AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Det står at det er 132 kalorier per 100 gram i denne... er det tilberedt eller frossen? Anonymkode: 9dc7a...257
Brunhilde Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står at det er 132 kalorier per 100 gram i denne... er det tilberedt eller frossen? Anonymkode: 9dc7a...257 Tror du det skjer noe magisk når den varmes? Kaloriinnhold er det samme enten den er frossen eller varm. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Brunhilde skrev (2 timer siden): Tror du det skjer noe magisk når den varmes? Kaloriinnhold er det samme enten den er frossen eller varm. men vekten kan endre seg fra frossen og varm. sorry for at jeg er dum da 🙄 Anonymkode: 9dc7a...257
Mezzosoprena Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det står at det er 132 kalorier per 100 gram i denne... er det tilberedt eller frossen? Anonymkode: 9dc7a...257 Ja.
jabx Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det står at det er 132 kalorier per 100 gram i denne... er det tilberedt eller frossen? Anonymkode: 9dc7a...257 Tror næringsinnhold er i "utilberedt" tilstand, altså sannsynligvis frossen. Enkelte i denne tråden skjønner visst ikke at vekten forandrer seg når man koker eller steker mat. Eller troller de bare? Endret 17. september 2023 av jabx
Brunhilde Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 (endret) jabx skrev (1 time siden): Tror næringsinnhold er i "utilberedt" tilstand, altså sannsynligvis frossen. Enkelte i denne tråden skjønner visst ikke at vekten forandrer seg når man koker eller steker mat. Eller troller de bare? Nå tuller du? 😮 Selvfølgelig endrer ikke vekten på en ferdigrett seg så mye at det gir utslag på kaloriinnholdet, da ville begge vært oppgitt, slik det ofte er i tørre ferdigretter som "rett i koppen" eller nudler. Selv om en liter vann opptar større plass når det er frosset, så er vekten så og si den samme som før vannet havnet i fryseboksen. Endret 17. september 2023 av Brunhilde Stavefeil 3
jabx Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Brunhilde skrev (På 17.9.2023 den 22.36): Nå tuller du? 😮 Selvfølgelig endrer ikke vekten på en ferdigrett seg så mye at det gir utslag på kaloriinnholdet, da ville begge vært oppgitt, slik det ofte er i tørre ferdigretter som "rett i koppen" eller nudler. Selv om en liter vann opptar større plass når det er frosset, så er vekten så og si den samme som før vannet havnet i fryseboksen. Når man varmer mat så fordamper det mye vann. Det er noe annet enn å bare la det tine. Jeg anbefaler deg å prøve en gang. Jo, vekten kan forandre seg mye.
Helene1982 Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 Næringsinnholdet er oppgitt i den formen du kjøper produktet. Av og til er det også oppgitt for ferdig tilberedt, men da er det spesifisert. Det man alltid bør være obs på er hva man steker maten i, og om man tilsetter for eksempel melk, fløte eller ost. men om du ikke tilsetter noe er denne posen litt under 800 kalorier.
Brunhilde Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 jabx skrev (1 time siden): Når man varmer mat så fordamper det mye vann. Det er noe annet enn å bare la det tine. Jeg anbefaler deg å prøve en gang. Jo, vekten kan forandre seg mye. Du kan bare ikke være seriøs! Om man varmer en rett under lokk, så fordamper ikke noe særlig vann, nei. Til @Helene1982 har jeg litt lyst til å kommentere at dette poduktet er ferdig tilberedt, det skal bare varmes.
Helene1982 Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 Brunhilde skrev (12 minutter siden): Du kan bare ikke være seriøs! Om man varmer en rett under lokk, så fordamper ikke noe særlig vann, nei. Til @Helene1982 har jeg litt lyst til å kommentere at dette poduktet er ferdig tilberedt, det skal bare varmes. Jeg svarte på generelt grunnlag. Beklager om jeg var utydelig. 1
Brunhilde Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 Helene1982 skrev (10 minutter siden): Jeg svarte på generelt grunnlag. Beklager om jeg var utydelig. DA er vi enige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå