Gå til innhold

Når gamle mennesker sier: Dette er kanskje siste gangen jeg ser dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det, at de kjenner på kroppen at de snart skal dø?

Anonymkode: f6add...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe de sier for å få sympati og oppmerksomhet.

Med mindre de er nærmere 100 år og ligger på et sykehjem, hvor de holdes i livet av et titalls medisiner.

Anonymkode: d7aa1...319

Skrevet

De sier jo bare sannheten. ♥️

Anonymkode: 942d6...d86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er noe de sier for å få sympati og oppmerksomhet.

Med mindre de er nærmere 100 år og ligger på et sykehjem, hvor de holdes i livet av et titalls medisiner.

Anonymkode: d7aa1...319

Si det til min farfar, 79 år gammel, som vi fant sittende ved frokostbordet hjemme. Han var oppegående, bodde enda hjemme. Men døde av at han var «gammel».

Det kan faktisk direkte være siste gang vi ser de man har nær, selv om de tilsynelatende har mange år igjen. 

Anonymkode: e2cc8...a13

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mora mi sa det i årevis før hun døde, og far har også sagt det en stund nå. Antar det er en slags sorg over at tiden går og formen er dårligere,  men alt annet enn kjekt å høre. Det tar på. 

Anonymkode: 000b3...a6d

Skrevet

Nei, det trenger ikke å være fordi de føler seg syke. Det er fordi de vet selv at de er gamle og at man aldri vet hvor lenge man har igjen, eller når neste gang man ser noen blir. 

Skrevet

Med unntak av de som begynner med dette rundt 60-årsalder, så er det ofte sant. 
Gamle mennesker tenker ofte at de snart er ferdige, og de trenger ofte at noen ser og bekrefter de på dette. 
Ikke bekrefte i form av å si « ja det stemmer nok» men mer å høre på hva de sier, slik at de har noen å dele tankene sine med. 
Min mor var galgenhumoristisk ift døden. 
Hun spøkte med den, og vi spøkte med. 

Før eller siden vil vi alle stå ansikt til ansikt med den.

• Nyttig 1
Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Med unntak av de som begynner med dette rundt 60-årsalder, så er det ofte sant. 
Gamle mennesker tenker ofte at de snart er ferdige, og de trenger ofte at noen ser og bekrefter de på dette. 
Ikke bekrefte i form av å si « ja det stemmer nok» men mer å høre på hva de sier, slik at de har noen å dele tankene sine med. 
Min mor var galgenhumoristisk ift døden. 
Hun spøkte med den, og vi spøkte med. 

Før eller siden vil vi alle stå ansikt til ansikt med den.

Denne personen nærmer seg 80.

Anonymkode: f6add...086

Skrevet

Min bestemor sa det fra 80 år, og ble over 100 😄

Det var nok en måte å poengtere at vi måtte sette pris på tiden vi hadde, og ta ordentlig farvel. 

For noen er det kanskje dødsangst, men tror for like mange er det en aksept at livet nærmer seg slutten. Min bestemor var nok klar for å dø mange år før hun faktisk gjorde det

Anonymkode: 9923f...38f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...