne på 47 år fortsatt får kviseutbrudd og «byller»

Jeg er 49 år og får kviser hver måned 

Anonymkode: 65668...946

Skrevet

Det er ikke unormalt, men regelmessing trening og godt kosthold gjør mye for å kontrollere hormoner. 

• Liker 1
Skrevet

Noen er sen i puberteten.. Og noen bruker lengre tid i puberteten.. 

Anonymkode: ac758...25c

Skrevet

Hadde store hudproblemer fram til jeg var 25 😅

Anonymkode: 83e92...66e

Skrevet

Takk for svar. 

Tolker det forheng st puberteten ikke er ferdig enda. TR til meg oppfordring om trening og kosthold. 

Anonymkode: d2a3e...b89

Skrevet

Jeg er 31 år og har kviser. Har du aldri sett noen med uren/dårlig hud, eldre enn pubertets-alder?

Anonymkode: 819c7...671

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er kvinne på 38år, og det er helt vanlig for meg hvertfall☹️ Bruker Epiduo hver dag, og det hjelper, men får det alltid uken før mensen uansett.

Anonymkode: d876b...6c9

Skrevet

Det er viktig at du hjelper han med stell av huden når han har kviser.

Når man trener svetter man gjerne og det blir mer avfallstoffer i hudens porer, derfor er det ekstra viktig å rense huden i dusjen etterpå.

Dermalogica har en serie med produkter for tenåringshud som er bra for kviser og hormonell hud.

Blir det ekstra ille trenger huden hans rens og behandling hos hudpleier eller medisiner fra legen.

Anonymkode: 4e450...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...