Gå til innhold

For stivt slør....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat sydd sløret mitt, men det er alt for stivt. Har lånt et slør av en venninne som "mønster" og hadde det med meg på butikken da jeg kjøpte tyll. Damen der sa et den tyllen jeg kjøpte var av samme kvalitet, men det er det i allefall ikke. ALT for stivt!! :grine:

Noen som vet om hva jeg kan prøve å legge det i bløt i for at det skal bli litt mykere? Tøymykner????

Noen tips????

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg har akkurat sydd sløret mitt, men det er alt for stivt. Har lånt et slør av en venninne som "mønster" og hadde det med meg på butikken da jeg kjøpte tyll. Damen der sa et den tyllen jeg kjøpte var av samme kvalitet, men det er det i allefall ikke. ALT for stivt!!  :grine:

Noen som vet om hva jeg kan prøve å legge det i bløt i for at det skal bli litt mykere? Tøymykner????

Noen tips????

Ja...eller kanskje balsam?

Gjest WiggleBug
Skrevet

Dette kommer jo sikkert an litt på hva man kaller tyll...men det jeg kaller tyll, sånn som er i ballettstrutteskjørt, det blir ikke mykere...det blir bare slitt...sorry:(

Skrevet
:hoho: Kan ikke være Brudetyll du har kjøpt nei!! Den damen i butikken kunne umulig ha sett et ekte brudeslør i brudetyll før :grine:
Skrevet

Det er bare å le av meg :sur: , men jeg har faktisk sydd en god del både klær og andre ting og har litt peiling på ulike typer stoff.

"Strutteskjørttyll" av typen ballerinaskjørt har jeg kjøpt og brukt når jeg sydde underskjørt og jeg HAR kjøpt BRUDETYLL til sløret. Hadde også med meg et brudeslør i netopp brudetyll for å få akkurat det samme som jeg faktisk var ute etter. Problemet er bare det at den typen tyll jeg har kjøpt er akkurat litt for stiv i forhold til det jeg hadde tenkt meg. Og jeg har lest om noen som har fått myket opp tyll litt, husker bare ikke hvor...... :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...