arvidhansen Skrevet 17. september 2023 #1 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Jeg synes dette er litt rart. Hvorfor er kvinner så mye enklere å manipulere og påvirke enn menn? Vi ser det når det kommer til reklame. Bedriftene ser på det som mer verdifult å reklamere for kvinner, fordi de ser det funker i høyere grad. Politikerne går oftere etter kvinner, fordi de ser det funker. Selv kvinners tiltrekningsmønster (mao hvilke menn de liker) kan påvirkes av media. Menn er mye mer fastlåste i ideene sine. Endret 17. september 2023 av arvidhansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Del Skrevet 17. september 2023 fordi kvinner og menn er forskjellige Anonymkode: 06b17...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 17. september 2023 #3 Del Skrevet 17. september 2023 Før vi tar den diskusjonen må du nesten kommer på dokumentasjon og kilder på påstanden din, som er at kvinner er lettere å manipulere. Du kommer med noen eksempler, men det er meningene og oppfatningene dine, ikke fakta. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 17. september 2023 #4 Del Skrevet 17. september 2023 arvidhansen skrev (6 minutter siden): Jeg synes dette er litt rart. Hvorfor er kvinner så mye enklere å manipulere og påvirke enn menn? Vi ser det når det kommer til reklame. Bedriftene ser på det som mer verdifult å reklamere for kvinner, fordi de ser det funker i høyere grad. Politikerne går oftere etter kvinner, fordi de ser det funker. Selv kvinners tiltrekningsmønster (mao hvilke menn de liker) kan påvirkes av media. Menn er mye mer fastlåste i ideene sine. Enkelt forklart fordi gruppetilhørighet er mye viktigere for kvinner enn menn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 17. september 2023 #5 Del Skrevet 17. september 2023 Jeg tror selgere henvender seg til kvinner fordi mange tror at hun har siste ordet mhp bilkjøp, huskjøp etc. Det har jeg hørt av selgere. Jeg er skeptisk til alle sånne "sannheter". Det er så mange myter og dårlig forskning på sånt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Del Skrevet 17. september 2023 Dette må du dokumentere. Jeg jobber med markedsføring og kampanjene rettes mot potensielle kunder for det spesifikke produktet, i vårt tilfelle primært menn. Anonymkode: f0d94...e67 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Del Skrevet 17. september 2023 Traktor skrev (2 minutter siden): Enkelt forklart fordi gruppetilhørighet er mye viktigere for kvinner enn menn. Jepp. Hunkjønn er generelt mere flokkdyr enn hankjønn. Men det finnes selvsagt unntak. Anonymkode: cda65...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #8 Del Skrevet 17. september 2023 Er de? Flertallet av de som stemmer på høyrevridde populister er alltid menn. Anonymkode: 7095a...221 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjalloh Skrevet 17. september 2023 #9 Del Skrevet 17. september 2023 9 minutter siden, arvidhansen said: Jeg synes dette er litt rart. Hvorfor er kvinner så mye enklere å manipulere og påvirke enn menn? Vi ser det når det kommer til reklame. Bedriftene ser på det som mer verdifult å reklamere for kvinner, fordi de ser det funker i høyere grad. Politikerne går oftere etter kvinner, fordi de ser det funker. Selv kvinners tiltrekningsmønster (mao hvilke menn de liker) kan påvirkes av media. Menn er mye mer fastlåste i ideene sine. Menns tiltrekningsmønster påvirkes også av media. Man ser jo at de kvinnene som er mest ettertraktet hos det motsatte kjønn, er de som er nærmest dagens skjønnhetsideal. Slik har det alltid vært, selv om skjønnhetsidealt endrer seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #10 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er de? Flertallet av de som stemmer på høyrevridde populister er alltid menn. Anonymkode: 7095a...221 Det er i grunnen et godt eksempel. Er det f.eks smart av en litt teit og fattig fyr i Norge å stemme Frp, eller en tilsvarende kar i USA å stemme Trump? Eh, nei. Anonymkode: 1c61f...a37 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Del Skrevet 17. september 2023 Fordi kvinner er mye mer styrt av følelser enn menn. Anonymkode: ea37f...e6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #12 Del Skrevet 17. september 2023 Tror du glemmer en del av likninga her 😄 dersom det henvender seg mest til kvinner er det nok fordi kvinner i større grad står for daglige innkjøp, pluss mote og skjønnhetsbranskjen da. Som også henvender seg mye til kvinner. Men hvorfor gidder kvinner å gjøre så mye for å se bra ut, jo for å kunne oppnå fordelene det gir å se bra ut 😄 så det er jo streng tatt menn som blir manipulert av kvinner på slutten her.. og dersom kvinner er lette å manipulere, så... vel. Anonymkode: 8155c...d3d 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er i grunnen et godt eksempel. Er det f.eks smart av en litt teit og fattig fyr i Norge å stemme Frp, eller en tilsvarende kar i USA å stemme Trump? Eh, nei. Anonymkode: 1c61f...a37 Jeg vet ikke. Multikultur er nok en større trussel for fattige menn enn de fleste andre delene av samfunnet. De mener vel at det er mye verre enn å miste velferdsgoder. Anonymkode: 1d9f0...115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #14 Del Skrevet 17. september 2023 Hvor mange menn har ikke blitt lurt av en pen kvinne? En av de mest kjente spionteknikkene er jo nettopp honningfellen hvor man får en pen kvinne til å late som hun liker en mann og på den måten få han til å gi henne opplysninger. Anonymkode: 238aa...079 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Del Skrevet 17. september 2023 Viser mann en pupp til en mann så gjør han hva som helst. Så tror det er stikk motsatt. Anonymkode: dfa41...606 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #16 Del Skrevet 17. september 2023 Jeg jobber med markedsføringsanalyse, og har ikke sett noe forskning på at kvinner blir lettere påvirket av reklame enn menn. Når det kommer til å være lett påvirkelig kontra fastlåst, så er alder den sterkeste forklaringsvariabelen. Barn og unge (av begge kjønn) er mer påvirkelige enn eldre. Kvinner er noe oftere en målgruppe reklame rettes mot, fordi hun har siste ordet på mye i huset, alt fra kleskjøp og dagligvare til ferie og bilen. Så man kan vel heller si at det er mannen som blir manipulert som ikke er den som tar valgene i husholdningen... 😂 Men alle blir påvirket av reklame altså.. og mye av det er jo rettet mot menn. Komplett og den type butikker heller mer mot menn, fordi menn bruker mer penger på elektronikk. Gamblingreklamer er ofte mot menn, frossenpizza-segmentet er ganske mannlig, Pepsi Max og Burger King har tradisjon for å være nærmest hypermaskuline. Jeg kunne snakket om dette i evigheter. Poenger at du tar feil. At media er med på å påvirke det man er tiltrukket av er en kjent sak, men det gjelder også begge kjønn. Anonymkode: 580dd...03c 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arvidhansen Skrevet 17. september 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg jobber med markedsføringsanalyse, og har ikke sett noe forskning på at kvinner blir lettere påvirket av reklame enn menn. Når det kommer til å være lett påvirkelig kontra fastlåst, så er alder den sterkeste forklaringsvariabelen. Barn og unge (av begge kjønn) er mer påvirkelige enn eldre. Kvinner er noe oftere en målgruppe reklame rettes mot, fordi hun har siste ordet på mye i huset, alt fra kleskjøp og dagligvare til ferie og bilen. Så man kan vel heller si at det er mannen som blir manipulert som ikke er den som tar valgene i husholdningen... 😂 Men alle blir påvirket av reklame altså.. og mye av det er jo rettet mot menn. Komplett og den type butikker heller mer mot menn, fordi menn bruker mer penger på elektronikk. Gamblingreklamer er ofte mot menn, frossenpizza-segmentet er ganske mannlig, Pepsi Max og Burger King har tradisjon for å være nærmest hypermaskuline. Jeg kunne snakket om dette i evigheter. Poenger at du tar feil. At media er med på å påvirke det man er tiltrukket av er en kjent sak, men det gjelder også begge kjønn. Anonymkode: 580dd...03c Nå må du ikke glemme at du er en del av en veldig woke yrkesgruppe. Så at dere kommer med andre forklaringer enn virkeligheten er ikke så rart. Jeg blir oftere frastøtt av reklamer enn at jeg får lyst å kjøpe noe. Særlig i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #18 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi kvinner er mye mer styrt av følelser enn menn. Anonymkode: ea37f...e6c Med andre ord ofte mer emosjonelt intelligente, som gjør dem til dyktige manipulatorer. Menn er like lette å manipulere som kvinner, så påstanden i HI er ikke riktig. Kvinner manipuleres med falske løfter om kjærlighet, og menn manipuleres med falske løfter om sex, grovt generalisert. Hvorvidt man er lett å manipulere kommer an på personlighet og bakgrunn. Lav selvfølelse er f.eks. en egenskap som gjør en person lett å manipulere, uansett kjønn. Anonymkode: fc16c...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #19 Del Skrevet 17. september 2023 arvidhansen skrev (8 minutter siden): Nå må du ikke glemme at du er en del av en veldig woke yrkesgruppe. Så at dere kommer med andre forklaringer enn virkeligheten er ikke så rart. Jeg blir oftere frastøtt av reklamer enn at jeg får lyst å kjøpe noe. Særlig i dag. Hva får deg til å tro at reklameindustri ønsker å finne andre forklaringer enn virkeligheten. De ønsker å tjene penger, de har ikke noen annen agenda enn det. Du er bra blåst om du tror hele verden er en woke-konspirasjon, at det er viktigere for en annonsør å være woke enn å få omsetning på produktene sine. Alle blir påvirket av reklame, men ureflekterte mennesker liker å innbille seg at de ikke blir det. Anonymkode: 580dd...03c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 17. september 2023 #20 Del Skrevet 17. september 2023 Jeg skjønner at tråden antagelig er laget for å provosere, men det er nok i alle tilfeller mer hensiktsmessig å se på det som at kvinner og menn kanskje lar seg manipulere/påvirke på ulike måter og arenaer. Kanskje stemmer det at kvinner er mer konsensus- og følelsesorienterte, og at dette kan bidra til å forklare en del politiske strømninger. Ser en på andre områder vil en kanskje finne manipulasjon og påvirkning som appellerer til/narrer menn mer, eksempelvis ved å appellere til menns ønske om å beskytte mot eller frykt for ytre trusler eller å bruke sex for å oppnå det en ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå