AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #1 Skrevet 17. september 2023 Hei! jeg er gravid i uke 7. Neste på dagen i uke 6 ble jeg ekstremt kvalm og fikk smerter/sykdomsfølelse i kroppen. Har fått Xonvea mot kvalmen, men utmattelsen/sykdomsfølelsen henger i. Er ekstremt trøtt og kroppen kjennes helt utkjørt ut. Har ikke tegn til forkjølelse eller annen sykdom. Da jeg sto opp en morgen hadde jeg flere nesten-besvimelser. Ble en tur til legevakt. Ble sykemeldt og fikk beskjed om å ta det med ro. De fant ikke noe galt. Jeg lurer på om det er flere som har hatt slike plager som utmattelse og smerter i muskler/ledd? Hvor lenge hadde dere det evt? Anonymkode: 2966b...425
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #2 Skrevet 17. september 2023 Jeg hadde lavt blodtrykk og ble svimmel og uvel om jeg reiste meg for fort. Anonymkode: 3521a...e65
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #3 Skrevet 17. september 2023 Lavt blodtrykk / blodtrykksfall / svimmelhet / nesten-besvimelser er vanligst helt i starten. Jeg hadde litt lavt blodtrykk helt i starten, og måtte passe på å ikke reise meg for brått. mens allerede fra uke 9 hadde jeg rimelig normalt blodtrykk igjen, og det har holdt seg normalt til nå (er godt over halvveis!). På slutten stiger det ofte litt, er bare i starten det går litt ned hos de fleste. Utmattelse/slitenhet har jeg hatt absolutt hele veien, mer trøtt og sliten utover, men totalpakka føles jo litt bedre når man gradvis blir mindre kvalm og svimmel, og når det skjer varierer fra person til person (Jeg var mest svimmel og smertefullt forstoppet før uke 9, så ble jeg kvalm og utslitt 9-13 før det gradvis ga seg, og etter det har jeg bare vært ganske konstant sliten 😜 ) Anonymkode: 82fd7...f1b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Skrevet 17. september 2023 Ja, jeg var veldig dårlig hele 1.trimester. Føltes litt ut som om livet var over, men det ble VELDIG mye bedre i 2.trimester. Energien kom aldri tilbake til slik den var før graviditet, men den var i hvert fall grei nok til at jeg klarte meg. Anonymkode: 38916...65d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Jeg ble sånn utmattet etter covid infeksjon i uke 13. Du har ikke fått Covid da? Kombinasjonen graviditet og korona tok nesten knekken på meg. Anonymkode: 78174...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå