AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Del Skrevet 17. september 2023 Hei! Fikk positiv graviditetstest i går, som viste 1-3 uker. Jeg syntes det var litt rart at streken ikke var tydelig rød, siden jeg trodde jeg skulle få mensen den dagen, men konkluderte med at syklusen min var noe lengre. Jeg har mistet før og er så redd det skjer igjen. Hvordan fungerer kjemisk abort? Jeg er redd jeg "egentlig" ikke er gravid, selv om den digitale viste det. Blør man? Hvordan kan jeg vite det? Jeg ringer jordmor i morgen for å avtale svangerskapskontroll. Det er visst uke 5 i dag. Anonymkode: af545...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Del Skrevet 17. september 2023 Om du skulle hatt mensen i går er du 4+1 i dag, ikke 5. En kjemisk graviditet varer som regel bare noen dager etter positiv test, før du får vanlig menstruasjon. Er ingenting man får gjort fra eller til dessverre. Har selv hatt to kjemiske. Anonymkode: 7db16...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du skulle hatt mensen i går er du 4+1 i dag, ikke 5. En kjemisk graviditet varer som regel bare noen dager etter positiv test, før du får vanlig menstruasjon. Er ingenting man får gjort fra eller til dessverre. Har selv hatt to kjemiske. Anonymkode: 7db16...7d7 Jepp, 4+1, men man sier vel likevel uke 5? Det som står i appen. Da sa jeg eventuelt feil 😊 Anonymkode: af545...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jepp, 4+1, men man sier vel likevel uke 5? Det som står i appen. Da sa jeg eventuelt feil 😊 Anonymkode: af545...3bd Man kan si uke 5, men det blir som å si at man er 30 dagen etter man har fylt 29. Man er inn i sitt 30. år. Men det spiller egentlig ingen rolle, men dersom du hadde vært i uke 5 er det mindre sannsynlig at det er kjemisk, da kjemisk ofte gir menstruasjon bare noen dager etter man egentlig skulle hatt menstruasjon. Men hvorfor tror du at du har kjemisk? Dersom man har kjemisk, er somregel testen veldig svak. Evt da digital å se om stigningen går fra 1-2 til 2-3 eller til 3+ Anonymkode: 7db16...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan si uke 5, men det blir som å si at man er 30 dagen etter man har fylt 29. Man er inn i sitt 30. år. Men det spiller egentlig ingen rolle, men dersom du hadde vært i uke 5 er det mindre sannsynlig at det er kjemisk, da kjemisk ofte gir menstruasjon bare noen dager etter man egentlig skulle hatt menstruasjon. Men hvorfor tror du at du har kjemisk? Dersom man har kjemisk, er somregel testen veldig svak. Evt da digital å se om stigningen går fra 1-2 til 2-3 eller til 3+ Anonymkode: 7db16...7d7 Skjønner! Min test var svak samme dag jeg trodde jeg skulle ha menstruasjon, derfor er jeg redd for kjemisk. Svak, men tydelig, vil jeg si. Anonymkode: af545...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skjønner! Min test var svak samme dag jeg trodde jeg skulle ha menstruasjon, derfor er jeg redd for kjemisk. Svak, men tydelig, vil jeg si. Anonymkode: af545...3bd Hmm.. går ev an å ta blodprøve hos lege med to dagers mellomrom for å se om det er normalt hcg stigning. Men, har du kjemisk vil du få blødning innen noen dager Anonymkode: 7db16...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Del Skrevet 17. september 2023 Alle graviditeter regnes som "kjemiske" fram til man er fem fullgåtte uker, fordi graviditeten på det tidspunktet bare kan påvises kjemisk (f.eks gjennom blod- eller urinprøve, i motsetning til når fosteranlegget har vokst seg stort nok til å kunne sees fysisk f.eks med ultralyd). På forum snakker man ofte om at man har hatt en kjemisk om graviditeten aldri kommer lengre enn det, altså en veldig tidlig spontanabort. For de fleste forløper det omtrent som en litt forsinket mens (eller til og med mensen til vanlig tid, men man oppdaget en såvidt påbegynt graviditet fordi man testet før IKM). Det skjer fordi embryoet ikke utvikler seg normalt, og kroppen skrur på avknappen. Akkurat som andre spontanaborter er det ikke noe du kan gjøre til eller fra (annet enn de vanlige rådene for gravide). Men vanligvis er syklusen ganske upåvirket og det er bare å regne det som en litt sen mens og prøve igjen på neste eggløsning, i så fall. Gratulerer med graviditeten! ❤ Anonymkode: 12739...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Del Skrevet 17. september 2023 Jeg fikk like svak/sterk strek da jeg ble gravid og fikk en helt frisk sønn, og da jeg hadde kjemisk. Testene er i utgangspunktet laget for å symbolisere ja/nei, ikke for å vise hvor mye du har av hcg i blodet. Prøv, så godt det går, å puste med magen og gi det et par uker. De aller fleste gangene går det bra ❤️ Anonymkode: dee29...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #9 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Fikk positiv graviditetstest i går, som viste 1-3 uker. Jeg syntes det var litt rart at streken ikke var tydelig rød, siden jeg trodde jeg skulle få mensen den dagen, men konkluderte med at syklusen min var noe lengre. Jeg har mistet før og er så redd det skjer igjen. Hvordan fungerer kjemisk abort? Jeg er redd jeg "egentlig" ikke er gravid, selv om den digitale viste det. Blør man? Hvordan kan jeg vite det? Jeg ringer jordmor i morgen for å avtale svangerskapskontroll. Det er visst uke 5 i dag. Anonymkode: af545...3bd Ikke mange som har klar og tydelig strek samme dag som mens uteblir. Du er 4 uker, startet på uke 5. Er det en kjemisk graviditet vil mensen dukker opp snart. Men ser ikke behovet for å bekymre deg for det. Du har uteblitt mens og positiv test Anonymkode: 7ca37...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 18. september 2023 #10 Del Skrevet 18. september 2023 Da jeg hadde kjemisk så fikk jeg positiv test en mandag, og begynte blø samme onsdag. Da var jeg 4+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå